يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۸۵۴۶
زمان انتشار: ۱۴:۰۵     ۱۶ آبان ۱۳۹۷
تحلیلگر سابق سیا و افشاگر برنامه‌های جاسوسی آمریکا روز سه‌شنبه گفته نرم ‌افزار یک شرکت صهیونیستی در قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی نقش داشته است.
به گزارش پایگاه 598، «ادوارد اسنودن»، تحلیلگر سابق سیا و افشاکننده برنامه‌های گسترده جاسوسی آمریکا روز سه‌شنبه گفته نرم‌افزارهای یک شرکت جاسوسی رژیم صهیونیستی در ردیابی روزنامه‌نگاران نقش داشته است.

به نوشته جروزالم‌پست، اسنون علاوه بر این گفته این نرم‌افزارها تا حدی در ردیابی یا قتل جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی هم نقش ایفا کرده‌اند. 

روزنامه صهیونیستی نوشته اسنودن سه‌شنبه‌ شب از مکان نامعلومی در روسیه از طریق ویدئو کنفرانس برای مخاطبان اسرائیلی سخنرانی کرد. 

با آنکه اسنودن از بیم دستگیری و تحویل به مقام‌های آمریکایی در این جلسه حضور نداشت به سوالات «رام بن باراک»، معاون سابق رئیس موساد و حاضران در این نشست پاسخ داد. 

اسنودن در این جلسه از اقدامات خود برای افشای جاسوسی‌های «آژانس امنیت ملی آمریکا» از شهروندان سراسر نقاط جهان دفاع کرد. 

او که پیمانکار سابق «آژانس امنیت ملی» و تحلیلگر سیا بود، سال ۲۰۱۳ بعد از افشای عملیات گسترده جاسوسی‌های آمریکا از طریق تماس‌های تلفنی و اینترنت به روسیه فرار کرد. 

این تحلیلگر سابق سیا برای متقاعد کردن آن دسته از هوادارانش که از او خواسته‌اند به صورت علنی با رژیم صهیونیستی تماس نداشته باشد گفت: «مانند اکثر آمریکایی من هم مخالف اشغالگری [اسرائیل علیه فلسطینی‌ها] هستم. من از کسانی که می‌خواهند به این اشغالگری پایان دهند حمایت می‌کنم. ولی به نظر من، پیشرفت بدون گفت‌وگو حاصل نخواهد شد.»

اسنودن در پاسخ به این سوال که آیا میزان جاسوسی اسرائیل از دنیا به اندازه جاسوسی آمریکایی‌ها از دنیا است گفت: «اسرائیلی‌ها یکی از شریکان نزدیک ما هستند. اسرائیلی‌ها داند تلاش می‌کنند هر کاری را که ما انجام می‌دهیم و خودشان انجام نمی‌دهند را انجام دهند.احتمالاً به ما حسادت می‌کنند.»

این پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی در ادامه با بیان اینکه شرکت اسرائیلی NSO «تجهیزات سرقت دیجیتال» می‌فروشد گفت حتی برخی از آدم‌های خوب هم از آن استفاده می‌کنند.  

وی گفت: «از این نرم‌افزار تنها برای دستگیری مجرمان و متوقف کردن حملات تروریستی استفاده نمی‌شود. از آن فقط برای نجات جان انسان‌ها استفاده نمی‌شود، بلکه هدف آن ایجاد درآمد است. این حد از بی‌پروایی، در واقع جان انسان‌ها را به خطر می‌اندازد.»

اسنودن در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد از نرم‌افزار شرکت NSO برای ردیابی گروهی از روزنامه‌نگاران در مکزیک و برخی مناطق دیگر استفاده شده و تا حدی در ردیابی و قتل جمال خاشقچی نقش داشته است. 

خاشقچی آخرین بار روز ۱۰ مهرماه (۲ اکتبر) در حال ورود به ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول دیده شد و بعد از آن رسانه‌ها گزارش داده‌اند که ناپدید شده است.

عربستان سعودی بعد از انکارهای اولیه سرانجام روز ۲۸ مهر، یعنی ۱۸ روز بعد از ناپدید شدن خاشقچی اعتراف کرد وی داخل ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول کشته شده است.

اسنودن در خصوص اقدام فیسبوک برای جمع‌آوری داده‌ از کاربران گفت: «برای فیسبوک نه شما مهم هستید نه کشورتان، نه سیاست و نه آنچه بر سرتان می‌آید. آنها جاسوس هستند. محصول آنها شما هستید- داستان زندگی شما و زندگی همسایه‌هایتان.»

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها