امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۴۸۷۳۸
زمان انتشار: ۰۹:۲۵     ۲۲ آبان ۱۳۹۷
«علی مطهری»، نایب رئیس مجلس و از چهره‌های نزدیک به دولت و اصلاح‌طلبان به تازگی طی اظهاراتی در مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفته است: ما نیازمند وحدت با کشورهای اسلامی هستیم و باید روابطمان را با کشورهای مسلمان اصلاح کنیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مشرق، «علی مطهری»، نایب رئیس مجلس و از چهره‌های نزدیک به دولت و اصلاح‌طلبان به تازگی طی اظهاراتی در مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفته است: ما نیازمند وحدت با کشورهای اسلامی هستیم و باید روابطمان را با کشورهای مسلمان اصلاح کنیم. چرا که می‌بینیم چقدر کشورهای دیگر از دشمنی ما به عربستان استفاده می‌کنند. تا جایی که وقتی کشورهای عربی از ترس ما به دام اسرائیل افتادند ما نباید می‌گذاشتیم روابط ما با کشورهای عربی به اینجا می‌رسید.

به گزارش ایسنا، او می‌افزاید: «از پنج، شش سال گذشته باید تلاش می‌کردیم وضعیت به اینجا نرسد. الان کار سخت شده است. اگر عربستان و کشورهای اسلامی با ما بودند، مگر آمریکا می‌توانست ما را اینطور تحقیر کند؟!»

مطهری تصریح می‌کند: ما باید روی گسترش اسلام کار کنیم و اینقدر شیعه و سنی نکنیم که به اختلافات دامن زده شود و دیگران هم از آن استفاده کنند. در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت باید راه‌های عملی به این منظور نشان داده شوند.

*جالب است که روشنفکران و اندیشمندان سایر کشورهای مسلمان و حتی نظریه‌پردازان عربی نیز نظری بر خلاف نظر آقای مطهری دارند و معتقدند که ایران اسلامی نه تنها تحقیر نشده بلکه به عنوان یک ابرقدرت مشغول تحقیر آمریکا و به شکست کشاندن تمام پروژه‌های کاخ سفید در منطقه است.

از طرفی مشخص نیست که مطهری از کدام تحقیر صحبت می‌کند در حالیکه تحریم‌های آمریکا هرگز نتوانسته ایران اسلامی را به شکست یا تسلیم بکشاند، آمریکا در تمام جنگ‌های مستقیم و نیابتی خود با ایران شکست مفتضحانه خورده است، آمریکا در عرصه انرژی جهانی در مقابل سیادت ایران کرنش کرده است و فی‌الجمله اینکه در طول 40 سال گذشته، هیچ هدف کلانی برای آمریکا در قبال ایران محقق نشده و جملگی به شکست انجامیده‌اند.

آقای مطهری باید بداند کسی که تحقیر شده آمریکاست که در صحرای طبس اسیر شن‌ها شد، لانه جاسوسی‌اش تسخیر شد، هرگز نتوانست دست به عمل نظامی علیه ایران اسلامی بزند، در مبارزه با روند رو به رشد محور مقاومت در منطقه غرب آسیا شکست خورد و قس علی هذا.

غیر از این واضحات ولی باید دانست که کار دشمن، دشمنی است و این مسئله هیچ جای تعجبی ندارد در مقابل اما تعجب و تحقیر آنجاست که افرادی در داخل کشور با ساز دشمن همنوایی می‌کنند و رفتاری به خرج می‌دهند که موجب وهن نظام و تحقیر مردم می‌شود.

ما به آقای مطهری یادآوری می‌کنیم گفته‌های غلطی مثل «تحریم‌ها اقتصاد ایران را فلج کرده است»، «در شرایط ته درّه قرار داریم»، «آب خوردن مردم مشکل دارد»، «مردم ایران گرسنه‌اند» و غیره که تماما توسط نزدیکان سیاسی این روزهای ایشان بیان و موجب تحقیر شدند.

ما همچنین به آقای مطهری یادآوری می‌کنیم که تحقیر هنگامی رخ داد که ایشان رزمایش موشکی نهادهای دفاعی کشورمان را «کم‌عقلی» خطاب کردند...
در بحث عربستان نیز مشخص نیست چه گزاره‌ای وجود دارد که آقای مطهری نمی‌داند...؟!

خطرناک‌تر بودن سعودی نسبت به آمریکا، دشمنی بهانه‌جویانه سعودی‌ها علیه ایران اسلامی، قطع یک‌طرفه روابط از جانب دربار سعودی، اتحاد خودخواسته آل سعود با آمریکا و اسرائیل و شارژ و تسلیح ده‌ها گروهک تروریسی علیه جمهوری اسلامی ایران، کشتار زائران منا و بیت‌الله الحرام و غیره چیزهایی نیست که مطهری نداند و امروز در نبود سعودی‌ها ناله و فغان سر دهد.
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۴
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها