أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۸۳۱۳
زمان انتشار: ۱۴:۰۶     ۱۰ آبان ۱۳۹۷
با پایان یافتن مراسم اربعین موج بازگشت زوار شدت گرفته و از آنجا که اکثر زوار مسیر کوتاهتر مهران را برای بازگشت انتخاب کرده‌اند، ظرفیت اتوبوس‌های پایانه ایلام جوابگوی خیل جمعیت زوار برای انتقال آنان به شهر‌های خود نیست و زائران سرگردان شده‌اند.
به گزارش پایگاه 598، با پایان یافتن مراسم اربعین موج بازگشت زوار شدت گرفته و از آنجا که اکثر زوار مسیر کوتاهتر مهران را برای بازگشت انتخاب کرده‌اند، ظرفیت اتوبوس‌های پایانه ایلام جوابگوی خیل جمعیت زوار برای انتقال آنان به شهر‌های خود نیست و زائران سرگردان شده‌اند.

اربعین امسال مرز بین‌المللی مهران شاهد افزایش تردد ۱۰ تا ۱۵ درصدی زوار برای خروج از کشور بود، اما به دلیل تقسیم جمعیت در روز‌های مختلف و مدیریت خروج این تعداد زوار برخلاف سال گذشته هیچ گونه مشکلی از نظر تجمع و اتلاف وقت و سردرگمی برای زائران در موج رفت به وجود نیاورد و تردد زوار به نحو مطلوبی صورت گرفت.

اما از شب گذشته و با اتمام مراسم اربعین موج بازگشت زوار شدت گرفته و از آنجا که اکثر زوار مسیر کوتاهتر مهران را برای بازگشت انتخاب کرده‌اند ظرفیت اتوبوس‌های پایانه برکت و پایانه ایلام جوابگوی خیل جمعیت زوار برای انتقال آنان به شهر‌های خود نیست و این امر موجب ایجاد نابسامانی‌هایی در این خصوص شده است.

طبق این گزارش، متاسفانه کمبود اتوبوس‌ها و وسایل نقلیه برای انتقال زوار، به چالشی جدی برای مسئولین مبدل شده است.

بنا به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام کرایه اتوبوس توسط رانندگان بیش از حد معمول اعلام می‌شود به عنوان مثال بلیط مهران-تهران با افزایش قیمتی نجومی تا ۵۰۰ هزار تومان نیز رسیده است!

این در حالی است که بر اساس اعلام رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافری سقف تهیه بلیط در مرز مهران برای اتوبوس‌های عادی بین ۹۰ تا ۱۰۰ و برای اتوبوس‌های وی آی پی ۱۵۰ هزار تومان نرخ گذاری شده است.

بر مبنای این گزارش شب گذشته فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام از اعزام ۲۰۰ اتوبوس جوان سیر سپاه به مرز مهران خبر داد و گفت: به دلیل حجم گسترده ورودی زائران اربعین حسینی به مهران و به جهت سرعت در جابه‌جایی آنان ۲۰۰ دستگاه اتوبوس سپاه بصورت رایگان زائران را به استان‌های همجوار به ویژه کرمانشاه منتقل می‌کنند.

از طرفی ناصری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس مستقر در مرز مهران گفت:با شروع موج برگشت زائران اربعین حسینی از مرز بین المللی مهران شاهد ورود بیش از اندازه زائران بودیم.

 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه اتوبوس و امکانات در مرز مهران معقول بود، اما باز هم جواب گوی این خیل عظیم نیست چرا که هر زائری که از مرز‌های دیگر و حتی از طریق هوایی وارد خاک عراق شده است در راه برگشت به علت سهولت دسترسی و نزدیکی مسیر‌ها از مرز مهران وارد خاک کشور شده اند و این موضوع منجر به شلوغی و بروز مشکلاتی در تردد زائرین شده است.


وی افزود: حرکت متوالی ۱۶ روزه و برگشت ناگهانی زائرانی که در این مدت به مرور از کشور خارج و یکباره بازگشت داشته‌اند حجم ترافیک را فوق العاده افزایش داده است و بدیهی است که امکانات موجود پاسخگوی انتظارات نخواهد بود.

ناصری خاطر نشان کرد: درحال حاضر ترافیک این مسیر سنگین، اما تردد روان است، تردد از ایلام به مهران وجود ندارد و مسیر جایگزین آن از مسیر ملکشاهی به مهران است.


فارس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها