يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۸۰۱۹
زمان انتشار: ۲۱:۴۰     ۲۶ مهر ۱۳۹۷
واژگونی یک دستگاه اتوبوس مسافربری در گردنه آهوان در استان سمنان، دو کشته و 40 مصدوم سرپایی بر جای گذاشت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، یک دستگاه اتوبوس مسافربری دقایقی پیش در گردنه آهوان در محدوده استان سمنان واژگون شد.

علی‌آقا یحیایی، معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان درباره جرئیات این حادثه اظهار داشت: بنا بر اطلاعات ارسالی به هلال‌احمر، یک دستگاه اتوبوس مسافربری در ساعت 19 و 15 دقیقه در گردنه آهوان در محدوده استان سمنان واژگون شده است.

وی تصریح کرد: واژگونی این اتوبوس در کیلومتر 55 محور دامغان- سمنان رخ داده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان سمنان اضافه کرد: پنج تیم عملیاتی جمعیت هلال‌احمر برای امدادرسانی به مصدومان این حادثه به محل اعزام شده‌اند و مشغول امدادرسانی به مصدومان هستند.

21:02 اتوبوس واژگون‌شده در مسیر مشهد-کرمانشاه تردد می‌کرده است

تقی کبیری، رئیس پلیس استان سمنان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان، اعلام جزئیات دقیق این حادثه را به بررسی بیشتر ابعاد آن موکول کرد؛ اما اظهار داشت: واژگونی این اتوبوس در جاده دامغان- سمنان به وقوع پیوسته است.

وی تصریح کرد: تیم‌های پلیس راه، اورژانس و هلال‌احمر به محل حادثه اعزام شده‌اند و اطلاعات تکمیلی در ساعات آینده ارائه می‌شود.

رئیس پلیس استان سمنان ادامه داد: اتوبوس واژگون‌شده در مسیر مشهد-کرمانشاه تردد می‌کرده است.

21:05 آخرین آمار؛‌ 2 فوتی و 40 مصدوم سرپایی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار داشت: اتوبوس واژگون‌شده با تعداد 46 مسافراز مشهد مقدس به سمت کرمانشاه حرکت می‌کرده که دچار حادثه شده است.

حسن شکراللهی ادامه داد: این حادثه بنا بر اعلام تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر، دو نفر فوتی و 40 مصدوم سرپایی داشته است و بقیه مسافران اتوبوس مشکل خاصی نداشته‌اند و در سلامت هستند.

21:11 اعزام مصدومان به سمنان

مصدومان حادثه اتوبوس مشهد- کرمانشاه با تلاش‌ تیم‌های امدادی و اورژانس به بیمارستان سمنان منتقل شده‌اند.

21:17 اعزام 7 آتش‌نشان به محل حادثه

سعید اسماعیل‌پور، رئیس سازمان آتش‌نشانی سمنان گفت: اتوبوسی با ۴۰ مسافر از مشهد به کرمانشاه در حال حرکت بود که ساعت 19 و 18 دقیقه در کیلومتر ۴۰ محور آهوان- پنج کیلومتر بعد از راهدارخانه واژگون شد.

رئیس اداره آتش‌نشانی سمنان با اشاره به اینکه واژگونی اتوبوس در محور آهوان دو کشته و ۳۰ مصدوم جزئی و سطحی داشت، افزود: مصدومان به مراکز درمانی اعزام شدند.

اسماعیل‌پور با بیان اینکه دو اکیپ آتش‌نشانی با دو خودرو و هفت آتش‌نشان به محل اعزام شدند، اظهار کرد: نیروهای هلال‌احمر و اورژانس نیز هم‌ا‌کنون در محل حضور دارند.

تخطی راننده از سرعت مطمئنه؛ علت واژگونی اتوبوس

تقی کبیری، رئیس پلیس راه استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان در جریان واژگونی اتوبوس در محور آهوان اظهار کرد: اتوبوسی با ۴۰ مسافر از مشهد به سمت کرمانشاه در حال حرکت بود که در محور آهوان- پنج کیلومتر بعد از راهدارخانه واژگون شد.

رئیس پلیس راه استان سمنان با اشاره به اینکه واژگونی اتوبوس در محور آهوان دو کشته داشت، تصریح کرد: مجروحان این حادثه به مراکز درمانی منتقل شدند.

کبیری با بیان اینکه علت واژگونی اتوبوس تخطی راننده از سرعت مطمئنه بود، اظهار کرد: راننده نتوانسته بود اتوبوس را کنترل کند.

21:32 اسکان یک خانواده حادثه‌دیده در هلال‌احمر

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان سمنان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار داشت: یک خانواده حادثه‌دیده در واژگونی اتوبوس مشهد- کرمانشاه در هلال‌احمر استان سمنان اسکان داده شدند.

21:40 لزوم توجه بیشتر به نقاط حادثه‌خیز سمنان

استان سمنان دارای چند هزار کیلومتر راه اصلی بوده که مهم‌ترین آن، محور ترانزیتی تهران-مشهد است؛ واژگونی خودرو به علت کویری و خسته‌کننده راه‌های استان سمنان عامل اصلی مرگ‌ومیر جاده‌ای در این استان است.

واژگونی اتوبوس مشهد-کرمانشاه امشب خبر تلخی بود و این چندمین حادثه از این دست در یکی دو ماه اخیر در استان سمنان محسوب می‌شود.

لزوم توجه بیشتر به نقاط حادثه‌خیز سمنان نظیر محدوده وقوع همین حادثه نیز اینک بیش از گذشته درک می‌شود.

در عین حال، با توجه به تعدد حوادث و موقعیت استراتژیک سمنان به نظر می‌رسد احداث یک بیمارستان اورژانس و نه اورژانس بیمارستانی در سمنان کاملاً توجیه داشته باشد.

 

 

 

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها