يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۸۶۱۹
زمان انتشار: ۰۹:۵۹     ۱۹ آبان ۱۳۹۷
تشکیل کارگروه مسکن و سپس واگذاری مسئولیت اتمام واحدهای مسکن مهر به استانداری‌ها نشان از فرصت طلبی معاونان آخوندی برای متقاعد کردن وزیر راه و شهرسازی به دلیل نداشتن دید کامل نسبت به طرح مسکن مهر دارد.
به گزارش پایگاه 598، با پذیرش استعفای آخوندی وزیر راه و شهرسازی و گرفتن رای اعتماد محمد اسلامی وزیر جدید راه و شهرسازی از مجلس، متقاضیان مسکن مهر به تحویل واحدهای مسکن مهر امیدوار شدند و از این تغییر و تحولات به نیکی یاد کرده و این اقدام دولت را در جهت حمایت از اقشار کم درآمد دانستند.

اما با گذشت چند روز از به روی کار آمدن اسلامی وزیر راه و شهرسازی ،معاونان آخوندی در بخش مسکن از آنجا که از نارضایتی رئیس جمهور از بخش مسکن وزارت راه و شهرسازی اطلاع دقیق داشتند و می‌دانستند بار اصلی این ناکارآمدی پس از آخوندی متوجه آنها خواهد بود، به یک باره تشکیل کارگروه مسکن را مطرح و بعد از آن صورتجلسه ای را با دادن تمام مسولیت های مسکن مهر به استانداران مهیا و نهایی کردند.

اگر چه دادن تمام مسئولیت ها به استانداریها با رفتن مسئول ارشد مسکن مهر یعنی مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر شاید تا حدودی کمرنگ شود اما نکته ای که مهم است این است که به نظر می رسد این اقدامات توسط مسئولان ارشد بخش مسکن وزارت راه و شهرسازی به دلیل نداشتن دید کامل اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حال شکل گیری است و اگر وزیر راه و شهرسازی نسبت به اتفاقات اطراف خود آگاه نباشد پروژه مسکن مهر نه در سال جاری بلکه تا سال ۱۴۰۰ هم به اتمام نمی رسد.

*کارشناسان: استانداران نمی توانند با قاطعیت برای اتمام واحدهای مسکن مهر اقدام کنند

کارشناسان مسکن بر این باور هستند که بر اساس اصول قانون اساسی و قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن متولی خانه دار کردن مردم دولت و وزاررت راه و شهرسازی به عنوان زیر مجموعه متخصص این کار در دولت است بنابراین استانداران نقش هماهنگ کننده و پی گیری کننده را دارند.

آنان بر این باور هستند که استانداران باید پی گیری کنند که چرا این واحد های مسکن مهر تمام نمی شود آنها باید از اداره راه و شهرسازی و دستگاههای خدمات رسان کار بخواهند و برای حل مشکلات هماهنگی کنند پس استانداران نمی توانند با قاطعیت برای اتمام واحدهای مسکن مهر اقدام کنند.

در حالی که تکمیل واحدهای باقی مانده مسکن مهر نیازمند ورود جدی وزارت راه و شهرسازی برای همراه کردن دستگاه های دیگر مانند وزارت خانه های دیگر و استانداری ها و شهرداری هاست، اخیرا بعضی از مسئولین این وزارتخانه، پیشنهادهای دیگری را برای وزیر جدید آماده کرده اند.

پیگیری ها حاکی از آن است که در وزارت راه و شهرسازی پیشنهادی مبنی بر تفویض مسئولیت تکمیل واحدهای باقی مانده مسکن مهر به استانداری ها در حال آماده شدن است.به نظر می رسد این صورتجلسه به دلایل زیر می تواند روند کند تکمیل واحدهای مسکن مهر را به توقف کامل برساند:

۱- استانداران تکالیف بسیاری در استان های خود دارند و علاوه بر این، نیمی از استانداران کشور با اجرای قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان مسوولیت خود را باید واگذار می‌کنند و استانداران جدید تا با مسئولیت های خود آشنا شوند، فرصت بسیاری از دست خواهد رفت.

۲- وزارت راه و شهرسازی نمی تواند به صورت مداوم پیشرفت پروژه ها را از استانداران که زیرمجموعه وزارت کشور است پیگیری کند.

۳- در بسیاری از پروژه ها توان استانداران برای برای مجاب کردن دستگاه های دیگر مانند وزارت نیرو برای انجام تکالیف خود و تامین خدمات زیربنایی کفایت نمی کند و برای هر تغییر مورد نیاز در انجام پروژه ها، باید سیر اداری طولانی طی شود که علاوه بر کندتر شدن روند کار، هزینه های غیر لازم به پروژه ها اضافه خواهد شد.

حال به نظر می رسد اگر دولت و وزیر راه و شهرسازی قصد اتمام واحدهای مسکن مهر را دارد نمی توان با دادن مسئولیت های طرح مسکن مهر به استانداران این طرح را به اتمام رساند.پس بهترین اقدام در این وضعیت این است که مصوبات دولت که برای خدمات روبنایی و زیربنایی مسکن مهر چندین ماه است که ابلاغ شده اما تخصیص پیدا نکرده اختصاص یابد.گفته می شود برای تکمیل و اتمام پروژه مسکن مهر حدود 11500 میلیارد تومان نیاز است پس بهتر است این مبلغ تامین و هر چه زودتر پروژه ای که می‌توانست یکی از لوکوموتیوهای اقتصاد در دوران رکود باشد و صنایع پس از خود را به دنبال خود با رونق مواجه کند هرچه زودتر به پایان برسد.

منبع: فارس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها