يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۷۵۸۸
زمان انتشار: ۰۹:۴۵     ۱۷ مهر ۱۳۹۷
یادداشت/
یادداشت
این محرم و صفر است که اسلام زنده نگه داشته است. به بطن این سخن نگاه کنی با خود می گویی فراتر از یک حرف است و می توان آن را یک راهبرد به حساب آورد. سخن راهبردی که امروزه اوج آن را شاهد هستیم .

چند سال است که موعد محرم و صفر حال و هوایی عجیب به خود گرفته است. طوری که حتی غیرمسلمانان را هم مثل اسفند روی آتش کرده و همه منتظرند تا خانه تکانی سالیانه آدمیان را مشاهده کنند.

چهل روز از عاشورا را که می گذرد تب و تابی در عالم پدید می آید که انگار محشر نزدیک است و خلائق در کنار هم یکرنگ و یک دل زیر یک عَلَم جمع می شوند.

وقتی اسم اربعین به گوش می رسد ناخودآگاه دلت می تپد تا جزو زائرانی باشی که قدم های پیاده شان، دنیا را تکان می دهد.

اصلا انگار اربعین خلق شده است تا هرساله شمریان و یزیدیان را به درک واصل کنی و فریاد یالثارات الحسین را تجدید بیعت کنی.

چهل سالگی مولود عاشورا، با حساس ترین اجتماع اربعینی گره خورده است تا تکمیل وعده الهی را شاهد باشد. پیچ تاریخی در حال عبور است اما با پرچم حسینی هموار تر می گردد. جبهه مقاومت نشان داد ملیت و زبان، خللی به پیکره قیام حسینی وارد نمی کند و هر روز خونش بیشتر می جوشد و قوی تر پا می کوبد تا عَلَمش را به صاحبش برساند.

در این میان لاشخورهایی هستند که بالای سر پابرهنگان در حال چرخشند تا افتادنشان را ببینند و به سویش حمله ور شوند. لاشخور سیاسی خود می دانند، سیاست دعوای عرب و عجم سال ها است پوسیده و امتحانش را پس داده، پس هرچه بیشتر دست و پا بزنند در باتلاق جهل و ستیزهای بی هدف فرو می روند!

دلار گران شده، اربعین حتما کمتر می روند! با این وضع گرانی برای اربعین چقدر باید هزینه کنیم؟! ... این حرف ها خواه و ناخواه بر زبان جاری می شود و خواسته و ناخواسته پازل دشمن تکمیل؛ اما شور اربعین نشسته ها را از جا می کند، و بدخواهان نمی دانند پرچم حسینی با خون به اهتزاز درآمده نه پول!

کسانی که سنگ فقرا و مساکین را فقط در موسم حج و اربعین به سینه می زنند، از حقوق بشر و احترام به همه شهروندان دم می زنند و در بوغ مجازی شان می دمند که پول هیات را خرج مساکین کنید؛ نمی دانند همین فقرا و مساکینند که علم سینه زنی و بیرق عزا را بالا نگه می دارند و از مال که هیچ، از جانشان هم می گذرند تا ذره ای مجلس عزای اربابشان کمرنگ نشود.

اگر پول ندارد قرض می کند و اگر قرض هم نتواند، از داشته هایش کم می کند تا در مسیر اربعین قرار بگیرد. اربعین امسال ان شاءالله اربعین پور شور تر و قوی و با انسجام بیشتری برگزار خواهد شد و تمرین نوکری و پا در رکاب بودن و عدم تکرار کربلایی دیگر را در خود دارد ان شاءالله
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها