يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۸۲۷۳
زمان انتشار: ۱۵:۱۱     ۰۷ آبان ۱۳۹۷
شرکت ارتباطات زیرساخت از برقرای ۲۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دقیقه مکالمه میان دو کشور ایران و عراق در ایام اربعین امسال خبر داد.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از وزارت ارتباطات، سهراب آغ بیات مدیرکل کنترل، هماهنگی و پایش شرکت ارتباطات زیر ساخت گفت: از ۲۳ مهرماه تاکنون حدود ۲۱میلیون و ۲۰۰هزار دقیقه مکالمه بین دو کشور ایران و عراق انجام شده که از این میزان ۱۴ میلیون و ۷۴۰ هزار دقیقه سهم مکالمه از ایران به عراق و ۶ میلیون و ۴۶۰ هزار دقیقه سهم مکالمه عراق به ایران بود.

وی گفت: روز ششم آبان حجم مکالمات به ۳ میلیون و ۳۱۰ هزار دقیقه رسیده که از این مقدار ۹۶۵ هزار دقیقه سهم ترافیک مکالمه از عراق به ایران و دو میلیون و ۳۵۰هزار دقیقه ترافیک ایران به عراق است، همچنین از اول آبان ماه تا ۵ آبان در مجموع زائران ایرانی در خاک عراق بیش از ۲۰ ترابایت،‌ دیتای رومینگ مبادله کرده‌اند.

وزارت ارتباطات با اشاره به وجود برخی نگرانی‎ها از ایجاد زمینه مناسب انجام مکالمات و اقدامات صورت گرفته برای پیشگیری از بروز مشکلات ارتباطی تاکید کرد که زمینه‌ برقراری ۸ میلیون دقیقه مکالمه به صورت روزانه برای زائران فراهم است.

درهمین حال کاهش نرخ مکالمات در اربعین ۹۷ از دیگر اقداماتی است که با رایزنی های صورت گرفته، انجام شده و نرخ مکالمه از دقیقه‎ای ۳هزار تومان به ۹۰۰ تومان رسیده است.

برقراری اینترنت وای فای از طریق نصب بالن اینترنتی در مرز مهران برای زائران که اینترنت نسل چهارم همراه را در فاصله ۱۰کیلومتر پوشش می دهد و تا ۳۰۰ مگابیت در ثانیه به ۲۰۰۰ نفر سرویس می دهد از دیگر اقدامات انجام شده است. در داخل کشور عراق نیز با همکاری شرکت‎های اینترنتی عراقی در ۱۰ نقطه از مسیر نجف به کربلا وای فای رایگان به زوار ارائه می‌شود.

نصب ۶۱ سایت تلفن همراه در سه پایانه مرزی مهران، چزابه و شلمچه و جاده‌های منتهی به این پایانه‌ها برای ارتباطات پایدار این مناطق و افزودن ۱۵ سایت جدید دائمی از دیگر اقداماتی است که برای ارتباطات پایدارتر و با کیفیت‌تر زائران تا پایان اربعین فراهم شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها