يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۷۳۶۹
زمان انتشار: ۱۴:۲۸     ۱۱ مهر ۱۳۹۷
معاون اسبق ارزی بانک مرکزی گفت: ۱۰۰میلیارد دلار ذخایر ارزی داریم، با این رقم ذخایر ارزی حتی اگر هیچ درآمد نفتی نداشته باشیم می‌توانیم ۳ سال کشور را اداره کنیم.
به گزارش پایگاه 598، سیدکمال سیدعلی معاون اسبق ارزی بانک مرکزی با بیان اینکه روند رشد نرخ ارز و رسیدن به قیمت 19 هزار تومان روند غیرواقعی و بدون دلیل اقتصادی بود، افزود: بر اساس تصمیمات 6 ماه گذشته بانک مرکزی، ارز برای واردات کالا و خدمات با اسناد رد و بدل می‌شد و صرافی‌ها هم بسته شده بودند.
 
سید کمال سیدعلی ادامه داد: دخالت نکردن بانک مرکزی در 3 ماه اخیر در بازار ارز از دیگر علل افزایش نرخ ارز بود.
وی با تصریح به اینکه باید برای خروج سرمایه، قاچاق و سفته‌بازی ارز تمهیداتی اندیشیده می‌شد، گفت: باید بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز فعال باشد و به‌موقع دخالت کند.

سیدعلی با اشاره به افزایش قیمت نفت گفت: حتی در صورت کاهش میزان صادرات نفت، از نظر منابع ارزی مشکلی نخواهیم داشت زیرا افزایش قیمت نفت، آن کمبود را جبران می‌کند.

وی تأکید کرد: بازار ارز جای مناسبی برای سرمایه گذاری نیست.
معاون اسبق ارزی بانک مرکزی با بیان اینکه 4برابر شدن نرخ ارز در مدت 6 ماه کاملاً غیرمنطقی است، افزود: امسال صادرات غیرنفتی ما به حدود 60 میلیارد دلار خواهد رسید و درآمد نفتی ما هم در 6 ماه نخست امسال از مدت مشابه پارسال بیشتر بوده است همچنین 100 میلیارد دلار ذخایر ارزی داریم، با این رقم ذخایر ارزی حتی اگر هیچ درآمد نفتی نداشته باشیم می‌توانیم 3 سال کشور را اداره کنیم بنابراین کمبود ارزی نداریم ضمن اینکه تراز تجاری ما هم در 6 ماه نخست امسال مثبت است.

سیدعلی گفت: دولت انتظارات بیش از حدی از بانک مرکزی نداشته باشد و نمی‌شود همه مشکلات اقتصادی از جمله رکود، تورم و اشتغال را با نرخ ارز حل کنیم. بانک مرکزی هم باید اطلاعات منابع و مصارف را جمع‌آوری کند.

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها