يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۸۷۰۷
زمان انتشار: ۱۳:۰۵     ۲۱ آبان ۱۳۹۷
منابع خبری در کوئینزلند استرالیا گزارش دادند، یک زن 50 ساله به عنوان عامل میوه های آلوده به سوزن که طی دو ماه گذشته در شش ایالت این کشور تعدادی مجروح برجای گذاشت، دستگیر شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا، دولت اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا در اواخر سپتامبر گذشته (مهرماه) گزارش داد که 100 مورد شکایت از ایالت های مختلف این کشور در مورد آلودگی میوه ها به ویژه توت فرنگی به سوزن دریافت شده و هزاران کیلوگرم میوه به همین دلیل در ایالت های نیوساوت ولز، ویکتوریا و کوئینزلند معدوم شد.

 			 				 					عامل میوه‌های سوزن‌دار دستگیر شد

وجود سوزن در برخی میوه‌های مختلف مانند توت‌فرنگی، سیب و موز ابتدا در ایالت کوئینزلند و سپس در تعداد دیگری از ایالت های این کشور گزارش شد و حدود دو ماه به عنوان یک چالش جدی امنیتی در استرالیا مطرح بود.

رسانه های استرالیا در سپتامبر به نقل از پلیس این کشور اعلام کردند، شکایات متعددی را در سه ایالت مختلف این کشور در مورد وجود سوزن در توت فرنگی های خریداری شده دریافت کرده که این شکایات به 6 ایالت نیز گسترش یافته است.

طبق گزارش پلیس استرالیا، برخی از افراد در ایالت های مختلف این کشور با بلعیدن توت‌ فرنگی همراه با سوزن شکسته در داخل آن راهی بیمارستان شدند.

دولت استرالیا این اقدام را شبه تروریستی ارزیابی نمود و اعلام کرد که برای یافتن عامل یا عاملان آن 100 هزار دلار جایزه تعیین کرده است.

استرالیا بزرگترین صنعت تولید و صادرات توت فرنگی را در منطقه آسیا – اقیانوسیه دارد و مقام های این کشور این موضوع را تهدیدی برای رشد این صنعت و صادرات میوه های استرالیایی به کشورهای منطقه اعلام کردند.

مقامات محلی کوئینزلند نیز با توجه به اینکه میوه های سوزن دار به یک چالش امنیتی برای آنها تبدیل شده بود پاداش نقدی زیادی را برای یافتن عامل یا عاملان این پرونده وعده داده بود.

برخی مقام های مرزی نیوزیلند نیز در بحبوبه این چالش ملی استرالیا اعلام کردند که توت فرنگی های سوزن دار از طریق همسایه آنها استرالیا به این کشور وارد شده است.

پلیس کوئینزلند بدون ذکر جزئیات بیشتر اعلام کرد این زن 50 ساله دستگیر شده پس از تحقیقات مختلف در مورد این موضوع، بازداشت شده است.

طبق این گزارش درصورتی که جرم این زن در دادگاه ثابت شود طبق قوانین استرالیا وی با زندان طولانی مدت تا 15 سال روبه رو خواهد بود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها