أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۸۱۸۵
زمان انتشار: ۱۱:۰۷     ۰۳ آبان ۱۳۹۷
مردم استان سیستان و بلوچستان با برپایی موکب در مبادی ورودی مرز میرجاوه برای اسکان و استراحت کوتاه ارادت خود را به زائران حسینی پاکستانی ابرازمی‌کنند.
به گزارش پایگاه 598، چند روزی بیشتر به اربعین حسینی باقی نمانده و میلیون‌ها زائر با پای پیاده قصد عزیمت به کربلای معلی را کرده اند و هنوز هم بسیاری از افراد در راه هستند در این میان خادمان حسینی هم قدم به قدم موکب دلدادگی برپا کرده اند.

مردم سیستان و بلوچستان همزمان با آغاز اربعین حسینی و عزاداری سرور و سالار شهیدان برای ابراز ارادت خود به امام سوم شیعیان اقدام به برپایی موکب در مبادی ورودی مرز میرجاوه و خروجی شهر کرده اند تا ابراز ارادت خود را از طریق اسکان کاروان ها، پذیرایی، ارائه خدمات مختلف و در نهایت انتقال زائران پیاده به مرز شلمچه حسینی ابراز کنند.

زئران پاکستانی که برای حضور در پیاده روی اربعین مسیری طولانی را همراه با سختی و مشقت و خطرات احتمالی زیاد طی کرده اند ابتدا به شرقی‌ترین موکب کشور که موکب "امام خمینی" است می‌رسند تا بعد از استراحت کوتاهی به زائرسرای امام رضا (ع) در زاهدان منتقل و پس از آن راه خود را به مقصد کربلا ادامه دهند.

خدمت به زائران امام حسین (ع) افتخار ما است

یکی از خادمان حسینی که در مرز میرجاوه به زائران حسینی پاکستانی خدمت رسانی می‌کند اظهار داشت: به عشق امام حسین به زائران اربعین خدمت می‌کنیم من وکسانی که افتخار زیارت حرم اباعبدالله الحسین (ع) را نداشتیم از طریق خدمت رسانی به زائران حسینی خودمان را در ثواب این کار شریک می‌کنیم، چون خدمت به زوار امام حسین (ع) که مسیر طولانی را طی کرده اند و وارد مرز ایران شده اند، افتخار است به همین دلیل با تمام وجود می‌خواهیم مطلوب‌ترین خدمات را به آن‌ها ارائه بدهیم.

رعنایی افزود: شور عزاداران حسینی و شیعیان پاکستانی که مسیر طولانی را برای رسیدن به کربلا و از نقطه مرزی میرجاوه انتخاب کردند، قابل وصف نیست زمانی که زائران با استقبال گرم خادمان امام حسین مواجه می‌شوند به نوعی غافلگیر می‌شوند، چون در کشور خودشان ظاهرا رفتار مناسبی از سوی برخی از افراد با شیعیان صورت نمی‌گیرد دیدن این صحنه‌ها و این شوق خدمت به زائران برای مهمانان پاکستانی ستودنی است.

وی اضافه کرد: هر کس به شکلی به زائران پاکستانی خدمت می‌کند از آرایشگری و مرتب کردن موهایشان گرفته تا واکس زدن کفش‌ها در واقع خادمان دین الهی را در سایه ابا عبدالله الحسین تبلیغ می‌کنند چرا که در کنار شیعیان برخی از اهل تسنن نیز به این کار جذب شده اند و پا به پای خادمان امام حسین (ع) به زائران پاکستانی خدمت‌رسانی می‌کنند.

مردم در خدمت رسانی به زائران از هم سبقت می‌گیرند

یکی دیگر از خادمان امام حسین که در زائر سرای امام رضا (ع) مشغول به کار است نیز اظهار داشت: من به صورت داوطلبانه به کمک زوار آمده‌ام و به عنوان خادم به مهمان‌های امام حسین (ع) خدمت رسانی می‌کنم. تمام سعی خادمان در خدمات رسانی به زائران حسینی بر این است تا مشکلی هر چند جزیی و کوچک برای زائران پاکستانی در استان ما رقم نخورد و آن‌ها با خیال راحت به زیارت مشرف شوند.

طباطبایی اضافه کرد: مردم مهمان نواز سیستان و بلوچستان این روز‌ها همه دست در دست یکدیگر داده‌اند تا در میرجاوه و زائر سرای امام رضا (ع) زاهدان میزبان عاشقان اربعین حسینی از کشور پاکستان باشند و هرکاری که از دستشان برآید ازکار‌های نظافتی و توزیع غذا گرفته تا کمک در آشپزخانه انجام می‌دهند؛ اینجا به نوعی همه در خدمت رسانی به زائران از یکدیگر سبقت می‌گیرند.

از"قم" برای خدمت به زائران آمده ام

یکی دیگر از خادمان زائرسرای امام رضا (ع) گفت: از قم برای خادمی و مترجمی زبان اردو زائران پاکستانی به زاهدان اعزام شده ام خوشحالم که اگر نتوانستم در پیاده روی اربعین شرکت کنم از این طریق به زائران امام حسین خدمت کردم.

قاسمی عنوان کرد: برای خدمت رسانی به زائران امام حسین (ع) لحظه شماری می‌کنم بیشتر زائرانی که از کشور پاکستان به ایران آمده اند نمی‌تواند فارسی صحبت کنند به همین دلیل سعی شده از طریق رابط با آن‌ها ارتباط برقرار شود تا خادمان بتوانند بهتر به خواسته‌های آن‌ها رسیدگی کنند؛ خستگی برایش معنا ندارد و علاوه بر مترجمی هر کاری از دستم برآید انجام می‌دهم و شاید بار‌ها مسیر ابتدا تا انتهای زائر سرا را راه بروم شاید بتوانم گره از کار کسی باز کنم.

در هر موکبی خادمان حسینی از پیرو جوان تا کودک و نوجوان تلاش می‌کنند تا به زائران خدمتی کرده باشند و خود را در ثواب زائران اربعین حسینی شریک کنند.

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها