أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۷۱۳۵
زمان انتشار: ۱۴:۴۰     ۰۵ مهر ۱۳۹۷
مدیر عامل اسبق استقلال تهران معتقد است در شهرآورد سال ۸۷ می‌توانستیم پرسپولیس را ۶‌تایی کنیم!
به گزارش پایگاه 598، علی فتح‌ الله زاده چه در فوتبال باشد و چه نباشد، همیشه یک گزینه بسیار مهیج برای مصاحبه است، مخصوصاً حالا که نزدیک شهرآورد هستیم. 
 
*آقای فتح‌الله زاده، آقای عابدینی گفته فک و فامیل‌شان استقلالی بودند، برای شما چطور، قرمز بودند؟ 
نه، اکثراً استقلالی بودند. بعضی‌ها را هم خودم به راه راست هدایت و استقلالی کردم. ببین پدر من استقلالی دو آتیشه بود. پدرم نظامی بود. یک بار سربازی که به مرخصی آمده بود، به من یک دست لباس پرسپولیس داد. ۷، ۸ سالم بود.

ظهر پوشیدم بروم فوتبال. پدرم گفت: این لباس را کی داده؟ گفتم سربازت، هر چی هم گفتم پول نگرفت. آخ آخ اگر بدانید چه داستانی شد. لباس را گرفت و برد. به سربازش گفته بود دفعه آخرت باشد لباس قرمز برای خانواده من می‌بری! اگر این کار را بکنی دیگر مرخصی بی مرخصی. یادم هست پدرم برایم لباس نمی‌خرید، اما همین اتفاق باعث شد یک دست لباس استقلال برای من بخرد! (خنده)

* اولین حضورتان در استقلال با شکست همراه شد، آن باخت سه بر صفر. 
سه بر صفر؟ من که چنین باختی یادم نمی‌آید.

* مهدوی‌کیا و بزیک و طاهرخانی… 
مطمئنی دوران من بود؟ یادم نمی‌آید.

* آقای عابدینی می‌گفت: شبش در تلویزیون به فتح‌ا…زاده گفتم سه تا می‌زنیم. 
یادم آمد. گفت: دو هیچ می‌زنیم، من هم گفتم آرزو بر جوانان عیب نیست ولی یادم هست یک بازی بود که ما هم دو گل زدیم. حاجی جان خاطرات عتیقه می‌آوری؟ بابا قبلش بگو من یک مقدار فکر کنم و یادم بیاید. خودت جوانی فکر کردی ما هم جوانیم. اصلاً این حرف‌ها چیست. شما یک جمع و تفریق کن. بیشتر شهرآورد‌ها را در دوران مدیریت من بردیم.

* از علی پروین یک خاطره ناب برایمان تعریف می‌کنید. 
همان شهرآورد صفر- صفری بود که پرسپولیس ۹ نفره شد. آقای فائقی به ما گفت: رعایت کنید.

* قصه آن شهرآورد ۹ نفره و سفارش فائقی را پرسپولیسی‌ها که تکذیب می‌کنند. 
آقای پروین خیلی ناراحت شد. او برای من مثل برادر است و برای فوتبال‌مان زحمت کشیده است. دیدم بالاخره خیلی ناراحت است و دارد تیم را بیرون می‌کشد. گفتیم یک وقت اتفاق ناگواری نیفتد. فائقی گفت: رعایت کنید ما هم استقبال کردیم؛ به بچه‌ها هم گفته بود.

* پرسپولیسی‌ها ولی رد می‌کنند. 
خب شاید خبر نداشتند. آقای فائقی به ما گفت. شاید اصلاً به آن‌ها نگفته بود. خود ایشان هم که تأیید کرد. گفت: شل بازی کنید ما هم شل بازی کردیم.

* رفتارتان حرفه‌ای بود؟ 
نه، رفتار ما حرفه‌ای نبود.

* اگر پرسپولیسی‌ها جای شما بودند این کار را می‌کردند؟
نه، شاید نمی‌کردند. ببین آن موقع احتمال می‌رفت که ما ۶ بر صفر پرسپولیس را بزنیم. با توجه به جو حاکم بر استادیوم، ترسیدند مردم به داخل زمین بریزند ولی انصافاً رفتار ما حرفه‌ای نبود.

* یعنی سیاست باعث تساوی باشد. 
دقیقاً حاجی جان، درست گفتی.

* فائقی به چه کسی گفته بود؟ 
به عمو نصی و زرینچه گفته بود، آن‌ها هم به بازیکنان. به من هم پیغام داد گفتم چشم.

* ۶ تا نه، چرا یک هیچ نبردید؟ اینکه بیشتر به ضررتان شد. چقدر قرمز‌ها شما را تحقیر کردند. 
ببین تقصیر بچه‌ها شد. فکر می‌کردند اصلاً نباید بازی را ببرند و کلاً بازی را ول کردند. بعضی بازیکنان… حالا اسم نمی‌برم، به قول خودشان مشتی‌گری کردند.

* تبانی بود؟‌
نمی‌دانم، حالا می‌خواهی اسمش را بگذار تبانی ولی ما این کار را کردیم.

منبع: تابناک

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها