أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۴۸۶۷۴
زمان انتشار: ۱۳:۱۹     ۲۰ آبان ۱۳۹۷
در افتتاح «رادیو انقلاب» مطرح شد؛
رادیو انقلاب به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و برای چهارمین سال متوالی کار خود را آغاز کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، رادیو انقلاب دقایقی پیش با حضور حمید شاه‌آبادی معاون صدا، سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خانواده شهیدان تهرانی مقدم و اندرزگو و جمعی از مدیران رسانه ملی افتتاح شد.

**شناخت ریشه‌های انقلاب در رادیو انقلاب

بنا بر این گزارش، در ابتدای این مراسم که اجرای آن برعهده سیاوش عقدایی بود، پیام آیت‌الله نوری همدانی قرائت شد و پس از آن حبیبی مدیر رادیو انقلاب در سخنانی ضمن خوشامدگویی به خانواده شهدای حاضر در مراسم گفت: توجه به رکن اصلی استقلال ایران و سرافرازی ملت عزیز رادیو انقلاب کار خود را آغاز کرده است. این رادیو تلاش می کند با شناخت ریشه‌های انقلاب و تاثرات و وقایع انقلاب و تاریخ ۴۰ ساله انقلاب و ورود به دهه پنجم انقلاب به معرفی خدمات انقلاب آن گونه که حق ملت ایران است، معرفی کند.

وی ادامه داد: این رادیو به صورت شبانه‌روزی روی موج اف‌.ام ردیف ۹۵.۵ برای شنوندگان قابل دریافت است و از امروز تا پایان روزهای سال جاری فعالیت خواهد کرد. همچنین مخاطبان این شبکه می‌توانند به صورت برنامه‌ساز در این رادیو شرکت کنند و خاطرات خود را برای مخاطبان بگویند. ضمن اینکه رادیو انقلاب پل میان مردم و مسئولان خواهد بود. 

وی با بیان اینکه از مردم هم باید تشکر کرد. مشارکت و استقبالی که در رادیوهای فصلی از آنها دیده‌ام، قابل ستایش است، اظهارداشت: در زندگی سیاسی هرکسی تصمیماتی گرفته می‌شود که لازمه بقاء آن این است که در درازمدت و تحقق یک تأملی کنیم و ببینیم که این تصمیم در راستای انطباق با هدف اصلی بوده است یا خیر؟ پیشرفت‌های ما، ناکامی‌های ما و نسبت ما با این هدف‌گذاری چه بوده است. همچنین باید وضعیت فعلی را تطبیق بدهیم که داشته‌های فعلی ما چیست و همچنین چشم‌انداز و نگاهی به آینده داشته باشیم. همچنین پس از آن شاه‌آبادی در سخنانی ضمن تبریک ماه ربیع‌الاول از همکارانش در رادیو قدردانی کرد و گفت: همدلی جمع اصحاب رادیو مایه دلگرمی است و خانواده رادیو در این جمع صمیمی و همدل و  همراه احساس می‌شود. دوستان ما کاملا مشفقانه و مسئولیت‌پذیر در این مسیر گام برداشتند و خوشبختانه همکاران ما در این مسیر خوش درخشیدند. رادیو انقلاب میوه جدیدی از تلاش‌های این جمع صمیمی است. 

**شاه‌آبادی: امروز بازگشت به وفاق و همدلی مهم‌ترین اصل است

وی تصریح کرد: چهل سال از یک اقدام و تصمیم مهم در اقدامات بزرگ کشور گرفته شده است. تصمیم بزرگی که چهل سال پیش مردم ایران گرفتند و آرزوی انبیاء و اولیاء بود. اقدام ارزشمندی که هدف از بعث انبیاء و امامت امامان و آرمان‌های دینی بوده است. چه اقدامی را در چند قرن گذشته می‌توانیم با این اثر برابر بدانیم؟ امروز باید برگردیم و نگاه کنیم ببینیم که نقاط قوت و سرافرازی‌های ما چه بوده است و از چه مسیری این توفیقات حاصل شده است؟ باید ببینیم درچه نقطه‌ای ایستاده‌ایم و تکالیف امروزمان چیست؟

وی ادامه داد: امروز ما در یک چهارراه حساس تاریخی ایستاده‌ایم و باید نسبت به آنچه که در کشور اتفاق افتاده ترسیم روشنی داشته باشیم. باید ببینیم در گذشته مان چه اتفاقاتی رقم خورده است. اگر ما بخواهیم روی گذشته بایستیم و ببینیم سرمایه اجتماعی حضور همدلانه مردم در تصمیم‌گیری‌های مهم بوده است. مهم‌ترین آسیب نیز چیزی بوده که ملت را در تحقق تصمیم‌های ملی همراهی کند. امروز کشور در مقطعی ایستاده که نسبت به گذشته خود می‌تواند مسائل و مشکلات خود را ببیند و یک به یک آنها را رقم بزند.

معاون صدا ادامه داد: یکی از مسیرهای پیش روی ما وفقا و همدلی است که باید به آن برگردیم. در هر حوزه‌ای که ما از وفاق دور شدیم، شکست خوردیم. ما در دهه پنجم انقلاب باید به همین نقطه قوت برگردیم و ان‌شاءالله رادیو انقلاب بتواند در این مسیر موثر و موفق باشد. شبکه‌های دیگر رادیو نیز در این مسیر گام خواهند برداشت و برنامه‌ریزی هایی ویژه‌ای برای این موضوع صورت گرفته است. وی با بیان اینکه هر وقت ملت یک همدلی و هم رأیی داشته و ثبات نظر داشته ما شاهد پیشرفت‌های عظیم بوده‌ایم، تصریح کرد: مثلا در بحث امنیت اگر حرکتی صورت بگیرد و شما نگاه کنید ببیند که دشمنان کشور رفتارشان با مردم تغییراتی ایجاد می‌شود برای این است که مشارکت مردم راه نفوذی را پیدا می‌کنند. کار رسانه نخ تسبیحی برای همه عظم‌های ملت است. وظیفه رسانه این است که زشتی‌ها را از چهره ملت پاک کند. چیزی که مورد اذعان همه مردم نیز هست، یکی از دلایل توفیق ملت این است که هم ملت و هم دولت یک همدلی و همنوایی داشته‌اند.

**رونمایی از کتاب و لوح فشرده شنبه‌های انقلاب 

در بخش دیگر این مراسم از کتاب و لوح شنبه‌های انقلاب و لوح فشرده‌های رادیو انقلاب رونمایی شد.

**تجلیل از خانواده شهیدان اندرزگو و تهرانی‌مقدم

همچنین در افتتاحیه شبکه رادیویی انقلاب از سیدمهدی اندرزگو فرزند شهید اندرزگو و مهدی تهرانی‌مقدم برادر شهید حسن تهرانی مقدم با اهدای هدایایی تجلیل به عمل آمد و در ادامه نماهنگ جدید «دیو چو بیرون رود» برای حاضران به نمایش درآمد.

**سردار نقدی: انقلاب اسلامی به ملت ایران آزادی داد 

به گزارش فارس، سردار نقدی به عنوان آخرین سخنران این مراسم نیز ضمن تبریک حلول ماه ربیع‌الاول عنوان داشت: انقلاب اسلامی یک حادثه عظیم و نقطه عطف در تاریخ بشر است که تمام مناسبات داخلیو خارجی را دگرگون کرد و زیر و رو کرد و همه شکل جدیدی به خود گرفتند. روابط بین الملل دستخوش تغییراتی شد که هنوز ادامه دارد. 

وی ادامه داد: برای اولین بار است که یک انقلاب به چهل‌سالگی می‌رسد درحالی که مواضع آن با روز اول یکسان است و در چنین شرایطی است که دشمن تلاش می‌کند با تصویرسازی و سیاه‌نمایی شیرینی آن را از کام مردم بگیرد. انقلاب روسیه در 5 سالگی و با مرگ رهبرش به دست استالین می‌افتد و کنگره حزب کمونیست اتحاد شوروی که تشکیل شد، رهبر جدید خبرنگاران را بیرون کرد و بارها گریستند و تعدادی از کنگره مرکزی حزب غش کردند. چه گفته بود؟ جنایت‌های استالین را گفته بودند.

سردار نقدی در ادامه به انقلاب‌های چین و فرانسه هم اشاره کرد که دچار سرنگونی شدند و درباره انقلاب مشروطه ایران و انقلاب مصر نیز توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: این افتخار بزرگی است که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب بزرگ است که علیه تمام زشتی‌ها و سیاهی‌ها قیام کرده‌اندو  در مقابل تمام دشمنی‌ها و همه ظرفیت‌ها و قدرت‌های شیطانی دنیا ایستاد. دشمن تلاش می‌کند که این عظمت و بزرگی را با حوادث کوچکی که در کشور ما وجود دارد ارزیابی کند. نمی‌توان بر اساس گرانی یا افزایش قیمت ارز و ظهور مفسدان اقتصادی عظمت انقلابرا زیر سوال برد. یک کاربزرگ را باید در شأن خود ارزیابی کرد. انقلاب اسلامی برکاتی داشته که جامعه بشری تا سال‌ها مدیون آن خواهد بود. 

وی تاکید کرد: یکی از این فقرات این است که ملت ایران را انقلاب اسلامی از چند هزار سال خفقان و استبداد ستمشاهی نجات داد. چند هزار سال یک ملت فرهیخته که برجسته‌ترین انسان‌هایتاریخ را در میان خود تربیت کرده‌اند و یک ملت عظیم و بافرهنگ چند هزارسال اسیر شاهان و دیکتاتوری فردی بود و توسط فردی اداره می‌شد که از همه خبیث‌تر و خودنگر تر بود. در طول چندهزار سال تلاش‌های مردم ایران برای رهایی از این استبداد ناکام مانده بود و ماجرای این نهضت‌ها همچنان ادامه داشت اما چون قلم در دست مزدوران بود و شاهان را محور تاریخ قرار دادند، برجستگان کشور را به عنوان یاغی معرفی کردند. 

سردار نقدی افزود: یک ملت پس از چند هزار سال آزاد شد و مساله بسیار بزرگی است. ملتی که خونریزترین آدم ها مثل یزید و اسکند و هارون‌ارشید بر ما حکومت کردند. آدم‌های جلاد و خونریز و شکنجه‌گر و آدم های بی‌عرضه و بی‌بته نظیر رضاخان که حتی سواد خواندن و نوشتن نداشت. زمانی که عالم و حکیم و پزشک به وفور در ملت ما بود، یک آدم بی‌سواد که حتی نمی‌توانسته امضاء کند، بر ما حکومت کرده است. افراد جنایت‌کار و هرزه. زندگی شاهان پهلوی که خودشان گفته‌اند نه کس دیگری. همان‌ها را از روی کتاب‌های خاطرات خودشان می‌خوانیم که چقدر لجن و هرزه بودند و هر کثیفی و نجاستی را به آنها نسبت بدهید مصداق پیدا می‌کند. گرفتار قاچاق مواد مخدر بودند و آدمکش و شکنجه‌گر بودند. انقلاب در یک قدم فقط ملتی را از این سیاهی‌ها نجات داده است. انقلاب آزادی داد به این ملت. 

وی ادامه داد: حتی شاه هم در ایران آزادی نداشته و خبر نداشته که در کشورش چه می‌گذرد. نخست وزیر و وزرایش را تعیین می‌کردند. کشور ما را به فقر و فلاکت کشاندند. آن زمان که ایران بزرگترین صادرکننده نفت بود، متوسط عمر در ایران 54 سال بود و 70 درصد زنان بی‌سواد بودند. اکثریت مردم در روستاها زندگی می‌کردند و فقر و فلاکت بیداد می‌کرد. روستا کجا بود؟ جایی که برق و آب نداشت و اکثرشان راه ماشین رو نداشتند. خانه‌هایی از گل و چوب و سنگ و یک مفتول آهن پیدا نمی‌شدو وسایل گرمایشی آنها هیزم و فضولات حیوانی بود و روشنایی آنها هم یک چراغ موشی بود و قبل از غروب آفتاب باید همه کارهایشان را می‌کردند چون روشنایی نداشتند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه سخنانش به خاطرات علم اشاره کرد و گفت: فکر می‌کنید پیش از انقلاب مردم تهران حالشان بهتر بود؟ اطراف تهران پر از حلبی آباد بود و حلبی‌های روغن نباتی را پر از گل می کردند و روی هم می‌چیدند که باد نبرد. پول نفت 12 برابر امروز به مردم می‌رسید ولی ما هیچ کاره بودیم و تمام تصمیمات را اجنبی‌ها می‌گرفتند و امکانات ما باید خرج سرکوب ملت‌های آزادیخواه بود. در یک قلم 34 فروند هواپیمای جنگی آکبند ایران را به ویتنام بردند و مردم آنجا را کشتار کردند. تنها جایی که نفت مجانی برای حمایت از اسرائیل داد، ایران بود. انقلاب عظمتی است که استقلال و آزادی آورد و کوچکترین انتقاد درزمان شاه منجر به شکنجه و قتل می‌شد. ده‌ها هزار زندانی وجود داشتند که به خاطر انتقاد زندانی شدند. وضع ملت چنین بود و انقلاب آزادی و حق رأی آورد و سرنوشتش به دست خودش سپرده شد.

وی گفت: امکان دارد در مقاطعی انتخاب‌های خوبی روی ندهد اما این تقصیر انقلاب نیست و انتخاب خودمان است. امروز هیچ کشوری به میزان ایران استقلال ندارد. در این 40 سال آزادی ما پابرجا بوده است. ولایت در مقاطع حساس بسیاری نظیر سال 67 و انتخابات 88 جلوی انحرافات را گرفته است و نگذاشته که از طریق اعتراضات خیابانی انتخابات مردم زیر سوال برود. گاهی مردم رای می‌دهند که با خطوط رهبر سازگار نیست، رهبری می‌فرمایند من از دولت‌ها حمایت می‌کنم و رأی مردم باید پاسداری بشود. این بزرگترین ارزشی است که در دنیا اتفاق افتاده است. 

سردار نقدی تصریح کرد: ما نباید اسیر تصویرسازی‌های غلط کشورهای معاند شویم و از کشور ما و پیشرفت‌هایمان تصویر ناکارامد نشان دهند و از آمریکا که رو به سقوط است، تصویر کشوری در قله پیشرفت را نشان می‌دهند. روز پیروزی انقلاب 2 ابرقدرت در دنیا وجود داشت ولی امروز در دنیا ابرقدرتی وجود ندارد. امروز ابرقدرت‌های شرغی و غربی فروریخته‌اند و چهل سال است که می‌خواهند درباره فلسطین تصمیمات دیگری بگیرند ولی نتوانستند. آمدند سوریه را توسط داعش بدست بیاورند اما نتوانستند. امروز باید دست از پا درازتر باید راه‌پیمایی پرشکوه اربعین را ببینند و یا بخشی از یمن از دستشان خارج است.

وی افزود: رئیس جمهور آمریکا هرسال هرکجا می‌رفت سخنرانی‌های متعدد داشت و به پایش گل می‌ریختند اما امروز می‌تواند چنین کاری را بکند؟ آن هم با خودروی روباز؟ امروز حتی با خودروی ضدگلوله هم نمی‌توانند چنین کاری را انجام بدهند. انقلاب اسلامی آمریکا را به زیرپا انداخت. هرجا ناو آمریکا به سمت کشوری می‌رفت، آن کشور سقوط می‌کرد اما امروز تفنگ‌داران آمریکا خودشان را خیس می‌کنند. 

وی گفت: امروز با تکنیک‌های جنگ روانی کار خود را پیش می‌برند و با تعارض اهداف خود را پیش می‌برند. اگر در کشوری رئیس جمهور زندانی شود می‌گویند برخورد قاطع با فساد اما اگر در ایران افراد دانه‌درشت دستگیر می‌شوند می‌گویند وااسفا کشور ایران غرق در فساد است. تلاش می‌کنند ایران را طوری تصویر کنند که غرق در فساد و آشوب و تجاوز و ... است. تلاش می‌کنند تصویر زشتی از ایران نشان بدهند و تصویری زیبا از خود نشان بدهند. برخی رسانه‌ها می‌گویند که مردم حالشان خوب نیست. چرا حالشان خوب نیست؟‌ این ابزار دست شماست که حالشان را خوب کنید. 

سردار نقدی در پایان سخنانش از معاونت صدا وکارکنان رادیو به‌خاطر راه‌اندازی رادیو انقلاب تقدیر و تشکر کرد. 

آخرین بخش این برنامه به تجلیل از برگزیدگان رادیو در بخش بهترین برنامه‌های ویژه انقلاب اختصاص داشت.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها