يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۷۶۴۱
زمان انتشار: ۱۱:۲۲     ۱۸ مهر ۱۳۹۷
در ثانی بایستی به تفکری که معتقد است واردات کالا به ایران در حال انسداد است یادآور شد که این قضیه حتی در دوران ۸ سال دفاع مقدس که ایران اسلامی با مشکلات بیشتری مواجه بود نیز محقق نشد و به قول وزیر سابق اطلاعات، حتی با اینکه کشتی‌های حامل غذای مردم ایران نیز در خلیج فارس هدف قرار می‌گرفت اما باز هم هرگز چیزی به نام قحطی غذا رخ نداد.

به گزارش پایگاه 598، «جلال میرزایی»، از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس و عضو فراکسیون امید در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا و در کنایه به صحبت‌های چندی قبل رئیس‌جمهور روحانی در مجلس پیرامون اینکه «ما در بحران اقتصادی نیستیم» گفته است:

«خیلی از تحلیل‌گران اقتصادی معتقدند که اقتصاد ایران الان با بحران مواجه است، اینکه ارزش ریال به یکباره در حدود ۶۰ یا ۷۰ درصد کاهش پیدا می‌کند این بحران است و اینکه یک خودروی ۱۰ میلیون تومانی می‌شود ۴۰ میلیون تومان و خودروی ۴۰ میلیونی به  ۱۰۰ میلیون تومان می‌رسد این یک بحران است و آسیب نیست. اینکه الان رکود اقتصادی در کشور حاکم است و واردات کالا به کشورمان دارد مسدود می‌شود و در اثر تهدیدهای امریکا ما با کمبود ارز در داخل کشور مواجه ‌هستیم این بحران است و آسیب نیست.»

او در ادامه تأکید می‌کند: به نظر من باز هم نیاز است که آقای رئیس‌جمهور در تعریفش از بحران بازنگری کند و آن‌ چیزهایی که آقای روحانی می‌بیند، آسیب نیست و از آسیب گذشته است. به نظر من چالش هم نیست و الان در بحران هستیم. [۱]

*کسانی از اصلاح‌طلبان و مقامات دولتی که به زعم ما خود با القای گزاره‌هایی مثل «خزانه خالیست»، «مردم ایران ناامید شده‌اند» و «در شرایط ته درّه هستیم»! [۲] روشن کننده آتش سیاه‌نمایی بوده‌اند؛ اما آنها هم به تازگی و با استشمام ضررهای این کار خطرناک؛ بیان کرده‌اند که القای بحران و سیاه‌نمایی از شرایط کشور یک کار نادرست، «خیانت بزرگ» و حتی کار جریان رقیب ماست!

مع‌الوصف اما نفحات این نگرش که نباید از اوضاع کشور سیاه‌نمایی کرد و بدتر از همه اینکه نباید در قبال اوضاع به مردم دروغ گفت؛ گویا هنوز به رده‌های میانی و صف اصلاح‌طلبان رسوخ نکرده و این افراد همچنان بر اساس تعالیم روزهای اول عمل می‌کنند...

برخی محافل تحلیلی معتقدند در فرجام این سیاه‌نمایی‌های ناتمام ستاد مشترک دولت و اصلاح‌طلبان «فتنه اقتصادی» قرار دارد که با القای انزجار عمومی، مفسدنمایی و منفی‌نمایی از تمام شرایط کشور، مایل است که مردم را با شعارهای ضد نظام و در کف خیابان‌ها ببیند.

و جالب آنکه سعید حجاریان در این زمینه آدرس خیابان را هم به مردم داده و حتی از این گفته است که اگر حکومت ساقط شود؛ اصلاحات زنده خواهد ماند.

پس از این مقدمه و درباره اظهارات عجیب میرزایی لازم به توضیح است که اولا گزاره‌هایی مثل «بحران» و «ابربحران» تماماً ساخته و پرداخته ستاد مشترک دولت و اصلاح‌طلبان هستند و حتی مخترعین این واژگان هم ناشناس نیستند. در واقع می‌توان به راحتی «خیلی از تحلیلگران اقتصادی» که میرزایی از آنها یاد کرده است را نام برد و اثبات کرد که چگونه طی ۵ سال گذشته و در راستای منافع جریان سیاسی خاص به سمت سیاه‌نمایی از اوضاع اقتصادی کشور و مثلا اختراع واژگانی مثل «ابربحران» چرخش کرده‌اند.

در ثانی بایستی به تفکری که معتقد است واردات کالا به ایران در حال انسداد است یادآور شد که این قضیه حتی در دوران ۸ سال دفاع مقدس که ایران اسلامی با مشکلات بیشتری مواجه بود نیز محقق نشد و به قول وزیر سابق اطلاعات، حتی با اینکه کشتی‌های حامل غذای مردم ایران نیز در خلیج فارس هدف قرار می‌گرفت اما باز هم هرگز چیزی به نام قحطی غذا رخ نداد.

این مسئله در بحث دارو و غیره هم صادق است و منصب‌داران کشور از جمله برخی نمایندگان محترم نبایستی در این زمینه «تجاهل‌العارف» کنند و خود را به ندانستن بزنند.

مسئله گرانی و لجام گسیختگی قیمت‌ها نیز اگرچه بغرنج است اما بحران نیست. بلکه مشکلی است که در اثر ضعف‌های دولتِ اصلاح‌طلبان بروز کرده و به سادگی قابل حل است.

دولتی که بخواهیم یا نخواهیم اما امثال آقای میرزایی آنرا در دامن مردم گذاشته‌اند و اکنون نیز حاضر به پذیرش مسئولیت خود نیستند!

در بحث گرانی همچنین لازم به توضیح است که هم‌الآن نیز قیمت سوخت در آمریکا به یکی از بالاترین قیمت‌های تاریخ خود رسیده است اما کسی از رجال یا اقتصادان‌های آمریکایی به خود اجازه نمی‌دهد که بگوید آمریکا با بحران اقتصادی مواجه شده است.

و در همین حین که آقای میرزایی مدعیست ایران به دلیل گرانی با بحران اقتصادی مواجه است نه با مشکل اقتصادی! قیمت سوخت در ایران ثابت است، «نان» که اصلاح‌طلبان، مدعی وجود بحران آن هستند [۳] بعنوان یکی از ارزان‌ترین کالاها در ایران توزیع می‌شود و...

ماجرای نرخ ارز و افزایش آن به دلیل تحریم‌های آمریکا نیز یکی از غلط‌ترین تحلیل‌های ممکن است چه اینکه ورود بانک مرکزی به بحث تزریق ارز و کاهش یافتن قیمت آن طی روزهای اخیر به روشنی نشان داد که تحلیل آقای میرزایی هرگز درست نبوده و تعلل عامدانه یا سهوی بانک مرکزی علت‌العلل بروز مشکل ارزی بوده است نه تحریم‌های آمریکا که در جدی‌ترین حالت ممکن هیچگاه اثری بیش از ۳۰ درصد بر اقتصاد کشورمان نداشته‌اند.

گفتنیست، پیش از این، برخی چهره‌های اصلاح‌طلبان و رسانه‌های این جریان خاص سیاسی از این گفته‌اند که بزودی بیمارستان‌های ایران نیز تعطیل می‌شود، امکان تهیه قوت روزانه برای مردم وجود ندارد و مردم در سطل‌های آشغال به دنبال تهیه غذا هستند! [۴]

۱_ http://khabarfarsi.com/u/۶۰۶۷۱۱۹۰

۲_ mshrgh.ir/۸۱۸۸۹۴

۳_ mshrgh.ir/۸۶۷۲۸۹

۴_mshrgh.ir/۸۹۱۴۵۰



منبع : مشرق
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها