يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۷۹۶۷
زمان انتشار: ۱۵:۱۳     ۲۵ مهر ۱۳۹۷
نقدی بر یک رفتار غیرحرفه‌ای؛
انجام مصاحبه‌های غیرحرفه‌ای و تیتر یک شدن بی وجه در رسانه‌ها نشان دهنده این است که روال سال‌های قبل رسانه‌ای برای برنامه نود همچنان پابرجاست!
سرویس ورزشی پایگاه 598- محمد اکبرزاده؛ در هفته‌ای که به خاطر تعطیلی لیگ و بازی نداشتن تیم ملی، کسی منتظر پخش نود نبود، بازی انگلیس و اسپانیا به عنوان مهمترین و جذاب‌ترین بازی لیگ ملت‌های اروپا از شبکه ۳ پخش شد و تقریبا همه فوتبالی‌ها از این اتفاق لذت بردند. اما برخلاف ادعا، گویا این برنامه فوتبالی موفقیتش را خارج از منطق و فوتبال دنبال می‌کند! انجام مصاحبه‌های غیرحرفه‌ای و تیتر یک شدن بی وجه در رسانه‌ها نشان دهنده این است که روال سال‌های قبل رسانه‌ای برای این برنامه همچنان پابرجاست. اتفاقی که هر چندسال یک بار رخ می‌دهد و دست اندرکاران برنامه را به این عادت غلط رسانده که "فشار بیاور و امتیاز بگیر"
 
آقای فردوسی‌پور این ره که می‌روی به ترکستان است!
خبر خبرآنلاین و عصر ایران درباره فردوسی‌پور و برنامه نود در ۱۲ اسفند سال ۹۰ که مشابهت زیادی با خبر‌سازی‌های این روز‌ها دارد 
 
آقای فردوسی‌پور این ره که می‌روی به ترکستان است!
میکائیل دیانی (فعال رسانه‌ای) درباره اتفاقات اخیر نوشت: سازمان رسانه‌ای در خصوص یک کار به یک جمع بندی رسیده است؛ این جمع بندی را هم به همه نیرو‌های خود ابلاغ کرده است؛ یکی از نیرو‌ها سرپیچی کرده است؛ تکلیف سازمان چیست؟! طبیعی است که با آن نیرو برخورد حرفه‌ای سازمانی صورت بگیرد!
حالا تصور کنید آن عنصر سازمانی علاوه بر سرپیچی رسانه‌های دیگر را هم به خط کرده است که علیه سازمانی که بدان متعهد است عمل کنند! حقیقتا این از سعی صدر مدیریت آن سازمان است اگر برخورد شدیدی با این نیرو انجام ندهد!
و این را هم بدانیم اگر سازمان رسانه‌ای نتواند نیرو‌های خود را مدیریت کند؛ هیچ قدرت بر اقناع مخاطبین هم نخواهد داشت!
اما داستان چه بود؟!
یک برنامه ریزی سازمانی برای کل هفته شد که کنداکتور ساعت ۱۰:۳۰ به بعد برای مسابقات لیگ اروپا خالی شود؛ همه تهیه کننده‌ها هم تابع بودند فقط عادل شلنگ انداخت؛ روی آنتن زنده با وجود اینکه از قبل اعلام شده بود هفته بعد هیچ کس آن تایم پخش نمی‌شود اعلام کرد پخش می‌شود؛ فردایش به رسانه‌ها خط داد که بگویید میخواهید جلوی پخش نود را بگیرند؛ باز تذکر گرفت که چرا دروغ و شانتاژ میکنی؟! نکن این کار را! باز دوباره رفت گفتگو کرد و رسانه‌ها را به خط کرد که من دارم آیتم هایم را می‌سازم و فشار می‌آورم که پخش شوم؛ فشار از بیرون از سازمان برای آنکه بگوید قدرتش از مدیر شبکه و‌سازمان بیشتر است، بعد خودش با استفاده از خبرآنلاین و ایسنا و سازندگی و خیلی دیگر از رسانه‌ها خط خبری ساخت که میخواهید عادل را حذف کنند! این اتفاقا اوج کار غیرحرفه‌ای از آن کسی است که خودشان میگویند بیست سال است کار حرفه‌ای می‌کند!
مدیران محترم رسانه‌هایی که بصورت سیستماتیک در دفاعی نامعقول؛ غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی پشت عادل فردوسی پور قرار گرفته اید؛ خاصه جناب انتظامی؛ مدیرمسئول خبرآنلاین و محمد قوچانی سردبیر سازندگی از شما سوال دارم؛ اگر خبرنگار، دبیر و یا هر عضو رسامه شما خلاف سازمان رسانه‌ای شما عمل می‌کرد و علیرغم میل شما رسانه‌های دیگر علیه سازمان رسانه‌ای شما موج خبری می‌ساختند چه می‌کردید؟
حال باید منتظر بود و دید آیا فردوسی‌پور به این تقابل و رفتار غیرحرفه‌ای ادامه می‌دهد؟ آیا صداوسیما واکنشی به این رفتار غیرحرفه‌ای خواهد دشت؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها