أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۷۴۰۹
زمان انتشار: ۱۲:۱۶     ۱۲ مهر ۱۳۹۷
وزیر نفت پاکستان اعلام کرد ریاض بازپرداخت بلند مدت برای فروش نفت به اسلام‌آباد به مدت 5 سال را پذیرفته است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «غلام‌ سرورخان» وزیر نفت پاکستان اعلام کرد ریاض بازپرداخت بلند مدت برای فروش نفت به اسلام‌آباد به مدت 5 سال را پذیرفته است.

خان تأکید کرد پاکستان درخواست خرید نفت از عربستان و پرداخت وجه در 5 سال آینده را مطرح کرد که از جانب این کشور پذیرفته شد.

وی افزود: عربستان برای مشارکت در پالایشگاه نفت بندر گوادر اعلام آمادگی کرده و  در این زمینه نظر اعضای مجلس سنا و مجلس ملی را جلب خواهیم کرد.

وزیر نفت پاکستان اظهار داشت: عربستان حاضر به مشارکت در پروژه‌های مختلف بلوچستان و کریدور اقتصادی چین است و دولت از این موضوع استقبال می‌کند.

سرورخان تصریح کرد طبق قانون متمم هجدهم درباره مشارکت عربستان در پروژه‌های مختلف در حال رایزنی هستیم و اعتماد اعضای مجلس ملی و مجلس سنا را نیز در این زمینه جلب خواهیم کرد.

چندی پیش نمایندگان مجلس سنای پاکستان نسبت به ورود عربستان به کریدور اقتصادی چین اعتراض کردند.

«رضا ربانی» عضو ارشد حزب مردم و رئیس سابق سنای پاکستان در این زمینه گفت با ورود عربستان به کریدور اقتصادی چین شاهد تضعیف این پروژه و به حاشیه کشیده شدن آن خواهیم بود.

از سوی دیگر «حاصل بزنجو» سناتور عضو حزب ملی پاکستان و نماینده بلوچستان عنوان کرد که دولت حق ندارد بدون اجازه مجلس ملی کشورهای ثالثی نظیر عربستان را وارد این کریدور مهم و ارزشمند کند.

وی افزود: دولت نباید بدون در نظر گرفتن مجلس ایالتی بلوچستان به تنهایی درباره موضوعات مهمی مانند مشارکت کشور سوم در پروژه‌های حیاتی پاکستان در این ایالت تصمیم گیری کند.

هیئت عالی رتبه عربستانی به سرپرستی «احمد حمد الغامدی» در دیدار با «عمر ایوب» وزیر انرژی پاکستان برای سرمایه گذاری در این بخش ابراز علاقه کردند.

هیأت عربستانی در سفر 6 روزه به پاکستان قراردادهایی همچون ایجاد پالایشگاه نفت در بندر گوادر و استخراج معادن در بلوچستان را امضا می‌کند.

هیئت عربستانی در این سفر یادداشت های تفاهمی را برای تامین کود فسفات، فرآورده‌های نفتی همچنین خصوصی‌سازی دو نیروگاه برق در پاکستان را امضا می‌کند.

عربستان نقش کلیدی برای سرمایه‌گذاری و بالا رفتن ذخیره ارزی پاکستان دارد و اسلام‌آباد با تکیه بر ریاض درباره مراجعه کردن به صندوق بین المللی پول تصمیم خواهد گرفت.

چندی پیش در سفر «عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان به عربستان طرفین برای مشارکت در کریدور اقتصادی چین به توافق رسیدند.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها