أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۴۶۸۵۹
زمان انتشار: ۱۲:۰۴     ۰۱ مهر ۱۳۹۷
لاریجانی در صحن علنی مجلس:
رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: آمریکا با القای این موضوع به کشورهای منطقه که ما برای حمایت از شما ایران را تحریم‌ کردیم به دنبال اخاذی از این کشورها هستند و از سوی دیگر به دنبال تسلط رژیم صهیونیستی در این کشورهای فلاکت‌ زده است.

به گزارش سرویس خانه ملت پایگاه 598، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه 1 مهر 97) گفت: هفته دفاع مقدس را به ملت ایران ،‌نمایندگان و همه رزمندگان سلحشور به ویژه خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان عزیز تبریک عرض می‌کنم. 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه تروریستی روز گذشته در اهواز اظهار داشت: امروز که 31 شهریور مصادف با ایام سوگواری سید الشهدا و یاران باوفای آن حضرت بود با جنایت تروریست‌های پلید در شهر اهواز رنگ شهادت گرفت دهها نفر از مردم عزیز خوزستان در این عملیات جنایتکارانه به یاران خود در دفاع مقدس پیوستند و یا مجروح شدند. 

وی افزود: سوال این است چرا در این روز دزدانه به این اقدام دست زدند و زنان و کودکان بی‌گناه را به خاک و خون کشیدند. تروریست‌های دست پرورده قدرت‌های جنایتکار می‌توانستند این کار را در زمان دیگر و در خیابان نیز انجام دهند علت انتخاب این مکان و زمان را باید به درستی دریافت. 

لاریجانی خاطر نشان کرد: رژه نیروهای مسلح نشانگر اقتدار یک نظام است، بخصوص در کشور ما که از ابتدای انقلاب با تحریم نظامی مواجه بود. رژه نیرهای مسلح همراه با ادوات نظامی متنوع که همگی با همت و اراده متخصصین نظامی ساخته شده نشانگر تحقق راهی بود که امام (ره) به جوانان سرزمین آموخت که با اراده قوی می‌توانید استقلال همه‌جانبه پیدا کنید. 

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امسال حجم انبوه سلاح‌های مدرن مانور اقتدار و استقلال کشور بود. این صحنه برای قدرت‌های چپاول‌گر قابل تحمل نیست به دو جهت اولا از این جهت که سال‌هاست با تبلیغات وسیع در جهت اخاذی کشورهای منطقه این تئوری را دنبال می‌کنند که ایران را به خاطر حمایت از شما کشورهای منطقه تحریم نظامی کرده‌ایم و شما با خرید سلاح‌های مدرن از آمریکا می‌توانید در مقابل قدرت محدوده شده و تحریم شده ایران بایستید و هدف آنها علاوه بر اخاذی تسلط رژیم صهیونیستی بر این کشورهای فلاکت‌زده است.  وقتی آنها به عینه قدرت تجهیزاتی ایران را در همین شرایط تحریم مشاهده کنند و اراده قوی جوانان سلحشور ایران را ببنند همه داستان‌سرایی آنها دچار بحران توجیهی می‌شود. 

وی افزود: دوم اینکه با همه شیطنت‌های تبلیغاتی آمریکا مساله استقلال ایران در 40 سال پیس از پیروزی انقلاب اسلامی علی‌رغم همه دسیسه‌ها اعم از جنگ و تحریم برای مردم منطقه یک موضوع تامل‌برانگیز شده است. همیشه نمی‌توان با تبلیغات خود را به خواب زد ملت‌ها وقتی ابهت نیروهای مسلح مستقل و قدرتمند ایران را می‌بینند و از طرفی دخالت‌های نظامی آمریکا بر کشورشان و تحقیر مستمر آنان را مشاهده می‌کنند دچار تردید جدی در مسلک وابستگی سیاسی می‌شوند. 

لاریجانی ادامه داد: لذا برای انحراف افکار عمومی دنیا باید این صحنه با یک اقدام سبوعانه تحت الشعاع تبلیغاتی قرار دهند تا ابعاد قدرت نظامی ایران دیده نشود. بلکه به عکس با تبلیغات زیاد عملیات تروریستی را بزرگنمایی کنند و نشانه ضعف قدرت امنیتی ایران قلمداد کنند. 

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از طرفی این اقدام نشان می‌دهد که آمریکایی ها با همه اقدامات تحریمی و تبلیغاتوسیعی دچار یأس شدند در این 40 سال دهها بار تصور کردند که ایران کارش تمام شده یک روز با جنگ صدام هل‌هله راه انداختند که ایران چند هفته دوام نمی‌آورد. یک روز با کودتای نوژه کار را فیصله تلقی کردند با هر بحران سیاسی اجتماعی داخلی دچار توهم شدند و ستاد ویژه راه انداختند. 

وی افزود: وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در خاطرات خود از این ستادهای توهمی بسیار گفته است اما هر بار دچار یأس شده‌اند. این بار هم با دستپاچگی از توافق هسته‌ای خارج شدند و ژست اقدام همه‌جانبه و تشکیل ستاد تکراری را به خود گرفتند اما ظاهرا به این نتیجه رسیده‌اند به این نحو هم سرشان به سنگ می‌خورد پس باید از هر وسیله‌ای برای مقابله با ملت بزرگ ایران استفاده کرد و به قول خودشان به هم ریختگی امنیتی برای ملت ایران ایجاد کنند. 

لاریجانی خاطرنشان کرد: گرچه این تقلای آخر آنها در مقابل اراده ملت حسینی ایران به جایی نمی‌رسد اما دستگاه‌های امنیتی کشور موضوع را جدی بگیرند، موضوع امنیت ملت مساله‌ای نیست که تعلل آن توجیه داشته باشد همانگونه که رهبر معظم انقلاب دستور دادند نیروهای امنیتی باید با جدیت و فوریت مساله را پیگیری کنند و ریشه این تبهکاران را بخشکاند. کمیسیون امنیت ملی به دلیل اهمیت این مساله باید این موضوع را به طور جد پیگیری کند. 

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن این اقدام جنایتکارانه به خانواده محترم شهدا تسلیت می‌گوید. برای مجروحین آرزوی سلامتی و شفای عاجل کرده و به مردم شریف اهواز و نمایندگان محترم خوزستان نیز عرض تسلیت داریم. 

وی در پایان با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: بازگشایی مدارس در اول مهر را به همه معلمان و دانش‌آموزان تبریک عرض می‌کنیم و امیدواریم که سال تحصیلی جدید سالی پربرکت برای همه ملت ایران باشد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها