أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۸۲۳۵
زمان انتشار: ۲۳:۳۰     ۰۵ آبان ۱۳۹۷
علیرغم موج گسترده انتقادات نمایندگان مجلس نسبت به وزرای پیشنهادی دولت، همه وزرای معرفی‌شده رای اعتماد نمایندگان را کسب کردند و راهی وزارتخانه های مربوطه شدند؛ به نظر می‌رسد انگیزه نمایندگان مجلس از اتخاذ ژست انتقادی علیه دولت صرفا امتیازگیری سیاسی بوده است.
به گزارش پایگاه 598، علیرغم موج گسترده انتقادات نمایندگان مجلس نسبت به وزرای پیشنهادی دولت، همه وزرای معرفی‌شده رای اعتماد نمایندگان مجلس را کسب کردند.

نکته عجیب‌تر اینکه محمد شریعتمداری با قاطعیت به عنوان وزیر کار انتخاب شد، این درحالی بود که نمایندگان هردو طیف اصلاح‌طلب و اصولگرا تا دقایقی پیش از رای‌گیری نسبت به معرفی ایشان اظهار مخالفت می‌کردند و روحانی را در لفافه مورد سرزنش قرار میدادند، که به طور نمونه می‌توان به سخنان صریح محمود صادقی در مورد حفظ افراد ناکارآمد در کابینه اشاره کرد.



بر مبنای این گزارش، فرهاد دژپسند وزیر پیشنهادی «امور اقتصادی و دارایی» را با ۲۰۰ رای موافق، ۵۰ رای مخالف و ۱۵ رای ممتنع از مجموع ۲۶۵ نماینده حاضر در جلسه راهی وزارت اقتصاد شد.

همچنین رضا رحمانی با ۲۰۳ رای موافق، ۴۹ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع از مجموع ۲۶۵ رای ماخوذه به عنوان وزیر «صنعت، معدن و تجارت» اعتماد نمایندگان را بدست آورد.


محمد اسلامی با کسب با ۱۵۱ رای موافق و ۹۸ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۶۴ نماینده حاضر در مجلس به اسلامی برای وزارت «راه و شهرسازی» انتخاب شد.

محمد شریعتمداری نیز با ۱۹۶ رای موافق، ۶۳ رای مخالف و  ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۶۴ نماینده حاضر در جلسه به عنوان وزیر «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» انتخاب شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها