کد خبر: ۴۴۸۷۵۷
زمان انتشار: ۱۱:۵۷     ۲۲ آبان ۱۳۹۷
استن لی خالق و طراح کتاب های مصور آمریکایی در سن ۹۵ سالگی دار فانی را وداع گفت.
به گزارش پایگاه 598، استن لی طراح، خالق و ادیتور تعدادی از مهم ترین ابرقهرمان های تاریخ آمریکا مثل «مرد عکبوتی»، «مردان ایکس»، «ثور»، «مرد آهنی»، «پلنگ سیاه» و «چهار شگفت انگیز» دقایقی قبل دارفانی را وداع گفت. هنوز علت مرگ به صورت رسمی اعلام نشده است. از او به عنوان پدر معنوی کمپانی مارول نام می برند.

استن لی کار خودش را در آستانه جنگ جهانی دوم در سال 1939 آغاز کرد. در طول تمام این سال ها ابرقهرمانانی مثل »دردویل»، «هالک» و «مرد مورچه ای» به دستان او تصویر شد که در دهه های بعدی سوژه ساعت ها فیلم و سریال تلویزیونی شدند. او با همکاری چهره های سرشناس دیگر صنعت کتاب های مصور مثل جک کربی، مارول را از یک شرکت کوچک تبدیل به شرکت پیشروی این صنعت تبدیل کرد تا به عنوان پدر معنوی این کمپانی معرفی شود.
 
سال 2009 که کمپانی دیزنی، مارول را به مبلغ 4 میلیون دلار خرید، شاید بزرگ ترین رویای استن لی به حقیقت پیوست تا او مدام ابرقهرمان های ساخته شده توسط خودش را در قالب فیلم های مختلف سینمایی و سریال تلویزیونی بر پرده سینما و در قاب تلویزیون ببیند. آثاری که با «کاپیتان آمریکا: اولین انتقام جو» آغاز شد و تا همین امسال با «انتقام جویان: نبرد بی نهایت» و «مرد مورچه ای 2» ادامه داشت. جالب است بدانید استن لی در تک تک این آثار یک حضور تک جلوه دارد که باعث شهرت جهانی تصویر او هم شده است. کاری که مارول و دیزنی برای بزرگداشت او انجام می دادند. 

مرگ او در سن 95 سالگی باعث ایجاد نظرات جالب توجهی توسط مردم و طرفداران شده است. از جمله نظرات جالب توجهی که در چند ساعت اخیر به صورت گسترده ای دست به دست می شود می توان به جمله ای اشاره کرد که یکی از طرفداران خوش ذوق و ایرانی دنیای مارول نوشته است: «بشکن تانوس به استن لی هم رحم نکرد!» که اشاره دارد به پایان فیلم جدید «انتقام جویان»! اثری که در نهایت با بشکن شخصیت منفی اصلیش، تانوس باعث از بین رفتن نیمی از ابرقهرمانان دنیای مارول شد. 

گفتنی است لی در جولای گذشته همسرش را بعد از 7 دهه زندگی مشترک از دست داده بود و حالا خودش هم بعد از حدود یک سال دوباره به او می پیوندد.

هنوز دو کمپانی مارول و دیزنی برنامه های خودشان را برای بزرگداشت این چهره شناخته شده اعلام نکرده اند.

منبع:تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها