به گزارش پایگاه 598، الرایه افزود: اکنون بیش از یک ماه از بازگشت ناگهانی سفیر سعودی از پایتخت آمریکا می گذرد و همزمان با شنیده شدن اخباری از دست داشتن او در قتل خاشقچی ، از احتمال اعلام جایگزین این شاهزاده سعودی در روزهای آینده سخن گفته می شود.

الرایه نوشت : خالد بن سلمان 11 اکتبر یک روز بعد از ترور خاشقچی از واشنگتن در حالی برگشت که دلیل خاصی برای آن اعلام نکرد و این در حالی بود که آمریکایی در واکنش به خروج او از واشنگتن اعلام کردند که منتظر بازگشت او به محل ماموریت خود هستند تابه سوالات آنها درباره ربوده شدن جمال خاشقچی پاسخ دهد.

این روزنامه به نقل از منابع غربی و برخی منابع معارض سعودی که خواستار مخفی ماندن نامشان شدند ، نوشت : اکنون غرب به نقش سفیر سعودی ها در واشنگتن در قتل جمال خاشقچی مشکوک شده است چرا که او از نیت برادرش برای تسویه حساب با این روزنامه نگار مخالف اطلاع داشت و به همین دلیل عمدا کاری کرد که خاشقچی ناچار شود برای انجام کار اداری خود به کنسولگری سعودی ها در استانبول مراجعه کند در حالیکه آنها به راحتی می توانستند این اوراق را در واشنگتن در اختیارش بگذارند.

این منابع با قاطعیت گفتند که خالد بن سلمان بعد از متهم شدن برادرش به دست داشتن در مرگ جمال خاشقچی و همچنین از ترس واکنش مسئولین آمریکایی به ویژه اعضای کنگره طی روزهای اینده هم به محل ماموریت خود باز نخواهد گشت .

ربوده شدن جمال خاشقچی
جمال خاشقچی روزنامه نگار ناراضی سعودی دوم اکتبر (10 مهر) بعد از مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. رژیم سعودی بعد از 18 روز سکوت و تکذیب بالاخره تحت فشارهای جامعه جهانی تایید کرد که او در کنسولگری این کشور به قتل رسیده است. ریاض در عین حال با متهم کردن شماری از نیروهای اطلاعاتی این کشور به دخالت در ترور خاشقچی تلاش کرد تا ولیعهد این کشور را از اتهام صدور دستور حذف این روزنامه نگار مخالف برهاند.

ناظران امور منطقه با بر شمردن استدلال های متعدد، بن سلمان ولیعهد سعودی را متهم به دست داشتن در قتل خاشقچی می کنند و معتقدند که نام بردن از افراد دیگر به عنوان قربانی این جنایت، تنها با هدف مبرا کردن ولیعهد جوان از اتهام قتل است.