کد خبر: ۴۴۸۱۳۹
زمان انتشار: ۱۰:۵۵     ۰۱ آبان ۱۳۹۷
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:
سید جواد حسینی کیا با اشاره به افزایش نقدینگی عامل کاهش ارزش پول می شود، خاطرنشان کرد: وقتی نقدینگی در جامعه بالا باشد خودبه‌خود نوساناتی در جامعه ایجاد می شود که به دنبال این نوسانات کاهش ارزش پول ملی را شاهد خواهیم بود.
به گزارش سرویس خانه ملت پایگاه 598، سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه 598 با اشاره به افزایش نقدینگی در جامعه و تاکید رهبری در این خصوص، اظهار داشت: یکی از دلایل افزایش نقدینگی در جامعه این است که دولت نتوانسته بخشی از این نقدینگی را به سمت تولید اشتغال هدایت کند.

وی ادامه داد: ما اکنون بیش از هزار 700 هزار میلیارد تومان نقدینگی در جامعه داریم که دولت می توانست طرح های نیمه کاره خود را واگذار کند تا بخشی از نقدینگی به این سمت جذب و هدایت شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان داشت: برخی تولیدی ها سودزا می باشند مانند پتروشیمی ها و مسائل مربوط به صنایع پلیمری که این بخش ها هم می تواند بخشی از ظرفیت نقدینگی در جامعه را جذب کنند تا نقدینگی را کاهش دهد.

وی با اشاره به مسئله نظام بانک ها، افزود: باید نظام بانکی را هم اصلاح کنیم در این معقوله باید سود در بانک ها کاهش پیدا کند تا نقدینگی ها به سمت تولید و اشتغال سرازیر شود، تا زمانی که سود در بانک ها بالا باشد مردم برای تولید اشتغال سرمایه گذاری نمی کنند.

حسینی کیا در ادامه اضافه کرد: دولت باید نظارت جدی در برخورد با دلالی در جامعه داشته باشد که همین معقوله هم در کاهش نقدینگی تاثیرگذار است.

وی در ادامه با اشاره به افزایش نقدینگی عامل کاهش ارزش پول می شود، خاطرنشان کرد: وقتی نقدینگی در جامعه بالا باشد خودبه خود نوساناتی در جامعه ایجاد می شود که به دنبال این نوسانات کاهش ارزش پول ملی را شاهد خواهیم بود.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: امروز که حجم پول زیادی در دست مردم هست یک روز این نقدینگی به سمت بازار خودرو روانه می شود یک روز به سمت بازار سکه، طلا و یا بازار ارز هجوم می برد.

وی عنوان داشت: این هجمه ها به سمت بازار های خاص در جامعه موجب کاهش ارزش پول ملی می شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها