يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۸۶۷۶
زمان انتشار: ۱۳:۲۸     ۲۰ آبان ۱۳۹۷
تشریح فعالیت های جهادی هیأت یا فاطمة الزهرا و قرار حاج احمد متوسلیان در برنامه زنده باد زندگی
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هیأتنا در آستانه‌ی اولین سالروز زلزله‌ی خسارت‌بار غرب کشور، برنامه تلویزیونی گفتگومحور «زنده باد زندگی» در شبکه‌ی دو سیما میزبان دو تن از فعالان هیأتی در زمینه‌ کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه بود. در این برنامه که اجرای آن را محمدجعفر خسروی بر عهده داشت، محمدحسین طبرستانی و محمد شیردل از اعضای جهادی هیأت یافاطمةالزهرا (س) بابل و قرارگاه حاج احمد متوسلیان در روستای زلزله‌زده کوئیک عزیز سرپل ذهاب کرمانشاه به تشریح عملکرد هیأت خود در جریان بازسازی خرابی‌های این زلزله‌ مرگبار پرداختند.

محمدحسین طبرستانی در ابتدای این گفتگو به بیان نحوه ورود هیأتش به کمک‌رسانی اشاره کرد و گفت: پارسال پس از پایان مراسم پیاده‌روی اربعین و وظیفه موکب‌داری و خدمت به زوار به محض شنیدن خبر زلزله، تمام امکانات موکب را به کرمانشاه منتقل کردیم و خدماتی همچون نانوایی، حمام و ...  به زلزله‌زدگان ارائه دادیم. سپس با توجه به وسعت آسیب‌های زلزله، قرارگاهی را با محوریت مهندس حاج سعید قاسمی به نام قرارگاه جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان راه‌اندازی کردیم. این قرارگاه به جز محوریتی که در انسجام گروه‌های جهادی فعال در این زمینه داشت، به اسکان موقت، اسکان دائم، تغذیه و درمان زلزله‌زدگان پرداخت. ما مجموعه‌ای بودیم که اولین واحد مسکونی را در روستای زلزله‌زده کوئیک عزیز تحویل مردم دادیم.

در ادامه محمد شیردل به عنوان مهندس عمران و نیروی فنی ساخت و ساز این قرارگاه به بحث فنی اقدامات عمرانی پرداخت و گفت: ما در ساخت منازل مسکونی از فناوری آلمانی ICF بهره‌ بردیم که سرعت تحویل سازه را افزایش می‌دهد و توانستیم اولین ساختمان را ظرف مدت ۲۷ روز به اتمام برسانیم و کلید تحویل دهیم. این فن‌آوری ۵۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف انرژی دارد. این فعالیت‌های ما ثابت می‌کند که سازمانهای مردم‌نهادی مثل هیأت‌های مذهبی می‌توانند بار مسئولیت را از دوش دولت بردارند.

در جریان این گفتگو طبرستانی به صرفه‌جویی و بهره‌وری هزینه‌ها در ساخت و ساز و اشتغال‌زایی و کمک‌رسانی اشاره کرد و گفت: مجموعه قرارگاه جهادی متوسلیان ۴ مدرسه را در سرپل ذهاب با هزینه تمام شده هر یک مدرسه ۱۱۰ میلیون تحویل داد؛ در حالی که مقام آموزش و پرورش می‌گفت اگر دولت می‌خواست این مدارس را بسازد برای هر مدرسه ۳۰۰ میلیون باید هزینه می‌کرد.

وی اظهار داشت: ما در حوزه اشتغال خانگی چرخ خیاطی در اختیار خانواده‌ها قرار دادیم و کانکس‌هایی را برای کسانی که مغازه‌هایشان تخریب شده بود در نظر گرفتیم. هم‌اکنون می‌‌توانیم در مدت ۲۷ روز با قیمت ۵۵ میلیون یک واحد ۱۰۰ متری با ۴۰ متر تراس، تحویل خانواده‌های محروم و آسیب‌دیده از زلزله بدهیم. یک کارخانه یخ در یک کانتینر ۱۲ متری طراحی کرده‌ایم که روزانه ۲۴۰ قالب یخ تحویل نیازمندان می‌دهد. ساخت ۴ مسجد تخریب شده در حد ۳۰ تا ۹۰ درصد را به اتمام رساندیم. همه این فعالیت‌ها را هم با مشارکت مردم آسیب‌دیده همان مناطق انجام داده‌ایم. ما با جمع بیش از صدنفره‌مان ۳ سال در مناطق زلزله‌زده خواهیم ماند و به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهیم.

در پایان این برنامه، شیردل به ارائه آماری از فعالیت‌های عمرانی و اشتغال‌زایی قرارگاه جهادی حاج احمد متوسلیان در روستای زلزله‌زده کوئیک عزیز نیز پرداخت و گفت: ما ۴ مدرسه را تحویل داده‌ایم و ۲ مدرسه در حال ساخت داریم. مشغول ساخت ۵ مسجد هستیم. ۱۵۰ سرویس بهداشتی کامل تحویل داده‌ایم. ۵۰ کانکس اشتغال‌زایی راه‌اندازی کرده‌ایم. ۳۰ واحد مسکونی تحویل داده‌ایم و در حال ساخت ۶۰ تای دیگر نیز هستیم.

وی اضافه کرد: کسانی که مشغول ساخت و ساز سرپل ذهاب هستند همان رزمندگانی هستند که در زمان دفاع مقدس در همین منطقه از آب و خاک ما در برابر دشمن دفاع کردند و همین روحیه جهادی است که باعث پیشبرد کار و ماندگاری نیروها در این منطقه می‌شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها