کد خبر: ۴۴۷۹۵۸
زمان انتشار: ۱۴:۴۰     ۲۵ مهر ۱۳۹۷
اظهارات آقای آخوندی به گونه‌ایست که اگر کسی در جریان نباشد، اینطور فکر می‌کند که آمریکا در مقطع کنونی و تا قبل از آغاز تحریم‌های 13 آبان در حال ارائه خدمات مختلف به ایران است!
به گزارش پایگاه 598، «عباس آخوندی»، وزیر راه و شهرسازی دولت روحانی، طی اظهاراتی در مراسم افتتاح 10 پروژه ارتقای خدمات فرودگاهی در مهرآباد گفته است: صنعت هوانوردی یکی از سخت‌ترین صنایع شقوق حمل و نقل است.

او در توضیح این صحبت خود می‌افزاید: از یک سو صنعت هوانوردی در مقابل فناوری‌های جهانی قرار دارد و باید خود را به روز نگه دارد و از سوی دیگر اولین تیر تحریم‌ها به صنعت هوانوردی اصابت می‌کند بنابراین اداره این صنعت بسیار سخت است.

به گزارش ایلنا، آخوندی در ادامه تصریح کرده است: با توجه به شرایط بسیار سخت صنعت فرودگاهی هم از فعالان بخش خصوصی در این صنعت و هم از بخش دولتی تقدیر می‌کنم که توانستند چرخ صنعت را بچرخانند.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از صحبت‌های خود نیز می‌گوید: در بازدیدها دریافتم که در این صنعت از نیروهای داخلی استفاده می‌شود و متخصصان از سراسر کشور در این حوزه فعال هستند.

*اظهارات آقای آخوندی به گونه‌ایست که اگر کسی در جریان نباشد، اینطور فکر می‌کند که آمریکا در مقطع کنونی و تا قبل از آغاز تحریم‌های 13 آبان در حال ارائه خدمات مختلف به ایران است!

خدماتی که البته پس از 13 آبان قطع خواهند شد...

مسلم است که چنین حالتی وجود ندارد و دولت آمریکا سال‌های سال است که تقلا کرده تحریم‌هایی را در اشدّ حالت به مردم ایران تحمیل کند.

در واقع،‌ از مقامات دولتی و بویژه از وزرای محترم انتظار است که مثل یک فرد خلع سلاح در مقابل تحریم‌ها سخن نگویند و در ادامه از واقعیت‌هایی مثل تأثیر صرفاً 30 درصدی تحریم‌ها، غیر ممکن بودن تحریم 100 درصد در هر زمینه‌ای و اینکه پس از 13 آبان هیچ اتفاق خاصی در زندگی مردم روی نخواهد داد؛ سخن بگویند.

اظهارات آخوندی در حالی است که قبل از او، رئیس‌جمهور روحانی طی اظهاراتی در دانشگاه تهران گفته بود: «آمریکا هر کاری خواسته علیه ما انجام داده است نه قبل از 13 آبان قبل از 13 مهر انجام داده و همه کارها را کرده است. چیزی به نام 13 آبانی نیست که مردم را نگران بکند و همه‌اش تبلیغات است.»

در این زمینه اما لازم به اشاره است که متأسفانه مانیفست دولت آقای روحانی اساساً بر بزرگنمایی از مقولاتی خیالی مثل تحریم و جنگ شکل گرفته و اگر هم‌اکنون انتظاراتی در بحث تحریم شکل گرفته یا انتقاداتی متوجه دولت شده است؛ تمام این مقولات چاهی است که مقامات دولتی خود با دست خود و طی 5 سال گذشته آنرا کندند.

در اشاره به اظهارات آخوندی پیرامون ارتباط تحریم با صنعت هوایی کشور لازم به توضیح است که اگرچه آمریکا و دشمنان خارجی ایران همواره تلاش کرده‌اند شدیدترین تحریم‌ها را بر این صنعت مهم اِعمال کنند اما صنعت هوایی کشور توانسته است علیرغم تحریم‌ها، پویایی خود را حفظ کند و در زمره امن‌ترین سرویس‌دهندگان هوایی در جهان به شمار آید.

هم‌اکنون هواپیماهای ایرلاین‌های ایرانی به فرودگاه‌های اقصی‌نقاط جهان در اروپا،‌ شرق دور و غیره تردد دارند و مجوزهای لجستیکی لازم را نیز برای این ترددها در اختیار دارند.

مجوزهایی جهانی که صدور آنها با همت متخصصان داخلی و شبکه‌های تجاری ایران، محقق شده و گواهی است بر سلامت کامل پرنده‌های مسافربر ایرانی.
گفتنیست، علیرغم سیاه‌نمایی‌های گسترده اصلاح‌طلبان در زمینه تأثیر تحریم‌ها بر خطوط هوایی ایران اما طی 5 سال گذشته ده‌ها فروند هواپیمای تازه ساز و در حدّ نو از طریق کانال‌هایی غیر از برجام و مذاکره، وارد کشور شده و هم‌اکنون مشغول فعالیت و ارائه سرویس به مسافران هوایی هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها