يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۸۷۵۶
زمان انتشار: ۱۱:۵۶     ۲۲ آبان ۱۳۹۷
اصلاح‌طلبان و حامیان جهانگیری در رسانه‌ها هر روز به عدم انسجام دولت صحه می‌گذارند و در برخی مواقع حتی به سیاه‌نمایی نیز می‌پردازند.
به گزارش پایگاه 598، این روزهای دولت پر است از اتفاقات و گفتگوهای عجیب و غریب؛ درست مثل سریالی که سال‌ها پیش از شبکه پنجم صداوسیما پخش می‌شد و آخر داستان کاراکتر مجری از شما می‌پرسید، «به نظرتون این داستان واقعی بود؟» اتفاقات این روزهای کشور را  شاید در واقعی بودنشان شک نداشته باشیم اما در عجیب و غریب بودنشان قطعا باهم اتفاق نظر داریم.
 
اخیرا جهانگیری معاون اول رییس جمهور در طی سخنانی مدعی شده که همه اعضای دولت در تصمیم گیری هماهنگ هستند... و قرار نیست با طرح برخی مسائل مردم را نگران کنیم. سخنانی که به صورت عجیبی با اتفاقات این روزها تناقض دارد.
 
اسحاق جهانگیری، طی اظهاراتی در مراسم معارفه محمد اسلامی، وزیر جدید راه و شهرسازی گفته است:
 
«همه اعضای دولت در تصمیم‌گیری هماهنگ هستیم، برخی وزیران مسئولیت مشترک دارند و در امور تبادل نظر می‌کنند، البته فشارهایی بر دولت بوده و هست ولی مهم این است که مدیرانی هستیم که باید دل دریایی داشته باشیم. قرار نیست موضوعات کوچک به موج بزرگ تبدیل شود و در جهت آشفتگی مردم باشد.» 
 
او در ادامه می‌گوید:
«مسئولیت گرفتیم تا زندگی مردم را آرام و دغدغه و نگرانی مردم را کم کنیم، البته به معنای این نیست که نگران نیستیم ولی حرف و گلایه از یکدیگر داریم، ولی قرار نیست با طرح برخی مسائل مردم را نگران کنیم.»
 
این سخنان درحالی از طرف اسحاق جهانگیری طرح شده است که مدتی قبل او در مراسم روز ملی صادرات که یک شنبه 29 مهرماه سال جاری برگزار شده بود با اعتراض و کنایه گفته بود:
 
«من دستم قلم و کاغذی نیست که کسی را برکنار کنم، این در حالی است که من تا این لحظه اجازه برکناری منشی خودم را هم نداشته ام. بنابراین از من انتظار نداشته باشید وکیل و وزیر تغییر دهم. »
 
جهانگیری کم‌تر از یک ماه پیش در آن مراسم سخنانی گفته بود که نمی‌شد آن‌ را چیزی جز ایجاد دوگانگی بین او و رییس جمهور معنای کرد. 
 
 در ادامه طعنه و کنایه‌های جهانگیری در آن مراسم به روحانی، محمد شریعتمداری وزیر مستعفی صنعت نیز گفته بود:
 
« اکنون برخی رایزنان بازرگانی 7 ماه است که حقوق نگرفته‌اند اما کسی جرات نمی‌کند که تامین حقوق آنها را از منابع غیر بپردازد. این به مصلحت کشور نیست من که دیگر نیستم هیچ جای دیگر هم مرا به کار نگیرید چون اگر این روند ادامه یابد حضور و وجود من کارایی ندارد..»
 
مراسمی که باعث شد اصلاح‌طلبان و حامیان جهانگیری برای بار چندم در روزنامه‌های خود از اختلاف کابینه و جهانگیری با روحانی تیتر بزنند و از جهانگیری تقاضا کنند برای انتخابات ۱۴۰۰ آماده شود و از سمت خود در دولت استعفا بدهد. 
 
علاوه بر موارد بیان شده، کارگزاران سازندگی حزب حامی جهانگیری نیز در بیانیه‌ی انتقادی خود نسبت به دولت روحانی تا توانسته بود از عدم هماهنگی دولت گفته بود. کارگزاران در آن بیانیه نوشته بود: 
 
«پیشنهاد مشخص ما به ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران دکتر حسن روحانی، نوسازی دولت در هر دو عرصه‌ی سیاستگذاری و اجراست. دولت خون تازه می‌خواهد. باید به قوای تازه‌نفس که آماده‌ی شرایط جدیدند مجال داد. مردان «بزم» را در شرایط «رزم»  نمی‌توان به کارگرفت. شمشیرهای مرصّع را باید به دیوار آویخت و با سلاح آخته، هوشمندانه به مقابله با شرایط جدید رفت.»
 
بیانیه حزب کارگزاران که بر علیه روحانی و قدرت گرفتن اعضای حزب اعتدال و توسعه نوشته شده بود از طرف اعتدال و توسعه‌ای‌ها بی جواب نماند و‌ این دو حزب علیه هم شروع به بیانیه‌کشی و عینی‌کردن اختلافات کردند. آن روزها گویا به نفع جناب جهانگیری نبوده است که وارد شود و حرف از عدم اختلاف بزند.
 
بنابراین صحبت‌های امروز جهانگیری از هماهنگی اعضای دولت و عدم بیان اختلاف بیشتر شبیه بیانیه‌ای سراسر غیرواقعی می‌ماند. اصلاح‌طلبان و حامیان جهانگیری در رسانه‌ها هر روز به عدم انسجام دولت صحه می‌گذارند و در برخی مواقع حتی به سیاه‌نمایی نیز می‌پردازند. باید پرسید که آقای جهانگیری بر چه اساسی امروز دولت را هماهنگ می‌خواند و مدعی شده که اختلافات به حواشی منجر نشده است؟ 
 
مدیری که به قول خودش اجازه عزل و نصب منشی خود را ندارد امروز چه شده که سخن از عدم اختلاف می‌زند و برعکس سخنان خود و هم‌قطارانش دولت را هماهنگ و منسجم می‌خواند؟
 
منبع:رجا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها