کد خبر: ۴۴۷۸۱۳
زمان انتشار: ۱۰:۰۳     ۲۲ مهر ۱۳۹۷
بازی های المپیک جوانان ۲۰۱۸ – بوینس آیرس
علیرضا یوسفی ملی پوش فوق سنگین وزنه برداری کشورمان، مدال طلای بازیهای المپیک نوجوانان بوینس آیرس آرژانتین را از آن خود کرد و عنوان قویترین پسر بازیهای المپیک نوجوانان به ایران رسید.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری؛ آخرین روز از رقابتهای وزنه برداری بازیهای المپیک نوجوانان به میزبانی بوینس آیرس آرژانتین با رقابت شرکت کنندگان دسته 85+ کیلوگرم بامداد یکشنبه برگزار شد. علیرضا یوسفی ملی پوش فوق سنگین وزنه برداری کشورمان به مصاف 6 حریف خود در این وزن رفت و در نهایت با مجموع 380 کیلوگرم به مدال طلا دست یافت.

یوسفی در این رویداد بسیار مهم هر شش حرکت خود را به درستی بالای سر برد و مدال طلای بازی های المپیک نوجوانان را از آن خود کرد. وی حرکت یکضرب هر سه وزنه خود را به ثبت رساند و به ترتیب وزنه های 150 ، 156 و 162 کیلوگرم را مهار کرد و در این حرکت دوم شد. هریستو هریستوف از بلغارستان با ثبت وزنه 173 کیلوگرم در جایگاه نخست حرکت یکضرب ایستاد.

علیرضا در حرکت دوضرب دست به کار بزرگی زد و ابتدا وزنه 202 کیلویی را بالای سر برد تا مدال خود را مسجل کند. سپس در دو حرکت پایانی این رقابت نفسگیر، حریف قدرتمند بلغارستان خود را مغلوب خود کرد و با ثبت وزنه های 211 و 218 کیلوگرمی مدال طلا را از آن خود کرد و با شایستگی، عنوان قویترین پسر بازیهای المپیک نوجوانان لقب گرفت.

 توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک، تاماش آیان رئیس فدراسیون بین المللی وزنه برداری، اصغر رحیمی و هادی ساعی سرپرست و معاون کاروان نیز جهت تماشای این دیدار در سالن حضور داشتند.

رده بندی نهایی برترین وزنه برداران دسته 85+ کیلوگرم به شرح زیر است:

1- علیرضا یوسفی (ایران): حرکت یکضرب 162 کیلوگرم، در حرکت دوضرب 218 کیلوگرم و در مجموع 380 کیلوگرم

2- هریستوف (بلغارستان): حرکت یکضرب 173 کیلوگرم، در حرکت دوضرب 206 کیلوگرم و در مجموع 379 کیلوگرم

3- انزو کوریگ (هلند): حرکت یکضرب 162 کیلوگرم، در حرکت دوضرب 203کیلوگرم و در مجموع 365 کیلوگرم


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها