يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۸۷۸۴
زمان انتشار: ۱۴:۳۶     ۲۲ آبان ۱۳۹۷
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک با اشاره به اینکه نظارت بر تبلیغات غیرقانونی جراحی‌های زیبایی در فضای مجازی کافی نیست، گفت: متأسفانه اغلب این جراحی‌ها توسط کسانی انجام می‌شود که حتی آشنایی با اصول و تکنیک‌های ساده جراحی هم ندارند .
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، امیررضا معتبر،  فوق‌تخصص جراحی پلاستیک در افتتاحیه دومین کنگره بین‌المللی بزرگان جراحی پلاستیک در ارتباط با سوداگری در جراحی زیبایی، اظهار داشت:  در دنیا امروز افرادی هستند که به جای کسب علم و مهارت و داشتن خلاقیت سعی می‌کنند با داشتن چهره متفاوت برای خود اعتبار و شهرت کسب کنند تا شاید  مورد تعریف و تمجید بسیاری در فضای حقیقی یا مجازی قرار بگیرند. 

وی افزود: این نگرش فرصت مناسبی را جهت سود جویانی به وجود آورده که با پیشنهاد انواع و اقسام شیوه‌ها و اعمال جراحی زیبایی شما را در مدتی کوتاه به یک فرد ایده آل و زیبا تبدیل می‌کنند.

وی افزود: بسیاری از این سوداگران  برای جذب مشتری و پر رونق کردن کسب و کار خود قیمت‌های وسوسه انگیزی را به مراجعین خود پیشنهاد می‌دهند  با این شعار که شما می‌توانید در مدتی کوتاه با هزینه کم زیبا و جذاب شوید  باید همواره این نکته را در نظر داشت که ورود به این بازار راحت بوده ولی خروج  از آن قطعا با دشواری فراوان همراه است.  

این فوق‌تخصص جراحی پلاستیک ادامه داد: متأسفانه اغلب این جراحی‌ها توسط کسانی انجام می‌شود که حتی آشنایی با تکنیک‌های ساده جراحی و اصول علمی هم ندارند و گاهی سابقه کار محدود در برخی از مراکز درمانی را داشته‌اند و تنها مسائل مادی و کسب درآمد دلیل ورود آنها به این حوزه است، البته گاهی پزشکان غیرمتخصص، یا پرسنل درمانی غیر پزشک نیز به این مسئله ورود می‌یابند. 

معتبر ادامه داد: مردم باید آگاهی داشته باشند که تنها جراحان صاحب صلاحیت  می‌توانند مشاوره لازم جهت اعمال جراحی زیبایی را به آنها بدهند زیرا آنها علاوه بر داشتن تسلط علمی در این زمینه به اصول حرفه‌ای نیز به خوبی آگاهی دارند. متأسفانه سوداگران در فضای مجازی بازاریابی کرده و با پیشنهادهای اغواکننده مردم را به گمراهی می‌اندازند که نتیجه آن عوارض مختلفی از جمله نقص عضو فرد است.

معتبر با اشاره به انجام جراحی‌هایی همچون چشم گربه‌ای،‌ دماغ خوکی، لب شتری، زبان ماری، گوش الاغی و .. گفت:  کلیه این اعمال جراحی مورد تایید هیچ منبع یا مرجع علمی نمی باشد.عمل‌های جراحی همچون چشم‌گربه‌ای یا تغییر رنگ چشم می‌تواند سبب اختلال در ساختار طبیعی چشم و عوارضی همچون خشک شدن قرنیه و عفونت شود و گاهی این معضلات فرد را تا پایان عمر گرفتار می‌سازد. اغلب اینگونه اعمال جراحی نه تنها باعث زیبایی نمی شوند بلکه سلامت روح و روان فرد را بسیار آزرده می‌کند. 

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی ضمن تأکید بر ضرورت نظارت پایدار و منظم و رصد فضای مجازی و عکس العمل سریع در خصوص تبلیغات وسوسه انگیز  توسط نهادهای ذیربط و  متولی سلامت  را لازمه مبارزه با این سوداگران سلامت دانست.

معتبر با اشاره به این نکته که انجمن های علمی از جمله انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی می‌توانند در کنار این سیستم‌های نظارتی اقدامات مؤثری انجام دهند. ولی متأسفانه دستگاه‌های مربوطه به نقش مؤثر انجمن‌ها توجه چندانی ندارند.

وی تصریح کرد: دخالت های بی جای افراد غیر متخصص در  جراحی‌های پلاستیک و زیبایی سبب می‌شود علاوه بر عوارض برای بخشی از جامعه که نیاز واقعی به جراحی پلاستیک دارند  از انجام این جراحی هراس پیدا کنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها