أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۸۶۷۰
زمان انتشار: ۱۲:۱۶     ۲۱ آبان ۱۳۹۷
دولتی که در تراز انقلاب اسلامی نیست؛
از زمان روی کار آمدن دولت حسن روحانی تاکنون شاهد شدیدترین حملات، تحریم‌ها و اقدامات خصمانه غرب و خصوصاً آمریکا برعلیه ملت و انقلاب اسلامی بوده‌ایم، دلیل آن را هم همه می‌دانیم وادادگی و انفعال حسن روحانی و دولتمردانش در کدخداپرستی و غرب‌گرایی افراطی.
سرویس سیاسی پایگاه 598- رضا احمد زاده/ این روزها خبرها در فضای رسانه‌ای بیش از آنکه داخلی باشد خارجی است که بی‌ارتباط با مسائل سیاسی داخل ایران هم نیست.

از زمان روی کار آمدن دولت حسن روحانی تاکنون شاهد شدیدترین حملات، تحریم‌ها و اقدامات خصمانه غرب و خصوصاً آمریکا برعلیه ملت و انقلاب اسلامی بوده‌ایم، دلیل آن را هم همه می‌دانیم وادادگی و انفعال حسن روحانی و دولتمردانش در کدخداپرستی و غرب‌گرایی افراطی.

آمریکا به‌درستی پی برده است که باوجود این دولتمردان و این سیاست‌گذاران تا جایی که می‌توانند باید آرزوهای فروخورده 40 ساله خود را به واقعیتی طولانی‌مدت بدل سازند که دیگر با تغییر دولت‌ها ایرانیان نتوانند بر عهد و پیمان خود خدشه‌ای وارد سازند و چه‌بهتر که این کار را در زمان دولتی همراه با خود انجام دهند.

برجام یا کاپیتولاسیونی که غربیان با منفعل بودن دولت تدبیر یک‌بار دیگر در قرن 21 متولد گردیده است هر روز یک چشمه را برای مردم بازی می‌کند. آمریکا با خروج از برجام تحریم‌های جدیدی را از دوم مرداد 1397 آغاز و در دور دوم که از 13 آبان ماه سال جاری آن را ادامه داد تلاش می‌کند تا انقلاب اسلامی را به‌زانو درآورد و سوگمندانه در دولتی که در تراز انقلاب اسلامی هم نیست این وقایع رخ می‌دهد.

تحریم‌های نه‌گانه که شامل: دلار آمریکایی، طلا و نقره، صنایع سنگین فلزی، ریال ایرانی، اوراق قرضه ایرانی، خودروسازی، هواپیمایی، نفت و بیمه و کشتیرانی و... را شامل می‌گردد قطعاً با همراهی کشورهای متحد آمریکا هم همراه خواهد بود.

این ساده‌لوحی است که باور کنیم که آمریکا بدون استراتژی و بدون تعهدات و توافقات پنهانی با اروپا و برخی کشورهای آسیایی از برجام خارج‌شده و اجازه خواهد داد که اروپا هم با تدوین راه‌کاری جدا از سیستم مبادلات ارزی جهانی"سوئیفت" راهی جدا از آمریکا را در پیش بگیرد زیرا نه میزان مبادلات اقتصادی آنان با آمریکا و نه جایگاه آمریکا در جهان اول و نقش کاریزماتیکش در هدایت و هماهنگ‌سازی کشورهای جهان اول و سوم این اجازه را به ایشان نمی‌دهد. تمام این نکات برای منتقدان روشن بود و ناگفته همه این‌ها را می‌دانستند اما امروز همه ما باید خود را مقصر بدانیم دولتی را سرکار آوردیم و مسئولیت کشور را در جایگاه‌های مختلف آن از قوه مجریه و مقننه به کسانی سپردیم که:

1- از همان ابتدا آقایان همسو در قوه مجریه و مقننه با تصویب لوایح پی‌درپی دست‌ها را بالاگرفته و در رفاه کامل و اشرافی گری افراطی پرچم سفید کشور را بالا بردند. درست است که در سخنان خود دائم آمریکا را محکوم کرده و فریاد "هل‌من‌مبارز " خود را فریاد می‌کنند اما بقول آن کاریکاتوریست ماضی که در تصویرش می‌گفت "قربان مخالفان و دشمنانم بروم" یکی به میخ می‌زنند و یکی به نعل تا بتوانند پلکانی انقلاب اسلامی را به‌زانو درآورند؛ و چه درست گفت استاد رحیم‌پور که 40 سال است که مسئولان می‌خواهند نظام را بر زمین بزنند اما مردم نمی‌گذارند.

2- سرکوب منتقدان و مخالفان با انواع جوسازی‌های رسانه‌ای و قضایی، همراه با همکاری گام‌به‌گام با خواسته‌های نامشروع غرب در عقب‌نشینی از مواضع اقتدار علمی صنعتی و بعضاً سیاسی در قضایای نهضت جهانی اسلام

3- علیرغم اینکه مقامات غربی و خصوصاً آمریکایی اعلام کرده بودند که هدفشان از برقراری دوباره تحریم‌ها به ایران تغییر رفتار منطقه‌ای و جهانی انقلاب اسلامی است لیکن با تحریم‌هایی که در چند وقت گذشته و در آینده‌ای نه‌چندان دور بر روابط بین‌المللی ایران اعمال‌شده و خواهد شد به‌طورقطع می‌توان ادعا کرد که دیگر بحث تغییر رفتار در بین نیست و هدف ایجاد فشارهای اقتصادی و معیشتی بر مردم برای تغییر نظام سیاسی ایران می‌باشد. وزیر خارجه اسبق آمریکا در پاسخ به سؤالی درباره خروج آمریکا از برجام، اهداف دونالد ترامپ از این تصمیم و اینکه آیا اتحادیه اروپا می‌تواند این توافق را حفظ کند گفت: من فکر می‌کنم که آن‌ها (دولت ترامپ) به‌طور اساسی به استراتژی تغییر نظام ایران دست‌یافته‌اند، اما من همچنین فکر می‌کنم که آن‌ها به تصمیم خطرناکی رسیده‌اند که برای منافع ملی ما فوق‌العاده خطرناک و غیر سازنده است (1).

به‌عنوان نتیجه‌گیری از این مبحث می‌توان به سخن یکی دولتمردان سابق آمریکا استناد نمود. روبرت مالی معاون سابق رئیس‌جمهور ایالات‌متحده باراک اوباما در خاورمیانه در مصاحبه با این خبرگزاری اعلام نمود که "من فکر می‌کنم دولت یک اشتباه بزرگ انجام داد. آن‌ها هر هدفی برای ایران داشته باشند، این راه درستی برای رسیدن به آن نیست". من اعتقاددارم که ایالات‌متحده هزینه گزافی را برای خروج از برجام پرداخت خواهد کرد."(2) سخن این مقام اگر درست هم باشد دونالد ترامپ برای رسیدن به هدفش این خطر را پذیرفته است و اولین گام در این راه هم خروج از برجام و در ادامه بازگرداندن و افزایش تحریم ایران در بخش‌های مختلف اقتصادی است که گام‌به‌گام در حال انجام آن است لیکن نکته اساسی در دشمنی آمریکا نیست که در انفعال و وادادگی افراد و جریاناتی است که در بدنه اجرایی و مقننه کشور حضور فعال دارند و اگر ملت در انتخابات پیش رو اقدام عاجلی انجام ندهد باید شاهد افزایش شدید فاصله طبقاتی و مفقود شدن بسیاری از اقلام و نیازمندی‌های رفاهی و معیشتی خود باشد.

منبع:

1- کری: ترامپ دنبال تغییر حکومت ایران است/ شبکه خبری العالم/ 20 شهریورماه 1397

2- آمریکا، بهای گزاف خروج از برجام را پرداخت می‌کند/ سایت خبری اسپوتنیک/ 4/11/2018

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۳
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها