کد خبر: ۴۴۶۷۶۶
زمان انتشار: ۱۱:۱۴     ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
احیای قرآنی شب عاشورا؛
یکی از سنت‌های حسنه که بر آن تأکید شده احیای قرآنی شب عاشورا است که ثواب بسیار زیادی برای آن در روایات بیان شده و بر همین اساس چند سال است که در حرم حضرت معصومه(س) و برخی بقاع شاخص استان قم احیای قرآنی عاشورا برگزار می شود.
به گزارش سرویس اندیشه دینی پایگاه 598، سوگواران حسینی همنوا با آخرین مناجات های عاشقانه دشت کربلا در شب عاشورا، ندای «امشبی را شه دین در حرمش مهمان است ، مکن ای صبح طلوع ' را سردادند.

مراسم احیای عاشورایی با سخنرانی حجت الاسلام علی بخشی و عزاداری شهادت امام حسین (ع) با نوای مداحان اهل بیت(ع) تا اذان صبح در حرم حضرت معصومه(س) ادامه داشت.

همچنین علاوه بر حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران، در برخی بقاع متبرکه از جمله مرقد مطهر علی ابن بابویه(ع) مراسم احیای عاشورایی برگزار شد.

در این مراسم که با حضور قاریان، حافظان و اساتید قرآنی قم ترتیب یافته بود، برنامه‌هایی همچون تلاوت قرآن توسط قاریان نوجوان و جوان،تفسیر آیات مرتبط با امام حسین(ع)، بیان سیره قرآنی امام حسین(ع)، ذکر مصیبت سیدالشهداء(ع)، زیارت عاشورا و سایر برنامه‌های وارده در این ایام اجرا شد.

دسته جات عزادار نیز تا پاسی از بامداد با حضور در حرم حضرت معصومه(س) در سوگ سید و سالار شهیدان بر سرو سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

به گزارش ایرنا یکی از سنت‌های حسنه که بر آن تأکید شده احیای قرآنی شب عاشورا است که ثواب بسیار زیادی برای آن در روایات بیان شده و بر همین اساس چند سال است که در حرم حضرت معصومه(س) و برخی بقاع شاخص استان قم احیای قرآنی عاشورا برگزار می شود.

در روایات بیان شده است که احیای شب عاشورا برابر با هفتاد سال عبادت فرشتگان است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها