يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۷۱۵۲
زمان انتشار: ۱۹:۳۰     ۰۶ مهر ۱۳۹۷
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس؛
عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به احتمال سقوط آزاد نرخ ارز، گفت:با مدیریت صحیح و اعمال سیاست های اقتصادی می توان شرایط بازار ارز را ساماندهی کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خانه ملت، سید تقی کبیری  درباره وضعیت قیمت ارز، اظهار داشت: اختلاف قیمت ارز در بازار ثانویه با بازار آزاد رو به افزایش بوده و متاسفانه قیمت کالاها در بازار براساس نرخ بالاتر به روز می شود. 

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:رئیس جمهور روی ضرورت ارائه ارز شرکت های صادراتی به سامانه نیما تاکید کرده اما این مهم به دلیل قیمت بالای ارز در بازار آزاد نسبت به بازار ثانویه محقق نشده است.

نرخ فعلی ارز بیشتر ناشی از عوامل روانی است

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مجموع وضعیت درآمدهای ارزی کشور در حال حاضر نسبت به سال ۹۱ الی ۹۲ بهتر بوده و میزان فروش نفت ایران تاکنون به نسبت سال ۹۱ با کاهش قابل توجهی روبرو نشده بنابراین می توان عنوان کرد قیمت فعلی ارز بیشتر ناشی از عوامل روانی بوده است.

کبیری ادامه داد:تعدادی از شرکت های صادرکننده که به اصطلاح خصولتی هستند، ارز خود را به سامانه نیما ارائه نمی کنند که این موضوع ناشی از ضعف مدیریت است. 

خرید دلار ریسک زیادی دارد

وی گفت: با وجود اینکه روند افزایش نرخ ارز ادامه داشته و از ارزش پول کاسته می شود اما خریداری ارز ریسک زیادی دارد چرا که قیمت های ارز غیر واقعی است.

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: در هر صورت با مدیریت صحیح و اعمال سیاست های اقتصادی می توان شرایط بازار ارز را ساماندهی کرد و در این راستا احتمال دارد نرخ ارز با سقوط آزاد روبرو شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها