يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۸۱۵۹
زمان انتشار: ۱۲:۳۷     ۰۲ آبان ۱۳۹۷
کارگروه نظارت بر عملکرد موسسات معاونت بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم اعلام کرده است که مجوز 107 موسسه اعزام به خارج لغو و تعلیق شده است.
به گزارش پایگاه 598، در سال‌‌های گذشته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برخی شرکت‌ها و موسسات غیرمجاز رویای زندگی، کار  و ادامه تحصیل در سرزمین دیگر  بین جوانان بویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را دستمایه سوءاستفاده و اخاذی قرار داده‌اند و هر از گاهی با توسل به شگردهای گوناگون و به ظاهر قانونی به دنبال مهیا کردن بازار خوبی برای کسب درآمد هستند.
 
 این روزها هم شاهد انتشار خبرهای گوناگونی درباره لغو و تعلیق مجوز تعدادی از اینگونه موسسات توسط وزارت علوم و انتشار اسامی موسسات مجاز و غیرمجاز برای اطلاع و آگاهی و هوشیاری جوانان و بویژه دانشجویان هستیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

در تازه‌‌‌‌‌ترین این خبرها کارگروه نظارت بر عملکرد موسسات معاونت بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم اعلام کرده است که مجوز 107 موسسه اعزام به خارج لغو و تعلیق شده است. آنطور که از شواهد موجود مشخص است، موسسات غیرمجاز برای کسب درآمد و اخاذی از جوانان بویژه مشتاقان به مهاجرت به خارج از کشور روش خود را تغییر داده‌اند و در سال‌‌های گذشته شیوه‌‌های تازه‌ای از تبلیغات هم در سطح شهر و هم در فضای مجازی را دنبال می‌کنند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

تبلیغات کف خیابانی!
این روزها کافی است برای ساعتی سری به خیابان انقلاب بویژه در حوالی دانشگاه تهران بزنید تا با انبوهی از تبلیغات کاغذی و تراکت‌‌‌هایی مواجه شوید که حتی در کف خیابان و مسیر عبور عابران‌پیاده هم نصب شده است. شاید شما هم در ماه‌های گذشته این نوع تبلیغات را در برگه‌های کوچک تبلیغاتی یا در سایت‌های اینترنتی مشاهده کرده‌اید؛ تبلیغاتی که محور اصلی آن مهاجرت برای تحصیل به خارج از کشور است.

البته فضای مجازی هم این روزها شاهد جولان تبلیغاتی موسسات رنگارنگ و گوناگون است که با روش‌‌های متفاوت به دنبال تبلیغ برای جذب جوانان برای تحصیل در خارج از کشور هستند. جالب اینجاست که هر ساله همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها، اینگونه مباحث و تبلیغات در سطح جامعه و بویژه دانشگاه‌ها و محیط‌‌های علمی بیشتر می‌شود، مباحثی که حول محور مشاوره و روش‌های مهاجرت به خارج از کشور برای تحصیل مطرح می‌شود.

برخورد با غیرمجازها
اینکه تعدادی از افراد آشنا به مقررات تحصیل در خارج از کشور و مهاجرت، تحت عنوان مشاور، مقررات و قوانین مهاجرت و شیوه اقدام را به دیگران منتقل کنند، شاید ایرادی نداشته باشد اما موضوعی که این روزها در پوشش مهاجرت و تحصیل در آن سوی مرزها خودنمایی می‌کند، فعالیت برخی موسسات است که هر از گاهی هم با رصد وزارت علوم فعالیت و مجوز برخی از اینگونه موسسات تعلیق و لغو شود.

تعلیق و لغو مجوز ۱۰۷ مؤسسه
در همین باره بتازگی خبری منتشر شده است مبنی بر اینکه کارگروه نظارت بر عملکرد موسسات معاونت بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم در تازه‌‌‌‌‌ترین به‌روز‌رسانی موسسات اعزام دانشجو به خارج، از مجموع ۲۳۶ موسسه، مجوز ۱۰۷ موسسه را لغو و تعلیق کرده است.

کارگروه نظارت بر عملکرد موسسات معاونت بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان در به‌روز‌رسانی مهرماه ۹۷ لیست موسسات و شرکت‌های لغو مجوز شده و عدم تمدید اعزام دانشجو و همچنین لیست موسسات مجاز اعزام دانشجو به خارج را اعلام کرد. در این به‌روزرسانی، فهرست ۱۰۷ موسسه و شرکت لغو مجوز شده اعزام دانشجو و ۱۲۹ موسسه مجاز اعزام دانشجو به خارج منتشر شد.

وزارت علوم اعلام کرده است که ضرورت دارد متقاضیان تحصیل در خارج از کشور که از طریق موسسات اعزام دانشجو اقدام می‌کنند، قبل از هر اقدامی ابتدا دانشگاه معتبری را از روی لیست اداره دانش‌آموختگان وزارت علوم انتخاب کنند، سپس به لیست موسسات خدماتی اعزام مجاز و غیرمجاز که در وب‌سایت اداره بورس دانشجویان خارج وزارت علوم منتشر شده به آدرس  http://scholarship.saorg.ir  مراجعه کرده و هیچ آدرس دیگری را قبول نکنند.

منبع: وطن امروز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها