يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۸۳۲۴
زمان انتشار: ۰۸:۲۰     ۱۲ آبان ۱۳۹۷
نظامیان رژیم صهیونیستی روز جمعه در سی و دومین جمعه راهپیمایی مسالمت آمیز بازگشت بیش از ۳۰ فلسطینی را زخمی کردند.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از خبرگزاری سما، شاهدان عینی اعلام کردند که نظامیان صهیونیست با شلیک گلوله های جنگی و گاز اشک آور به سمت معترضان فلسطینی ۳۲ نفر از آنها را زخمی کردند.

سی و دومین هفته راهپیمایی بازگشت امروز جمعه در نوار مرزی شرق غزه با اراضی اشغالی در تلاش برای لغو محاصره غزه و با شروع « ملت ما وعده شوم را ناکام خواهند گذاشت» شروع شد.

این راهپیمایی با صد و یکمین سالروز وعده شوم بالفور که در آن دولت وقت بریتانیا به صهیونیزم جهانی وعده ساخت « کشور قومی به یهودیان» را در اراضی فلسطین داد، همزمان بود.

کمیته ملی راهپیمایی بازگشت و لغو محاصره در بیانیه بر مسالمت آمیز بودن اعترضات تاکید کرد و از شهروندان فلسطینی ساکن در کرانه باختری، اراضی اشغالی ۱۹۴۸ و سایر مناطق فلسطین خواست که در این اعتراضات مشارکت گسترده داشته باشند.

راهپیمایی بازگشت از ۳۰ مارس گذشته آغاز شده است و تاکنون در این تظاهرات‌ها حدود ۲۱۰ نفر به شهادت رسیده و بیش از ۲۲ هزار نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.


مهر

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها