يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۸۱۶۰
زمان انتشار: ۱۲:۵۰     ۰۲ آبان ۱۳۹۷
حسن عباسی بیان داشت: تئوریسن اصلی این دولت آقای جواد طباطبایی است و این وزیری که چند روز پیش فرار کرد تا او را استیضاح نکنند و ارزیابی نشود، تشکیلاتی را درست کرده که در خود دولت هم پیگیری می‌شود و آن مقوله‌ای است به نام مکتب ایران شهری.
به گزارش پایگاه 598، حسن عباسی، رئیس اندیشکده یقین، در نشست "افول هژمونی آمریکا" در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: خروجی رویایی آمریکایی چیزی جز سبک زندگی آمریکایی نیست و ما نمود این سبک زندگی را در شیوه زندگی سلبریتی‌های آمریکا هم می‌بینیم.

وی با بیان اینکه در  تفکر آمریکایی به پدیده‌ها به عنوان کالا نگاه می‌شود و بر روی پدیده‌ها قیمت می‌گذارند، ادامه داد: اما برای ما حکمت، معرفت و شهادت کالا نیستند و قیمت ندارند، ولی بها دارند و اگر محسن حججی سر خود را می‌دهد برای این است که شهادت گران بها است. این شهید بزرگوار معنای آیه111  سوره توبه را به خوبی فهمید و برای همین هم به فرزندش گفت طوری زندگی کند که خدا او را بخرد.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه آمریکا امروز نسبت به گذشته بسیار ضعیف‌تر شده است؛ تصریح کرد: امروز پر و بال آمریکا ریخته و دیگر آن شیر با یال و کوپال نیست. اگر غیر از این بود هویت و موشک ایرانی را برای خود خطرناک نمی‌دانست. ما امروز می‌توانیم تحریم‌های اقتصادی آمریکا را بی‌اثر کنیم چون اقتصاد جهانی رو به فروپاشی است.

وی با بیان اینکه اگر جنگی با ایران شروع شود به یک جنگ جهانی بدل خواهد شد، تصریح کرد: امروز ایران دارای قدرت بسیاری است و اگر کسی به ما حمله کند شمشیر داموکلس جمهوری اسلامی بیخ گردن آنهاست. شیوه جنگ ما جنگ نامتقارن است و هژمونی نظامی و اقتصادی آمریکا که ضعیف شده توان مقاومت دربرابر آن را ندارد.

رئیس اندیشکده یقین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بودجه نظامی برخی کشورها مانند آلمان و ژاپن گفت: امروز ژاپن90 درصد بودجه نظامی خود را به آمریکا می‌دهد تا در اوکیناوا از این کشور در مقابل کره شمالی دفاع کند، آلمان هم باید این بودجه را به آمریکا بدهد تا از این کشور در مقابل روسیه دفاع کند.

عباسی افزود: آمریکا برای اینکه عربستان را بدوشد گفته است که عربستان بدون آمریکا دو هفته هم دوام نمی‌آورد، آمریکا زیر بغل آلمان، کره جنوبی، ژاپن و عربستان هم را می‌گیرد اما جمهوری اسلامی ایران 40 سال است علیرغم اینکه مورد تهاجم نظامی، ترور و تحریم بوده بدون آمریکا روی پای خود ایستاده است و البته اگر فشار‌های آمریکا نبود پیشرفت‌های ایران بیش از این بود.

رئیس اندیشکده یقین در ادامه صحبت‌های خود به برخی مشکلات داخلی اشاره و تاکید کرد:  این مشکلات ربطی به جریان انقلابی ندارد. جریان انقلابی کسانی مانند شهید شهریاری هستند که به کشور خدمت  کرده‌اند و اگر مردم ضعفی می‌بینند باید سراغ کسانی بروند که در این 40 سال روی کار بوده‌اند.

وی اظهار داشت: از 300 میلیارد بودجه کشور تنها  12 میلیارد به بخش نظامی اختصاص می‌یابد اما با این وجود نیروهای مسلح باید با این بودجه کشور را بسازند و در مقابل دشمن نیز بجنگند و این در حالی است که آمریکا 7 تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کرده و دست آخر به اعتراف ترامپ نتیجه را ایران برده است. بعد کسانی که در کشور پول‌ها را در اختیار دارند می‌گویند نمی‌شود بدون آمریکا کار کرد.

عباسی با اشاره به خدمات قرارگاه خاتم الانبیاء در سازندگی کشور، گفت: ما می‌بینیم به طور مثال وقتی که توتال از صنعت نفت کشورمان خارج می‌شود ماموریت به قرارگاه خاتم الانبیاء واگذار می‌شود و این قرارگاه نمی گذارد کار زمین بماند، با این حال برخی‌ها می‌گویند چرا نظامی‌ها به این حوزه ورود کرده‌اند.

وی با اشاره به نامه خود به ستاد کل نیرو‌های مسلح، افزود: آمریکا برای حمله به ایران باید 52 تریلیون دلار هزینه کند و این یعنی تمام منابع اختصاصی دنیا ضایع می‌شود برای همین آمریکا به ایران حمله نظامی نمی‌کند. ایدئولوژی کاپیتالیسم شکست خورده، چون بر روی تمام پدیده‌ها قیمت می‌گذارند. امروز ارزش‌های آمریکایی همچون حقوق بشر و آزادی شکست خورده‌اند از این رو آمریکا مجبور است که در قضیه خاشقچی از عربستان دفاع کند، اما کشتار مردم یمن برای آن‌ها مهم نیست، چون عربستان از آن‌ها سلاح می‌خرد و پول نفت خود را به آن‌ها می‌دهد.

رئیس اندیشکده با بیان اینکه لذت مهمترین اصل سبک زندگی آمریکایی است، تاکید کرد: امروز شاهد افول ایدئولوژیک آمریکا و رویای آمریکایی هستیم به گونه‌ای که ترامپ نیز از وضعیت به عنوان مرگ رویای آمریکایی یاد کرده است.

عباسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راهپیمایی با شکوه اربعین ادامه داد: راهپیمایی اربعین یک رویای اسلامی ایرانی و یک نمایش قدرت است و  پیام اسلام در قالب رویای اسلامی ایرانی در آن نمود پیدا می‌کند. دعوای هویت اسلامی و هویت آمریکایی یک نمایش قدرت عظیم است و دعوایی که ما با مسئولین داریم همین است.

وی با اشاره به نامه استعفا آخوندی گفت: او می‌گوید چون نتوانستم اقتصاد آزاد و لیبرالیسم را پیاده کنم پس می‌روم. واقعیت این است که لیبرالیسم هم در دنیا و هم در ایران شکست خورده است و من همین‌ها را در دادگاه گفتم. حرفم من در دادگاه این بود که منتظری و بنی‌صدر نتوانستند لیبرالیسم را پیاده کنند خب شما هم نمی‌توانید.

عباسی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در سال 93 مبنی بر عدم نیاز به تحول در علوم انسانی، تصریح کرد: رهبر انقلاب رهبری یک ماه بعد در دیدار با اساتید پاسخ رئیس جمهور را دادند و گفتند که مبنای علوم انسانی یهودیت و مسیحیت غیر توحیدی است و علوم انسانی اسلامی توحیدی است.

وی تاکید کرد: از من دعوت شد تا در دانشگاه علامه طباطبایی درباره سخنان رهبر انقلاب صحبت کنم. من در آنجا گفتم بنابر آنچه که رهبری می‌گویند مبنای علوم غربی غیرتوحیدی و تثلیثی است که بنده رشته به رشته سند‌های تثلیثی بودن علوم غربی اعم از فلسفه، روان شناسی، حقوق، جامعه شناسی، زیست شناسی و فیزیک را ارائه کردم اگرچه رئیس جمهور می‌گویند مگر پایه علوم یهودی اسلامی مسیحی با هم متفاوت است.

رئیس اندیشکده یقین ادامه داد: حوزه و دانشگاه زمانی می‌توانند با هم متحد شوند که علم توحیدی متحد تولید کنند و نه موقعی که در و دیوار حوزه مانند دانشگاه و در و دیوار دانشگاه مانند حوزه شود.

عباسی افزود: چرا علم توحیدی تولید نمی‌شود؟ چرا، چون بین رئیس جمهور و رهبری اختلاف وجود دارد و رئیس جمهور می‌گوید که کجای علوم باید متحول شود مگر علوم اسلامی، یهودی، مسیحی است؟ اگر برخی از بحث‌های مرحوم شریعتی دچار اشکال است دلیلش این است که او قرآن را هگلی تفسیر می‌کرد، ولی باید تفسیر این آیه توحیدی باشد، اما اگر آن را در مدل تثلیثی هگلی تفسیر کردیم نتیجه‌ای که از آن بیرون می‌آید مخدوش است.

وی ادامه داد:  منطق قرآن داخل خود قرآن است و ما نمی‌توانیم از بیرون با منطق حد وسط ارسطویی یا منطق هگلی آن را تفسیر کنیم در هر حال این اختلاف بین رهبری و رئیس جمهور وجود دارد که از بنده به خاطر اشاره به این اختلاف شکایت شد.

عباسی تصریح کرد: نظر رهبری انقلاب بر تثلیثی بودن علوم غربی است، اما رئیس جمهور نظرش این نیست با این وجود یک رئیس قوه دیگر که یک آیت الله است ما را برای توحید محاکمه می‌کند در هر حال ما بین این سه بزرگوار که هر سه نیز عالم دین هم هستند گیر افتاده‌ایم. معتقدم باید تکلیف خودمان را با توحید روشن کنیم.

وی گفت: غربی‌ها خودشان در رشته‌های مختلف کتاب نوشته‌اند و گفته‌اند که علوم ما تثلیثی است، با این وجود نفر دوم مملکت می‌گوید، چون بنده گفته‌ام بین رهبری و رئیس جمهور اختلاف وجود دارد پس باید به دادگاه بروید پس دادگاه به بنده می‌گوید همه حرف‌های شما درست است، ولی به رئیس جمهور توهین شده پس باید به زندان بروید.

رئیس اندیشکده یقین اظهار داشت: مگر رئیس جمهور نمی‌داند که علوم پایه اسلامی یهودی و مسیحی دارد. سوال این است که آیا در هر گوشه از دنیا که بود نمی‌گفتند که شما که 120 رشته را آنالیز و تثلیثی بودن آن را مشخص کرده‌اید پس بیایید در جشنواره خوارزمی و فارابی به شما جایزه بدهیم، اما در جمهوری اسلامی می‌گویند باید در دادگاه محاکمه شوید.

عباسی خاطرنشان کرد: متاسفانه لیبرال‌های وطنی کشور دچار مشکلات کلیدی هستند و این موضوع شوخی بردار هم نیست، تئوریسن اصلی این دولت آقای جواد طباطبایی است و این وزیری که چند روز پیش فرار کرد تا او را استیضاح نکنند و ارزیابی نشود، تشکیلاتی را درست کرده که در خود دولت هم پیگیری می‌شود و آن مقوله‌ای است به نام مکتب ایران شهری.

وی ادامه داد: این مکتب می‌گوید ما باید هویت اسلامی را بزنیم و بعد هویت ایرانی را بچسبیم و آن را با ایدئولوژی لیبرالیسم امروزی ترکیب کنیم تا از ترکیب لیبرالیسم ایرانی و هویت ایرانی هویت ایران شهری به وجود بیاید و این هویت ایران شهری هویت لیبرالیسم ایرانی است.

تسنیم

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها