أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۴۷۸۳۷
زمان انتشار: ۱۵:۱۲     ۲۲ مهر ۱۳۹۷
جانشین فرمانده کل سپاه، گفت: در مقطع بسیار خطیر، سرنوشت ساز و حساسی از تاریخ اسلام، ایران و انقلاب اسلامی قرار داریم، البته این خطیر بودن نگران کننده نیست، برای این‌که در این موقعیت حساس که فراز بزرگی از تقابل جبهه حق و باطل است، موقعیت خود را به خوبی بشناسیم و بدانیم که نسبت به دشمنان‌مان در چه وضعیتی هستیم، نیازمند تحلیلی از این واقعیت هستیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، سردار حسین سلامی در مراسم تکریم و معارفه فرمانده سپاه استان قم، افزود: دشمنان ما می‌خواهند به ما القا کنند که در نظام موازنه قدرت بر ما برتری دارند، می‌خواهند قلب های ما را متزلزل کنند و نشان دهند که بزرگند و ما ضعیف و کوچک هستیم، اگر این عنصر عملیات روانی دشمن بر ذهن و جان ما بنشیند، خطرناک است، در حالیکه ما نسبت به هر زمان دیگری در موقعیتی بسیار اطمینان بخش و برتر در برابر دشمنان قرار داریم.

وی ادامه داد: در دیدگاه الهی، کبریایی برای خداوند است، ما قدرت های غیر خدا را بسیار کوچک می شماریم چراکه در حقیقت معنا هم همینطور است، شکوه ظاهری قدرت‌های بزرگ، هرگز برای ما هراس انگیز نیست، ما امر به نگاه صحیح به قدرت شده‌ایم.

وی با اشاره به آیه "یَا اَیُّهَا النَّاسُ ضُرِبَ مَثَلٌ فَاسْتَمِعُوا لَهُ ۚ اِنَّ الَّذِینَ تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ لَنْ یَخْلُقُوا ذُبَابًا وَلَوِ اجْتَمَعُوا لَهُ  وَاِنْ یَسْلُبْهُمُ الذُّبَابُ شَیْئًا لَا یَسْتَنْقِذُوهُ مِنْهُ" (ای مردم (مشرک کافر) مثلی زده شده بدان گوش فرا دارید (تا حقیقت حال خود بدانید): آن بتهای جماد که به جای خدا (معبود خود) می‌خوانید هرگز بر خلقت مگسی هر چند همه اجتماع کنند قادر نیستند، و اگر مگس (ناتوان) چیزی از آنها بگیرد قدرت بر باز گرفتن آن ندارند؛ آیه 73 سوره حج)، تصریح کرد: این منطق قرآن است و منطق حق است، قرآن به حق نطق می کند، آنچه می گوید عین حقیقت است، شاید این معنا اگر ترجمانی تجربی و به عمل آزمون شده در کنارش قرار بگیرد، قلب های ما مطمئن می شود.

جانشین فرمانده کل سپاه اظهار کرد: بر اساس قرآن هرگاه مومنان اطمینان قلب میابند، یعنی نصرت الهی جاری است، این نصرت الهی بشارتی است که به صورت اطمینان قلب در ما ظاهر می شود و چون ما امروز قلوبمان مطمئن است، پس به نصرت های الهی هم یقین داریم.ما برای اینکه ثابت کنیم در موقعیتی برتر قرار داریم و نگران هیچ چیزی نباشیم، کافی است که تاریخ این 4دهه انقلاب اسلامی را مرور کنیم تا ببینیم خداوند در چه مواقعی ما را نصرت داده است که اگر غیر از این بود ما نمی توانستیم دوام بیاوریم.

وی خاطر نشان کرد: فریادها و هراسی که دشمن از قدرت انقلاب و نظام ما به دل دارد، حاکی از شکست های پی در پی و زوالی که در قدرت و تمدنش رخ داده، است، انقلاب ما در اوج قدرت آمریکا، شاه را ساقط کرد و این یک شکست استثنایی و شگفت انگیز در عالم سیاست بود، برای اولین بار بود که آمریکایی ها این چنین مفتضحانه یکی از راهبردی ترین موقعیت های خود در جهان را از دست می دادند.

وی ادامه داد:  این قاعده است که هر گاه اسلام می درخشد همه کفار، مشرکان و منافقان متحد می شوند و در صدد خاموش کردن نور آن برمیایند، این بار هم مانند صدر اسلام همین اتفاق افتاد، توطئه های متعددی مانند کودتا، تجزیه طلبی و جنگ 8ساله را طراحی کردند ولی باز هم شکست خوردند.

سلامی گفت: خداوند در جای جای قرآن ما را به یادآوری نصرت ها و نعمت های خود امر می کند تا قوت بگیریم و بدانیم که از چه مسیر سختی گدشته ایم، دشمنان هم بدانند که ما ایستاده ایم، عقب نمی نشینیم، عقب نشینی خاص دشمنان ما است، ما امر شده ایم که ایستادگی کنیم. در دفاع مقدس رهبر انقلاب یک شگفتی عظیم در مناسبات قدرت آفرید، مفهوم جدیدی از قدرت که همان ایمان است را به جهان عرضه کرد، ایمان عنصر حقیقی قدرت است که اگر در جامعه ظهور پیدا کند بر هم چیز غلبه پیدا می کند.

وی خاطرنشان کرد: حصر اقتصادی و تهاجم فرهنگی توسط دشمن، ناتوانی دشمن در تامین امنیت رژیم صهیونیستی، زوال اندیشه قدرت، عقب نشینی دشمنان در جهان اسلام و رشد و توسعه یک قدرت جدید به نام اسلام در جهان، نفوذ در جهان اسلام و برچیدن سیطره سیاسی استکبار از دنیای اسلام مراحلی بود که پشت سر گذاشته شد تا روز به اینجا رسیدیم. آیا این ها نمادهای آشکار نصرت خداوند نیست، ما در جهان واقعیت ها و حقایق زندگی می کنیم، دشمن سیلی های سختی از انقلاب ما خورده است، به یاد بیاوریم گذشته را که آمریکا بدون هیچ هزینه ای، ثروت های مادی و معنوی مسلمانان را به غارت می برد، همه شئون سیاسی در جهان برای آمریکا بود، مستشارانشان در سرزمین‌های اسلامی، جهان اسلام را در کنترل و مدیریت خود داشتند.

وی خاطرنشان کرد: امروز را ببینید که چگونه انقلاب اسلامی توانست تمرکز قدرت دشمن را از قلب این سرزمین در هم فروبپاشاند و دشمن را هزاران کیلومتر به عقب براند و در جهان اسلام قدرت سازی کند، سطح قاعده قدرتی که امروز دشمن با آن مواجه است دیگر فقط ایران نیست، در یمن قدرتی با معیارها و آرمان های انقلاب اسلامی به وجود آمده است که در مقابل هجوم پشتیبانی شده از سوی آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان، این چنین ایستاده است.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: تعداد کشتی‌ها و ناوهایی که در دریای سرخ توسط جوانان یمنی غرق شده، از مجموع کشتی هایی که جنگ جهانی دوم در تمام جهان غرق شد، بیشتر است، حزب الله در لبنان تمام سیاست آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه شرق مدیترانه را گروگان خود گرفته است. مسلمانان از گورستان جهالت بیرون آمده و از زندان‌های اسارت مدرن آزاد شده‌اند، سرزمین های اسلامی میدان جهاد شده و جهاد عزت مومنان و مسلمانان است، آمریکا امروزه 7تریلیون معادل تقریبا 140سال درآمد نفتی ما هزینه می کند اما هیچ نتیجه نمی گیرد، نمی توانند هزینه های نظامی را به منفعت سیاسی تبدیل کنند.

وی اظهار کرد: چه کسی اتصال بین هزینه اقتصادی و نظامی را با منفعت سیاسی آمریکا را قطع کرده است، چه کسی باعث شده که آمریکا نتواند اهداف راهبردی خود را در منطقه پیاده کند، نقشه راه آمریکا با شکست قطعی مواجه شده، خلا قدرتشان توسط انقلاب اسلامی پر شده است و راهی برای بازگشت به تاریخ کشورهای اسلامی و سرنوشتشان پیدا نمیکنند، در حاشیه تحولات ایستاده اند و قدرت خلق یک پیروزی کوچک را هم ندارند.

وی تصریح کرد: در ماجرای صحرای طبس شکست خوردند، تفنگدارانشان دستگیر شدند و همین باعث تحقیرشان شد اما به فرموده امام راحل هیچ غلطی نتوانستند کنند، رهبر انقلاب تمام زوایای پنهان سیاست های دشمن را میشناسند و همه مسیرهای خنثی سازی توطئه های آنان را به دقت طراحی می کنند و با شجاعت، تدبیر، ایمان و باور سفینه نجات این امت را به ساحل پیروزی، امنیت، اقتدار و اعتبار راهنمایی می کنند. ما امروز موفق شده ایم دشمن را به نقطه ای برسانیم که از پناهگاه راهبردی خارج شود، تحولات میدان به اراده او شکل نمی گیرد، اراده دشمن حاکم نیست، دچار عجز سیاسی شده و نفوذ خود را از دست داده است و برعکس، ما نافذ شده ایم، نتوانستند جلو رشد و پیشرفت ما را بگیرند.

سلامی بیان کرد: انقلاب اسلامی توانست از دل تحریم ها وترور دانشمندان هسته ای، به فضا برود، موشک دوربرد پرتاب کند، دشمنان صدای اصابت آن را بشنوند و ما صدای شلیک آنها را بشنویم، اینها واقعیت هایی است که اتفاق افتاده است. دشمن قصد داشت ایران اسلامی را در عالم منزوی کند، همه علیه انقلاب اسلامی متحد شدند اما ملت ایران نشان داد این ائتلاف جز بر ایمانش نمی افزاید، این تفکر در برخی وجود دارد که از سر ترس خواستار مذاکره، سازش و تعامل با دشمن هستند، در حالیکه ما تجربه تلخی از تعامل با دشمن در قبل از انقلاب داریم و دیدیم که کشورهای متحد با آمریکا چگونه تحقیر می شوند، ثروت های مادیشان به غارت می رود، ببینید که ذخایر ارزی عربستان توسط آمریکا تخلیه می شود.

وی گفت: جهان در حال متحد شدن علیه آمریکا است و این در حالی است که جمهوری اسلامی یکی از معتبرترین نظام های موجود است، دیگر آمریکا قادر به ساخت ائتلاف نیست و هیچ کشوری آنها را علیه ایران همراهی نمی‌کند.

وی درپایان در رابطه با انزواناپذیری ایران تصریح کرد: جمهوری اسلامی امروز در قلب تحولات سیاسی منطقه و جهان قرار دارد، بدون ایران حل مسائل امنیتی و سیاسی ممکن نیست، قدرت های بزرگ به ما نیازمندند، آنچه که توانست ملت ایران را در برابر این تحریم‌ها و سختی‌ها، مقاوم نگه دارد تا بتوانند از این موقعیت عبور کنند، رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای بوده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها