يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۷۸۳۰
زمان انتشار: ۱۵:۰۳     ۲۲ مهر ۱۳۹۷
حواشی حضور روحانی در دانشگاه تهران
حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز درحالی در دانشگاه تهران در یک سالن 400 نفره برای دانشگاهیان سخنرانی کرد که به گفته نمایندگان تشکل‌های قانونی این دانشگاه تنها پنج درصد صندلی‌ها در اختیار دانشجویان قرار گرفت. بر همین اساس از هر تشکل‌ دانشجویی منتقد دولت یک نفر برای حضور در مراسم سخنرانی روحانی دعوت شده بود که به گفته بسیاری از فعالان دانشجویی دولت برای اینکه در وضعیت کنونی صدای منتقدان شنیده نشود چنین تصمیمی گرفته شد.
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه 598، حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز درحالی در دانشگاه تهران در یک سالن 400 نفره برای دانشگاهیان سخنرانی کرد که به گفته نمایندگان تشکل‌های قانونی این دانشگاه تنها پنج درصد صندلی‌ها در اختیار دانشجویان قرار گرفت.

بر همین اساس از هر تشکل‌ دانشجویی منتقد دولت یک نفر برای حضور در مراسم سخنرانی روحانی دعوت شده بود که به گفته بسیاری از فعالان دانشجویی دولت برای اینکه در وضعیت کنونی صدای منتقدان شنیده نشود چنین تصمیمی گرفته شده و دولتی‌ها سعی داشتند صندلی‌های محل برگزاری مراسم را با موافقان خود پر کنند.

فضای امنیتی اطراف و داخل محوطه دانشگاه
بر پایه گزارش خبرگزاری ها، همزمان با مراسم سخنرانی رئیس‌جمهور فضای امنیتی در اطراف دانشگاه تهران از سوی نیروی انتظامی حاکم شده و حراست دانشگاه نیز قدم به قدم داخل محوطه دانشگاه ایستاده‌ بود.

رئیس جمهور اعتمادی به امنیت فضای آکادمیک دانشگاه  ندارد
سجاد رئوفی دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران گفته است: جو امنیتی دانشگاه شدید شده است و کاملا قابل مشاهده است که آقای رئیس جمهور هیچ اعتمادی به امنیت فضای آکادمیک دانشگاه تهران ندارد.

این فعال دانشجویی خاطرنشان می‌کند: واقعا آقای روحانی از چه می ترسد که این همه حفاظ برپا می کنند برای حضور چند ساعته؟ تنها عبارتی که قابلیت وصف فضای دانشگاه است، فضای پادگانی است.

رئوفی می‌گوید: آقای رئیس جمهور باید پاسخ گوی این باشد که چرا در جنگ تمام عیار اقتصادی استکبار علیه ایران، اتاق جنگ تشکیل نمی دهد؟ چرا دولت رسما وضع کشور را رها کرده اند و مهم ترین وزارت خانه  های اقتصادی بدون وزیر است؟

تجمع حامی و منتقد علیه روحانی
جمعی از دانشگاهیان منتقد به عملکرد دولت صبح امروز همزمان با حضور و سخنرانی حسن روحانی در دانشگاه تهران، در مقابل سالن سخنرانی رئیس‌جمهور تجمع کردند.

تجمع‌کنندگان با در دست داشتن پلاکاردها و دست‌نوشته‌هایی اعتراض خود را به عملکرد دولت اعلام کردند. آنها با س دادن شعارهایی به عملکرد دولت مخصوصا در حوزه اقتصاد انتقاد کردند. شعار « بیکاری، گرانی؛ جواب بده روحانی» از شعارهای تجمع کنندگان است.



 اعضای تشکل‌های اصلاح‌طلب دانشگاه تهران  هم به دلیل نداشتن تریبون و برگزاری جلسه پشت درهای بسته در مقابل محل سخنرانی رئیس‌جمهور تجمع کرده‌اند.



 یکی از دانشجویان معترض درباره برگزاری این تجمع، گفت: متاسفانه رئیس‌جمهور در یک مراسم یک‌طرفه حاضر شده بدون اینکه بخواهد صدای دانشگاهیان را بشنود.

وی افزود: روحانی می‌گوید دانشگاهیان انتقاد کند، اما کجا باید صدای دانشگاهیان را بشنود؟ روحانی می‌گوید دانشگاهیان دولت را از خود بدانند اما آیا تا کنون به مطالبات دانشگاهیان گوش داده است؟

عدم حضور نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در مراسم سخنرانی
امروز از تشکل‌های دانشجویی یک نفر برای حضور در مراسم سخنرانی روحانی دعوت شده بودند که در هیچکدام از آنها در این مراسم به نشانه اعتراض شرکت نکردند.
*جهان نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها