يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۷۶۰۴
زمان انتشار: ۱۰:۳۱     ۱۷ مهر ۱۳۹۷
به نظر می‌رسد دروازه‌بان جوان استقلال با اظهار نظرش پس از بازی با نفت مسجدسلیمان خود را بازنده رقابت با رحمتی دانسته و این تصمیمش وی را از جام ملت‌ها دور خواهد کرد.
به گزارش پایگاه 598، حسین حسینی، دروازه‌بان جوان استقلال که رکورد بیش‌ترین دقایق متوالی گل نخوردن در لیگ برتر فوتبال کشور را در فصل گذشته ثبت کرد، پس از برتری استقلال برابر نفت مسجدسلیمان نارضایتی خود را از نیمکت‌نشینی رسانه‌یی کرد و اعلام کرد در نیم‌فصل قصد رفتن از استقلال را دارد.

تصمیمی که به نظر می‌رسد گلر جوان استقلال خود را مغلوب رقابت یک ساله و نیمه با مهدی رحمتی دانسته و حالا قصد ترک تیمش را دارد. البته رقابت دو گلر بزرگ در سرخابی‌های پایتخت سابقه‌دار است و اتفاقات فراوانی در این راستا برای سنگربانان استقلال و پرسپولیس افتاده است. از رقابت و رفاقت ناصر حجازی و منصور رشیدی گرفته تا رابطه نه چندان خوب هادی طباطبایی و پرویز برومند.

در دهه پنجاه آبی‌ها از دو دروازه‌بان خوب که از قضا هر دو ملی‌پوش هم بودند بهره می‌بردند. منصور رشیدی و مرحوم ناصر حجازی دروازه استقلال را بیمه کرده بودند و حتی گاهی اوقات به صورت چرخشی در ترکیب آبی‌ها به میدان می‌رفتند. در داربی معروف ۵۲ که استقلال با شش گل مغلوب پرسپولیس شد هم دو دروازه‌بان برای استقلال بازی کردند اما رشیدی نسبت به حجازی طاقت کم‌تری داشت و بعد از شکست مقابل پرسپولیس از جمع آبی‌ها جدا شد اما بازگشت او و محرومیت حجازی موجب شد تا دروازه استقلال برای چند سال به رشیدی سپرده شود و او هم دروازه آبی‌ها را تضمین کند.

بهروز سلطانی و وحید قلیچ هم دو دروازه‌بان خوبی بودند که در پرسپولیس هم دوره بودند اما تجربه، سن و ملی‌پوش بودن سلطانی باعث شده بود کادرفنی این تیم سلطانی را به دروازه‌بان جوان تیمش ترجیح دهد. البته قلیچ‌ هم با وجود درخشش در تک بازی‌های که به او می‌رسید، اعتراضی نداشت و به کار خود با جدیت ادامه داد تا این که سنگربان شماره یک سرخ‌ها از این تیم رفت و قلیچ به دروازه‌بان اول سرخ‌های پایتخت تبدیل شد و عملکرد خوبی نیز در دروازه پرسپولیس داشت و حتی به تیم ملی نیز دعوت شد.

پرویز برومند و هادی طباطبایی از نسل بعدی گلرهای استقلال بودند که در یک دوره، لباس آبی‌ها را بر تن می‌کردند. البته برخلاف حجازی و رشیدی، رابطه این دو دروازه‌بان چندان تعریفی نداشت و این دو دل‌خوشی از هم نداشتند. هادی طباطبایی در وصف برومند معتقد بود برومند در داربی طاقت نیمکت‌نشینی را نداشت و بعد از مشخص شدن ترکیب استقلال و نیمکت‌نشینی این دروازه‌بان، برومند قهر کرد و حتی روی نیمکت ننشست. پرویز برومند هم درباره طباطبایی این اعتقاد را داشت که این دروازه بان، تنها خوب تمرین می‌کند و بازدهی لازم در بازی را ندارد. سرانجام هادی طباطبایی پس از ۴ فصل حضور در استقلال، یک سال زودتر از برومند این تیم را ترک کرد و راهی صبای قم شد.

وحید طالب‌لو و مهدی رحمتی هم دو دروازه‌بان خوب استقلال بودند که رقابت این دو برای دروازه تیم ملی باعث شد این دو خیلی نتوانند در کنار هم دوام بیاوردند. در فصل ۸۵-۸۴ که رحمتی به استقلال آمد، عملکرد خوبی را در محدود بازی‌هایی که به او می‌رسید داشت اما بعضی اختلافات باعث شد تا او دو فصل بیش‌تر در استقلال دوام نیاورد و راهی مس کرمان و سپس سپاهان شود. طالبلو به عملکرد مثبتش در دروازه آبی‌ها ادامه داد اما بازگشت رحمتی به استقلال، دروازه‌بان شماره دو ایران در جام ملت‌های ۲۰۰۷ را به نیمکت تبعید کرد.

طالب‌لو مجبور به ترک استقلال شد اما رفتن رحمتی به پیکان، پای این دروازه‌بان را دوباره به دروازه استقلال باز کرد. البته یک فصل بعد، طالب‌لو دوباره  نیمکت‌نشین رحمتی در استقلال شد و باز هم اختلافات این دو دروازه‌بان، طالب‌لو را برای همیشه از پوشیدن لباس آبی‌ها دور کرد.

رحمتی از فصل گذشته رقیب جوان جدید به نام سیدحسین حسینی داشت و با وجود ثبت رکورد فوق‌العاده این دروازه‌بان جوان، این سنگربان باتجربه استقلال بود که کارش را بدون حاشیه پیش برد و در لیگ هجدهم کاری کرد که سرمربی آلمانی آبی‌ها به سیستم چرخشی پایان دهد و رحمتی در همه جام‌ها گلر اول استقلال باشد.

تصمیمی که کاسه صبر حسینی ملی‌پوش را لبریز کرد و این دروازه‌بان با وجود مخالفت مدیرعامل این باشگاه، قصد ترک آبی‌های پایتخت را گرفته است. به نظر می‌رسد اظهار نظر این دروازه‌بان تنها برای او گران تمام شود زیرا نه تنها او شماره یک استقلال را از دست می‌دهد بلکه نیمکت‌نشینی تا نیم‌فصل می‌تواند حتی فرصت حضور در جام ملت‌ها را از او بگیرد.
 
منبع: ایسنا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها