أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۴۷۶۶۷
زمان انتشار: ۱۹:۱۲     ۰۹ مهر ۱۳۹۷
مدیرعامل بانک ملت، نقش رسانه ها را در جنگ تمام عیار اقتصادی کنونی بسیار پررنگ خواند و اظهار داشت: اگر رسانه ها در این جنگ اقتصادی به درستی عمل کنند به سلامت از این وضعیت خارج خواهیم شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روابط عمومی بانک ملت، دکتر محمد بیگدلی در نوزدهمین جلسه شورای اطلاع رسانی دولت که به میزبانی بانک ملت و با حضور مدیران روابط عمومی بانک ها، بیمه ها و شرکت های زیرمجموعه وزارت اقتصاد صورت گرفت، با اشاره به نقش حساس و مهم رسانه ها به ویژه در شرایط حساس کنونی، اظهار امیدواری کرد که خروجی این جلسات بتواند علاوه بر کمک به کشور برای خروج از وضعیت کنونی، به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی نیز کمک کند.
وی با بیان این نکته که هم اکنون اقتصاد کشور شرایط سختی را پشت سر می گذارد، اضافه کرد: با وجود پیچیدگی های جوامع امروزی، نقش رسانه ها در جهان غیرقابل انکار است و امروز نقش آنها در لایه های مختلف جامعه و بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، در مقایسه با دو دهه پیش بسیار پررنگ تر شده است.
مدیرعامل بانک ملت با تاکید بر این نکته که با استفاده از رسانه می توان در جامعه انگیزه و حرکت ایجاد کرد، افزود: در عین حال رسانه یک شمشیر دولبه است که می تواند از حرکت جامعه جلوگیری کند و بذر ناامیدی را در کشور بکارد.
وی تصریح کرد: رسانه ها می توانند با عملکرد صحیح خود، افکار عمومی را برای پذیرش یک موضوع آماده کنند و در جنگ روانی موجود با تبیین جریان های پشت پرده و اهداف دشمن، نقشی تاثیرگذار را ایفا کنند.
دکتر بیگدلی، نقش رسانه ها را در کمک به دولت برای عبور از شرایط کنونی مهم خواند و گفت: تجربیات گذشته کشور نشان می دهد که قطعا با تدبیر مقام معظم رهبری، برنامه ریزی مسوولان، مقاومت مردم و همکاری و هدایت درست رسانه ها، به سلامت از این وضعیت خارج خواهیم شد.
وی با اشاره به جایگاه رسانه ها در تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: اگر امروز اقتصاد مقاومتی به خوبی عملیاتی شده بود اثرات این جنگ اقتصادی بسیار کمتر و حتی خنثی شده بود بنابراین باید تلاش کنیم که به اهداف اقتصاد مقاومتی در بازه زمانی تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری، جامعه عمل بپوشانیم و رسانه ها بی تردید در این زمینه نقش حساسی را بر عهده دارند.
به گفته وی، اگر اقتصاد کشور مقاوم باشد تلاش دشمنان برای ضربه زدن به نظام و اقتصاد کشور، قطعا بی نتیجه خواهد بود.
وی اضافه کرد: دشمن از طریق مخدوش کردن افکار عمومی، سعی در پیاده کردن نقشه های خود دارد بنابراین رسانه ها فارغ از هرگونه مسائل جناحی باید در تنویر افکار عمومی تمام تلاش خود را به کار بگیرند تا این بار نیز کشور بتواند به سلامت از این گردنه عبور کند.
سید مالک حسینی، مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز در سخنانی با قدردانی از میزبانی بانک ملت، اعلام کرد که حضور دکتر بیگدلی در راس هرم مدیریتی این بانک، بازخورد خوبی در بین کارکنان داشته و آرامش را به این بانک بزرگ برگردانده است.
وی با اشاره به عبور بانک ملت از چالش های بزرگی که در سال های گذشته با آن رو به رو شده بود، تاکید کرد: خوشبختانه پذیرش نسبت به دکتر بیگدلی در مجموعه بانک ملت بسیار عالی است و اشراف ایشان به مسائل بانکی و فعالیت های این بانک، باعث شده است که بانک ملت به عنوان یکی از ارکان نظام بانکی، دوباره جایگاه خود را به دست آورد.
حسینی، شورای اطلاع رسانی وزارت اقتصاد را منسجم ترین شورا در مجموعه دولت خواند و با اشاره به برگزاری ۱۹ جلسه کاری در طول یک سال گذشته، خاطرنشان کرد: در جلسه امروز، بحث تحریم ها در ۱۳ آبان ماه به صورت جدی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت تا افکار عمومی نسبت به تبعات این تحریم ها که البته موضوع جدیدی نیست، اطلاع کافی داشته باشد.
وی بحث جنگ اقتصادی را یک بحث جدی عنوان کرد و افزود: در عین حال چالش های نظام بانکی از چالش های ارزی جدی تر است و سیاست های پولی و بانکی نادرست سال های قبل، نظام بانکی را در شرایطی قرار داده است که هزینه های بانک ها به شدت افزایش یافته است و روی این موضوع باید کار اساسی صورت گیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها