أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۷۰۴۰
زمان انتشار: ۱۱:۲۶     ۰۴ مهر ۱۳۹۷
رئیس سابق شورای شهر تهران گفت: از سوی شهرداری قصر شیرین از شهرداری تهران برای احداث پارکینگ دعوت به عمل آورده شد اما این کار به دلیل پایان خدمت قالیباف به سرانجام نرسید و عملیاتی نشد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، مهدی چمران  با اشاره به تلاش شهرداری در ارائه خدماتی به عاشقان امام حسین در کربلای معلی اظهار کرد: حضور گسترده و معنادار مردم در مراسم اربعین حسینی بیانگر عشق به امام حسین و تقویت بنیه‌های این حرکت نمادین ضد ظلم و ستم است از این رو با توجه به شرکت گسترده مردم شریف تهران در مراسم اربعین شهرداری تهران در دوران مدیریت  قالیباف با ایجاد تسهیلاتی در شهر مقدس کربلا در دلدادگی مردمی در صحنه اربعین ایفاگر نقش کوچکی بود.

وی در این‌باره افزود: در نتیجه تفاهم با شهرداری و استانداری شهر کربلا شهرداری تهران تلاش داشت تا با ایجاد تسهیلاتی تردد و دسترسی‌های خدماتی را برای شهروندان تهرانی و عموم زائران حسینی فراهم کند. از جمله ویژگی‌های بستر‌سازی و استفاده از ظرفیت دینی مدیران و کارکنان شهرداری می‌توان به مشارکت رایگان آنها بدون دریافت اضافه‌کاری در ارائه خدمات به زائران اشاره کرد.

رئیس سابق شورای شهر تهران بیان کرد: در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با استانداری و شهرداری کربلا عده‌ای از کارگران و مدیران در تقسیم کاری با کارگران شهرداری کربلا در رفت و روب شهر و خدمات بهداشتی به زائران سهم قابل توجهی داشتند. اتومبیل‌های حمل زباله و حمل آب, سرویس‌های بهداشتی و حمام‌های سیار از جمله خدماتی بود که در اختیار زائران اربعین قرار داده می‌شد.

چمران با اشاره به اعم فعالیت‌های شهرداری در مراسم اربعین تصریح کرد: بیشترین فعالیت شهرداری تهران در مراسم پر شور اربعین حسینی در سال‌های گذشته ارائه فعالیت‌های خدماتی بوده است. مدیران و کارگران یاد شده صبح‌ها در سطح شهر کربلا مستقر می‌شدند تا ذیل وظیفه خود به زائران خدمات‌رسانی کنند.این نیروها در یکی از بزرگترین پارک‌های کربلا کار خود را از سحر تا پاسی از شب انجام دادند.

وی درباره میزان هزینه‌های خدماتی در مراسم اربعین حسینی گفت: در نخستین سال‌ها تقریباً بودجه‌ای 5 میلیارد تومانی به این موضوع اختصاص داده شده بود که بعد از آن تا 10 میلیارد تومان نیز افزایش یافت.

رئیس سابق شورای شهر تهران در پایان با اشاره به سایر خدمات رفاهی شهرداری در مراسم اربعین حسینی گفت: از جمله موضوعات مهمی که در جمع میلیونی زائران ایرانی در لب مرزهایی چون مهران, شلمچه و چذابه بسیار حائز اهمیت بود احداث پارکینگ‌هایی برای تردد و توقف خودروهای زائران بود از این رو با توجه و همراهی شهرداری شهرهای یاد شده مدیریت شهر تهران نیز در امر احداث پارکینگ نقش ویژه‌ای داشت به نحوی که بعد از آن از سوی شهرداری قصر شیرین از شهرداری تهران  برای احداث پارکینگ دعوت به عمل آورده شد اما این کار به دلیل پایان خدمت قالیباف به سرانجام نرسید و عملیاتی نشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها