أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۸۷۱۶
زمان انتشار: ۱۳:۱۴     ۲۱ آبان ۱۳۹۷
افشای نقشه سعودی‌ها؛
به نظر می رسد، پس از قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستانی به دست نزدیکان محمد بن سلمان، افشاگری های زیادی در مورد توطئه ها و برنامه های مخفی دربار سعودی علیه مخالفان و دشمنانش منتشر شده است. در همین زمینه، نیویورک تایمز، روزنامه آمریکایی، جزییات یک دسیسه بزرگ عربستان و شخص محمد بن سلمان علیه ایران را فاش نمود.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، به نظر می رسد، پس از قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستانی به دست نزدیکان محمد بن سلمان، افشاگری های زیادی در مورد توطئه ها و برنامه های مخفی دربار سعودی علیه مخالفان و دشمنانش منتشر شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در همین زمینه، در همین زمینه، نیویورک تایمز، روزنامه آمریکایی، جزییات یک دسیسه بزرگ عربستان و شخص محمد بن سلمان علیه ایران را فاش نمود.

نیویورک تایمز در این افشاگری تصریح کرده، سال گذشته(2017)، جمعی از نزدیکترین مشاوران ولی عهد عربستان سعودی از گروه کوچکی از تجار خواسته بودند تا از شرکت‌های آنها برای ترور «دشمنان ایرانی پادشاهی سعودی» استفاده کنند. این افشاگری نیویورک تایمز به نقل از سه منبع آشنا با مباحث مطرح بین سعودی‌ها و تجار مزبور صورت گرفته است.

این روزنامه آمریکایی عنوان کرد: نزدیک ترین مشاوران بن سلمان از جمله احمد العسیری رسما سفارش ترور سردار قاسم سلیمانی و همچنین خرابکاری اقتصادی در ایران را به واسطه های خارجی داده و برای این کار میلیاردها دلار در نظر گرفتند.

نیویورک تایمز یادآور می شود، طرح ترور نیابتی در خارج از عربستان از جمله ترور سردار سلیمانی و خاشقجی، از جمله طرح هایی بوده که از اوایل به قدرت رسیدن بن سلمان، عملا مد نظر مقامات عالی رتبه عربستان قرار گرفت و مکررا در جلسات با واسطه های خارجی از آنان تقاضا شده است.

افشاگری «نیویورک تایمز» از توطئه بزرگ عربستان علیه ایران و نقشه ترور سردار سلیمانی

در جریان بحث و در حالی که تجار مزبور تلاش می‌کرداند، بودجه لازم برای طرح خرابکارانه خود را از سعودی‌ها بگیرند، برخی دستیاران ارشد العسیری، خواستار ترور سردار قاسم سلیمانی و فرد دیگری که دشمن عربستان سعودی خوانده شده بود، شده‌اند.

این بازرگانان که پیشینه اطلاعاتی نیز داشته‌اند، طرح خرابکاری در اقتصاد ایران را از یک‌سو سودآور و از سوی دیگر راهی برای فلج کردن کشوری می‌دانستند که هم از سوی آنها و هم از سوی سعودی‌ها تهدیدی جدی تلقی می‌شد.

«جورج نادر»، تاجر آمریکایی – لبنانی، کسی است که این دیدار را ترتیب داده بود. او پیشتر با محمد بن سلمان دیدار و طرح خود برای ایران را با کاخ سفید نیز مطرح کرده بود. فرد دیگر حاضر در جلسه «جوئل زامل» نام دارد؛ یک صهیونیست که ارتباط عمیقی با آژانس‌های اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی دارد.

هم زامل و هم نادر مورد تحقیق رابرت مولر قرار دارند و مشخص نیست، موضوع آنها و طرح مربوط به ایران چه ربطی به تحقیقات گسترده‌تر رابرت مولر در خصوص کمپین انتخاباتی ترامپ و دخالت روس‌ها در انتخابات 2016 دارد!

نیویورک تایمز در این باره از یک سخنگوی دولت سعودی و وکلای نادر و زامل سؤال کرده، ولی پاسخی نگرفته است.

در جریان نشست مارس 2017، و پس از آنکه سعودی‌ها در خصوص عملیات قتل ایرانی‌ها تقاضا می‌کنند، تجار حاضر تردید کرده و می‌گویند، باید با وکلای خود گفت‌وگو کنند. پس از گفت‌وگو با وکلا، بازرگانان مزبور تقاضای سعودی‌ها را رد می‌کنند اما نادر، یک شرکت انگلیسی را برای انجام این عملیات تروریستی پیشنهاد می‌دهد، نام شرکت مشخص نیست. این شرکت توسط نیروهای ویژه سابق انگلیسی اداره می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها