أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۷۹۲۳
زمان انتشار: ۱۴:۵۶     ۲۴ مهر ۱۳۹۷

کشور محبوب و زیبای ترکیه یکی از کشورهای پر جاذبه و پر توریست در سراسر دنیا است. بی شک می توان گفت که تور ترکیهدر سراسر دنیا یکی از پر طرفدارترین تورهای تفریحی است که همیشه و در هر فصلی از سال متقاضی سفر به این کشور زیاد است. اما چرا این کشور تا این حد برای گردشگران جذابیت دارد و از تمام دنیا به این کشور زیبای میدیترانه ای سفر می کنند؟

اگر بخواهیم از جذابیت های ترکیه بگوییم واضح است که اکثر ما می دانیم که ترکیه به سواحل زیبای آن، اجناس برند معروف و غذاهای متنوع آن در دنیا معروف است. اما تنها علت بالا بودنرزرو تور ترکیهدر سراسر جهان به این جاذبه های معروف ختم نمی شود و قطعا این کشور اهمیت و جاذبه های دیگری نیز دارد که ممکن است خیلی از ما از آن بی خبر باشیم و حتی پس از چندین بار سفر به این کشور هنوز از جاذبه های اصلی آن بی خبر باشیم.

اولین و مهم ترین دلیلی که برای اهمیت و محبوبیت کشور ترکیه می توان ذکر کرد موقعیت جغرافیایی این کشور است. نکته جالب توجهی که در مورد این کشور وجود دارد قرار گرفتن در میان دو قاره آسیا و اروپا است به طوریکه بخشی از این کشور در قاره آسیا و بخشی دیگر در اروپا قرار گرفته است و همین موضوع باعث ایجاد موقعیت منحصر به فردی برای این کشور شده است.

دومین مورد در مورد کشور ترکیه که این کشور را منحصر به فرد می سازد مساحت و وسعت زیاد ترکیه است. این کشور حدود 632/769 کیلومتر مربع مساحت دارد و سی و هفتمین کشور بزرگ دنیا است و جالب است بدانید که مساحت این کشور از تمام کشورهای دیگر اروپایی بیشتر است.

سومین دلیل محبوبیت ترکیه در بین گردشگران، دریا و سواحل بی شمار و رویایی ترکیه است. سواحل زیبا یکی از جاذبه های توریستی است که در همه جای دنیا وجود دارد. اما علت محبوبیت سواحل ترکیه تعدد بیشمار سواحل در این کشور است. سواحل مدیترانه ای زیبا و بی نظیر ترکیه یکی از اصلی ترین دلایل سفر گردشگران از سراسر دنیا به این کشور منحصر به فرد است. به جرات می توان گفت که سواحل زیبای شهرهای آنتالیا، کوش آداسی، بودروم، بلک، آلانیا، مارماریس و بسیاری سواحل دیگر در این کشور مانند جواهراتی در امتداد مدیترانه خودنمایی می کنند.

چهارمیندلیل جذابیت ترکیه و پرطرفدار بودن تور ترکیه در سراسر دنیا را می توان تاریخ پر رمزو راز این کشور دانست. این کشور در هر برهه از زمان به دست یک تمدن خاص بوده است و در ویرانه های تاریخی ترکیه آثاری از تمدن رومی ها، هیتی ها، امپراطوری بیزانسین، عثمانیان و سلجوقیان می توان یافت.

پنجمین و شاید بتوان گفت منحصر به فردترین دلیل محبوبیت ترکیه اجناس و برندهای با کیفیت ترکیه ای است که سالانه هزاران گردشگر را در سراسر دنیا بر این می دارد تا از هر کجای دنیا که هستند بلیط هواپیما ترکیه را تهیه کنند و برای خرید به این کشور بیایند. برخی برندهای معروف ترکیه ای در هیچ کجای دنیا نظیر ندارد.

ششمین دلیلی که می توان برای علت سفر زیاد به این کشور ذکر کردشرایط آب و هوایی این کشور است. ترکیه به دلیل قرار گرفتن در شرایط مدیترانه ای دارای آب و هوایی کاملا معتدل و مطلوب می باشد. همچنین تفاوت آب و هوایی در شهرهای مختلف این کشور به زیبایی و جذابیت آن افزوده است. به دلیل موقعیت جغرفیایی این کشور که درواقع نقطه تلاقی اروپا و آسیا است جای تعجب ندارد که این کشور آب و هوایی متفاوت و برگرفته از هر دو قاره را داشته باشد. در طول تابستان سواحل ترکیه ملایم ترین و مطلوب ترین آب و هوا را دارد و ترکیه از جمله کشورهایی است که در چهار فصل سال گردشگران به خود جذب می کند.

هفتمین و آخرین دلیلی که می خواهیم برای محبوبیت این کشور منحصر به فرد و فوق العاده ذکر کنیم طبیعت بی نظیر و مثال زدنی این کشور مدیترانه ای است. طبیعت بکر، آرامش بخش و خیره کننده ترکیه در کنار تفریحات بی نظیر این کشور محبوبیت آن را برای گردشگران و طبیعت گردان سراسر دنیا صدچندان کرده است. تفریحات بی نظیری مثل بالن سواری در طبیعت بکر و آسمان زیبای ترکیه از جمله محبوب ترین های ترکیه است.

در پایان می توان ترکیه را کشوری دانست که همه نوع گردشگر با هر سلیقه و علایقی را راضی نگه خواهد داشت. توریست هایی که به این کشور سفر می کنند طبیعتگردان، دوست داران تفریحات و ورزش های آبی و ساحلی، دوستداران اماکن تاریخی و آثار باستانی، دوستداران خرید برندهای معتبر و اجناس با کیفیت همه و همه در سفر به این کشور راضی می شوند و به خواسته خود می رسند. با تمام این ها آیا نام محبوب ترین مقصد گردشگری دنیا برازنده ترکیه نیست؟


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها