يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۷۵۸۲
زمان انتشار: ۰۹:۳۵     ۱۷ مهر ۱۳۹۷
آیت الله مکارم شیرازی:
حضرت آیت الله مکارم شیرازی خواستار استقرار موکب هایی در مرزهای کشور به منظور خدمت رسانی به زوار اربعین شد و تاکید کرد که روا نیست زائران راهپیمایی اربعین در مرزها گرفتار مشکلات باشند.
به گزارش پایگاه 598، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار دست اندرکاران کمیته فرهنگی ستاد اربعین، از عاشورا و اربعین به عنوان رمز بقای شیعه یاد کرد و گفت: دیگر مذاهب چنین سرمایه گرانسنگی در اختیار ندارند، دشمنان، معاندان و بدخواهان هر چه تلاش کنند نمی توانند جلوی عاشورا و اربعین را بگیرند.

وی با تاکید بر استفاده حداکثری و درست از این ظرفیت، توجه به جنبه های فرهنگی اربعین را مهم قلمداد کرد و گفت: باید فلسفه زیارت ائمه(ع) را برای مردم تبیین کرد؛ اربعین باید یک کلاس معرفت افزایی باشد.

این مرجع تقلید با بیان این که اربعین ظرفیت زیادی دارد و نباید به کارها و برنامه هایی که در سالیان گذشته انجام شده، بسنده کرد، گفت: هر سال باید با خلاقیت و ابتکارات جدید، برنامه های بهتری برای شرکت کنندگان در این مراسم باشکوه تدارک دید.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اقبال و توجه زیاد گروه های مختلف مردمی برای دائر کردن موکب در ایام اربعین به منظور پذیرایی از زوار اباعبدالله الحسین(ع) خواستار استقرار برخی موکب ها در مرزهای کشور شد.

وی با اشاره به این که روا نیست زائران اربعین در مرزها دچار مشکلاتی باشند، ابراز داشت: برخی معتقدند تعداد موکب ها در مسیر نجف به کربلا بیش از حد نیاز است، بنابراین لازم است تعدادی از این مواکب در مرزها مستقر شده و خدمات رسانی لازم را به زوار اربعین انجام دهند.

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود عصبانیت وهابی ها از شکوه راهپیمایی و زیارت اربعین را مورد اشاره قرار داد و گفت: وهابی ها از برنامه اربعین، عاشورا و زیارت قبور ائمه(ع) بسیار عصبانی و ناراحت هستند و به نوعی به سیم آخر زده و کسانی که در این مراسم ها شرکت می کنند را تکفیر می کنند؛ ولی به گفته آنها اعتنا نمی کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم احترام به قوانین و مقررات کشور دوست، برادر و همسایه و مسلمان عراق از سوی زوار اربعین تاکید کرد و گفت: باید نسبت به میزبانی و میهمان نوازی آنها تشکر و قدردانی داشته باشیم، به قوانین شان احترام بگذاریم و با آنها همکاری کنیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم همچنین بر لزوم پرهیز از اسراف در ایام اربعین و پذیرایی از زوار تاکید کرد.

وی بر لزوم مراقبت نسبت به شیطنت های در ایام راهپیمایی اربعین و سوء استفاده های احتمالی تاکید و تصریح کرد: نباید اجازه داد در این ایام ترویج جمعیت و یا شخصیت خاصی صورت گیرد، بسیاری هستند که در این ایام شیطنت می کنند و سراغ مسائل شخصی می روند اینها ضربه می زند و باید تلاش شود جلوی آن گرفته شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان با اشاره به حضور شمار زیادی از اصحاب رسانه و خبرنگاران داخلی و خارجی در برنامه راهپیمایی اربعین، ابراز امیدواری کرد که فعالان عرصه رسانه بتوانند به خوبی پیام اربعین را منتقل کنند.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها