أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۸۱۷۲
زمان انتشار: ۰۸:۴۳     ۰۳ آبان ۱۳۹۷
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: ۲ هزار و ۱۰۰موکب این ستاد در ایران و شهرهای مقدس عراق برپا شده و مشغول خدمت رسانی شبانه روزی به زائران اربعین حسینی هستند.
به گزارش پایگاه 598، ایرنا نوشت: حسن پلارک روز چهارشنبه در مرز چذابه با بیان اینکه ۴۵درصد مواکب در نقاط مختلف میهن اسلامی و ۵۵ درصد آنها در شهرهای بلد ، سامرا ، کاظمین ، نجف اشرف ، کربلا و مسیرهای منتهی به مرزهای ایران و عراق و مسیر نجف تا کربلا مستقر هستند افزود: این تعداد مواکب نسبت به ۲ سال گذشته ۲۰درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه همه هزینه مواکب از محل کمک مردمی ، نذورات و مشارکت خیرین تامین شده گفت: در این مواکب برای پخت و آماده سازی روزانه ۹ میلیون وعده غذایی برنامه ریزی شده است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور در ادامه ظرفیت اسکان زائران در مواکب این ستاد در داخل کشور و عراق را ۱٫۵میلیون نفر بیان کرد و افزود: در این مواکب حدود ۱۵۰هزار خادم ثبت نام شده مشغول خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی هستند.

پلارک با اشاره به آمادگی کامل مواکب برای میزبانی و پذیرایی از زائران اربعین حسینی ادامه داد: خدمت رسانی به زائران تا پنج روز پس از روز اربعین ادامه خواهد داشت.

بر اساس تقویم رسمی کشور ، هشتم آبان روز اربعین است.

وی تردد زائران در سه گذرگاه مرزی چذابه ، شلمچه و مهران را تا سه روز ِآینده متراکم ولی روان پیش بینی کرد و افزود: مواکب برای هرگونه پذیرایی پس از اربعین آماده هستند و زائران نباید در این زمینه نگرانی داشته باشند.

بیش از یک هزار موکب مردمی در مرزهای چذابه ، شلمچه و مسیرهای ورودی و خروجی استان خوزستان برپا شده است.

شلمچه و چذابه در خوزستان و مرزمهران در استان ایلام سه کانون اصلی و رسمی تردد زائران اربعین حسینی هستند.

مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها