به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اظهارات محمدجواد ظریف وزیر امورخارجهمبنی بر وجود پولشویی گسترده در ایران گفت: از این اظهارنظر تعجب کردم و برای او متأسفم.

وی افزود: به نظر می‌رسد وزیرخارجه کشورمان باید وزین، دقیق‌ و مستدل‌ موضع‌گیری کند تا موجب سوءاستفاده دشمنان و کشورهای متخاصم نشود. 

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اظهارات عجیب و غریب ظریف بارها تکرار شده است، چرا که هنگام حضور او در دانشگاه تهران، وی به قدرت نظامی آمریکا اشاره کرده بود و بمب‌های این کشور را موجب تخریب زیاد در کشورمان دانسته بود و این کارش هنگام بررسی برجام در راستای اقدامات سیاسی دولت تلقی شده و به نظر می‌رسد که او در راستای منافع سیاسی دولت اظهارنظر می‌کند، اما بهتر است وقتی خسته است چیزی نگوید. 

وی از وزیرخارجه کشورمان خواست به جای اظهارنظر غیرمستدل، به شبهات منتقدین در خصوص FATF پاسخ دهد، در حالی که او در خانه ملت به صراحت به نمایندگان گفت که با تصویب FATF در کشورمان هم ضمانتی برای خروج ایران از لیست سیاه وجود ندارد. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه اظهارات ظریف و برخی دولتمردان فقط به دنبال ایجاد ترس در فضای عمومی و بین مردم هنگام بررسی برخی پروژه‌هاست، گفت:‌ این عملیات روانی متأسفانه دردستورکار برخی مسئولین قرار گرفته است، چرا که در آستانه تعیین تکلیف CFT و FATF هستیم.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وابسته کردن آب خوردن مردم در آستانه تصویب برجام از سوی دولتمردان، آن را بار روانی ایجاد شده برای ترساندن آنها به منظور تصویب برجام در مجلس دانست و افزود: تمامی این کارها فقط به منظور منحرف کردن مردم از موضوعات اصلی کشور است تا برجام و مسائل مرتبط با آن (FAFT و CFT) را به مردم بقبولانند.

وی خاطرنشان کرد: هنگام بررسی برجام، برخی مسئولین عنوان می‌کردند که خزانه خالی است و حالا هم هنگام بررسی CFT عنوان می‌کنند پولشویی در ایران گسترده است. 

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ظریف در خصوص پولشویی اطلاعاتی دارد،‌ چرا تاکنون آن را به قوه قضائیه ارائه نکرده است؟ و اگر این کار را انجام نداده و در خصوص وظایفش کوتاهی کرده است،‌ نشان‌دهنده آن است که امانتداری لازم را در مسئولیتش انجام نداده است. 

وی با بیان اینکه همه اعضای دولت در خصوص مسائل کشور مسئولیت مشترک دارند و این  کار طبق قانون اساسی برعهده همه دولتمردان است، از کل دولت خواست در خصوص ادعای ظریف باید پاسخگو باشند و اگر هم ادعای او واقعیت دارد، باید به دلیل مسئولیت مشترک همه دولتمردان این امر به نهادهای ذیربط گزارش داده شده تا در این خصوص تحقیقات لازم صورت گیرد. 

سلیمی گفت: وزیر خارجه قول داده بود که با تصویب برجام، ایران گل و بلبل می‌شود، اما چون این اقدام صورت نگرفته است، او به دنبال ایجاد انحراف در افکارعمومی است. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: متأسفانه ظریف و وزارت‌خارجه و دولت هیچ تضمینی را در موضوع برجام از طرف خارجی نگرفته‌اند و اگر روز اول صادقانه و شفاف به مردم همانطور که ظریف در خصوص موضوع FAFT و عدم ضمانت لازم برای خروج ایران از لیست سیاه به صورت شفاف این امر را اعلام کرد، به مردم در خصوص عدم تضمین برجام اظهاراتی را گفته بود، تکلیف روشن بود.

وی از ظریف خواست در موضع‌گیری‌هایش محتاط‌تر رفتار کرده و به دیگران بهانه ندهد و همانطور که او در مجلس از نمایندگان خواست با تصویب FAFT به دست خارجی‌ها بهانه ندهیم، اما متأسفانه امروز روشن شده که هیچ کس به اندازه خود ظریف بهانه‌ها را به دست خارجی‌ها نمی‌دهد.