امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۴۷۵۵۰
زمان انتشار: ۱۳:۱۳     ۱۶ مهر ۱۳۹۷
حجت‌الاسلام رستمی:
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: زیارت اربعین یکی از فرصت‌های بیمه کننده جریان دینی و انقلابی و نظام اسلامی در فضای دانشگاهی است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی در بخشی از جلسه خود با رؤسای دفاتر استانی، معاونین و مدیران ستادی نهاد رهبری دانشگاه‌های کشور که در دفتر مرکزی نهاد برگزار شد، به اهمیت موضوع اربعین شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پرداخت و گفت: یکی از بهترین فرصت‌ها، فرصت اربعین است. فرصت اربعین، یک فرصت بزرگ برای انقلابیون دنیا و گرامی‌داشت بزرگ مبارز تاریخ در مقابل ظلم و ستم و بزرگ آزادی‌خواه دنیا است. فضای اربعین، فضای احیای مبارزه با ستم و آزادی‌خواهی و نگاه به حکومت آینده جهانی است. اربعین یک مراسم و گردهمایی عظیم است.


وی افزود: امسال با تلاطم‌های ارزی و اقتصادی، افزایش حضور در اربعین یک مسأله جدی است که استکبار جهانی، آمریکا و عربستان سعودی هم به دنبال همین موضوع هستند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: به بحث اربعین باید در دو بعد توجه کنیم، بعد اول اصل تسهیل تشرف دانشجویان و زائرین است. در این حوزه کار‌هایی انجام شده است. خیرین و دستگاه‌های مسئول در این بعد وارد شده‌اند. اقدامات خوبی هم از سوی وزارت علوم و دانشگاه‌ها انجام شده است، مانند موجه کردن غیبت دانشجویانی که به اربعین تشرف پیدا می‌کنند و یا گذاشتن کلاس‌های جبرانی برای زائرین و....

وی افزود: در زمینه حمایت از حضور حداکثری دانشجویان نیز کار‌هایی از قبیل: ارائه وام برای دانشجویان زائر، استفاده از سرویس دانشگاه برای حمل و نقل دانشجویان تا مرز و خلاصه هرکاری که می‌شود را باید انجام دهیم تا دانشجویان بتوانند راحت‌تر در این سفر معنوی همراه شوند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی به بیان دومین بعد نگاه به اربعین پرداخت و گفت: بعد دوم جریان‌سازی و فضاسازی از تشرف دانشجویان است. یعنی آنکه هر دانشجو صرف‌نظر از اینکه که مشرف می‌شود و یا نمی‌شود، این شور و شوق و تب و تاب درونش به وجود آید که این فصل، فصل اربعینی‌ها است. به‌عنوان مثال مراسم بدرقه برای کاروان‌ها برگزار شود، یا در هنگام نماز از دانشجویان زائر التماس دعا خواسته شود یا مراسم استقبال از دانشجویانی که برمی‌گردند برگزار شود و یا موضوع نیابت در زیارت برای آن‌ها مطرح شود. به‌طور مثال اعلام شود که از یک دانشگاه چه تعداد تشرف پیدا کرده‌اند و از چند نفر نیابت دارند. یا از اساتید خواسته شود از دانشجویان در بحث زیارت اربعین حمایت کنند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: زیارت اربعین یکی از فرصت‌های بیمه کننده جریان دینی و انقلابی و نظام اسلامی در فضای دانشگاهی است.

وی در پایان صحبت‌های خود به جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب اشاره کرده و گفت: حضرت آقا فرمودند: «هر جا هستید آنجا را نقطه اصلی مبارزه بدانید» و ما در محیط دانشگاه باید تمام تلاش و توان خود را به‌کار گیریم تا بتوانیم گره از مشکلات جامعه باز کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها