يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۸۳۷۷
زمان انتشار: ۰۸:۴۶     ۱۳ آبان ۱۳۹۷
در همایش سهم مستضعفین جنبش عدالتخواه دانشجویی چه گذشت؟
منظور این دولت از اعتدال به گفته ربیعی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتدال حد وسط ارسطویی است با این وجود یک روز پس از بیان منظور دولت از اعتدال آیت الله مصباح یزدی نظریه‌ای داد که همه چیز را زیر و رو کرد و هزار سال انحراف در خصوص نظریه حد وسط ارسطویی را زیر سوال برد.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، همایش «سهم مستضعفین» به همت جنبش عدالتخواه دانشجویی و به مناسبت ۱۳ آبان و روز مبارزه با استکبار در تالار سوره حوزه هنری تهران برگزار شد. در این همایش حسن عباسی، هوشنگ توکلی(بازیگر سینما)، محسن مقصودی مجری برنامه ثریا، مازیار بیژنی(کاریکاتوریست)، مسعود دهنمکی و تعدادی از فعالان دانشجویی در این همایش حاضر بودند.

حسن عباسی: در دانشگاه مشکل توحید داریم
حسن عباسی گفت: نظریه تکامل اجتماعی سید قدس، نظریه عدالت مرحوم شریعتی، نظریه عدالت حد وسط ارسطویی شهید مطهری و نظریه عدالت جان راوز که در دوران سازندگی شکل گرفت چهار نظریه عدالت هستند که امروز در دولت و مجلس لیبرال فعلی نه به دنبال عدالت سید قدس و نه دنبال عدالت شریعتی و مطهری هستند بلکه عدالت مورد نظر آن‌ها عدالت جان راوز است.

وی با بیان اینکه وقتی دولت کسی مانند جواد طباطبایی را می‌آورد تا پدیده‌ای به نام ایران شهری مطالعه شود، تصریح کرد: جواد طباطبایی در یکی از مصاحبه‌های خود در فرانسه گفته بود که اسلام مرد در واقع ما در این حکومت وزرا و رئیس جمهوری داریم که پول بیت المال را خرج جواد طباطبایی صاحب نظریه مرگ اسلام که دنبال نظریه ایران شهری است، می‌کنیم.

عباسی با بیان اینکه وقتی مسئولان این کشور نظریه جان راوز را دنبال می‌کنند باید وزیر آن هم اشرافی و وزارت علوم آن تثلیثی باشد، افزود: منظور این دولت از اعتدال به گفته ربیعی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتدال حد وسط ارسطویی است با این وجود یک روز پس از بیان منظور دولت از اعتدال آیت الله مصباح یزدی نظریه‌ای داد که همه چیز را زیر و رو کرد و هزار سال انحراف در خصوص نظریه حد وسط ارسطویی را زیر سوال برد. در واقع آیت الله مصباح معتقدند از حد وسط ارسطویی اعتدال در نمی‌آید یعنی تاکنون شهید مطهری، شریعتی، ملاصدرا، فخر رازی و کندی همه اشتباه کرده اند.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه در قرآن نیز نمی‌توان بین خیر و شر و حق و باطل حد وسط تعریف کرد، افزود: به گفته آیت الله مصباح هر کسی بین حق و باطل حرکت کند معتدل نیست منافق است.

او با بیان اینکه تعداد احکام تعطیل شده زیاد است و ما امروز در دانشگاه مشکل توحید داریم، اظهار کرد: تا توحید درست نشود نماز و پرداختن به ظواهری مانند حجاب درست نمی‌شود.(متن کامل سخنرانی از اینجــا)

ده نمکی: حرف‌هایی را که در این تریبون زدید ۴۰ سال پیش جزو حرف‌های ممنوعه بود
ده نمکی کارگردان فیلم سینمایی اخراجی‌ها هم گفت: حزب اللهی سر موضوع عدالت پای هم می‌ایستند و آقایان باید خوشحال باشند که عدالتخواهان مانند ۱۳ آبان ۵۸ بالا رفتن از دیوار را شروع نکرده اند و هنوز در حد داد زدن هستند.

وی افزود: امیدواریم که آقایان مانند دولت موقت نباشند و نوع رفتارشان در سکوت در برابر زیاده خواهی و رفتار استکباری آمریکا به گونه‌ای نباشد که کارد به استخوان دانشجوی خط امام برسد و آن‌ها از دیوار بالا بروند. با این وجود اگر می‌خواهند کار به آنجا نرسد مسئولان باید وظیفه خود را انجام دهند.

ده نمکی اظهار کرد: پس از چهل سال داد زدن هر گوشی هم که کر باشد باید دیگر شنیده باشد که مطالبه عدالت به یک مطالبه عمومی تبدیل شده با این وجود امروز شما دانشجویان برانده اید، چون حرف‌هایی را که در این تریبون زدید ۴۰ سال پیش جزو حرف‌های ممنوعه بود. البته بدی کار این است که در جریان "آی دزد آی دزد" گفتن دزد‌ها گم شده اند و کسانی که به تعبیر رهبر انقلاب باید پاسخگو شده اند و کسانی که در حوزه مدیریت‌ها و مسئولیت‌ها بوده اند آن‌ها هم خودشان اپوزیسیون شده اند و می‌گویند عدالت عدالت.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم صدای عدالت خواهی در فضایی که به آن اشاره کردم گم نشود باید تفاوت صدا ایجاد کرد، اظهار کرد: ۳۰ سال پیش در همین نماز جمعه تهران وقتی شعار می‌دادند ما نیز شعار‌های دیگری می‌دادیم به همین دلیل می‌گفتند مرگ بر منافق، مرگ بر ضد ولایت فقیه، مخالف رهبری دشمن پیغمبر است، اما ما نمی‌گفتیم آن‌ها کافرند بلکه می‌گفتیم بصیرت آن‌ها کم است.

کارگردان اخراجی‌ها گفت: ۱۳ آبان سالروز تسخیر سفارت آمریکا روز بزرگی است به گونه‌ای که به تعبیر امام خمینی (ره) انقلاب دوم از انقلاب اول بزرگتر است.(متن کامل این سخنرانی)


* خبرنامه دانشجویان ایران
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۵
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها