يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۹۱۷۳
زمان انتشار: ۱۵:۱۱     ۰۱ آذر ۱۳۹۷
در واکنش به تحریم‌های یک جانبه آمریکا؛
دستاوردهای سفر مهم عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق به ایران حالا در حال مشخص شدن است و روز گذشته عبدالمهدی در سخنانی صریح به مخالفت با تحریم‌های آمریکا پرداخت. سخنان نخست وزیر عراق نشان می دهد فصل تازه‌ای در روابط دو کشور اغاز شده است و البته همزمان باید منتظر ماند و دید طرف عراقی چه سازوکاری را در نظر گرفته است.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، دستاوردهای سفر مهم عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق به ایران حالا در حال مشخص شدن است و روز گذشته عبدالمهدی در سخنانی صریح به مخالفت با تحریم‌های آمریکا پرداخت. سخنان نخست وزیر عراق نشان می دهد فصل تازه‌ای در روابط دو کشور اغاز شده است و البته همزمان باید منتظر ماند و دید طرف عراقی چه سازوکاری را در نظر گرفته است.

تحریم، تصمیم عراق نیست در همین رابطه، عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق که جمعی از اصحاب رسانه را به حضور پذیرفته بود، به سؤالات مختلف آنها درباره تحولات داخلی و خارجی و اوضاع منطقه‌ای پاسخ داد.

نخست وزیر عراق در پاسخ به سؤالی درباره تحریم‌های خصمانه آمریکا علیه ایران و این‌که عراق در این زمینه چه موضعی خواهد گرفت، تصریح کرد: ما در برنامه و شیوه وزارتی تأکید کردیم که بخشی از نظام تحریم‌ها نیستیم، آمریکا این‌که تحریم‌هایی را علیه کشور و اشخاصی تحمیل کرده به خودش مربوط است و سیاست خود آمریکاست این (تحریم‌های آمریکا علیه ایران)، تصمیم عراق نیست، حتی این تصمیم (آمریکا)، تصمیمات بین‌المللی (مبتنی بر قطعنامه‌های بین المللی) هم نیست.

متن سؤال خبرنگار عراقی از عبدالمهدی درباره تحریم‌های خصمانه آمریکا علیه ایران و پاسخ وی:

شما گفته بودید که تحریم‌ها علیه ایران خلاف قوانین بین المللی است، دکتر حیدر العبادی در دوره قبلی (نخست وزیری) گفته بود که «ما با مردم ایران ابراز همبستگی می‌کنیم،‌ ولی منافع ملت عراق برای ما مهم است»، موضع شما در قبال محاصره و تحریم ایران چیست؟

عبدالمهدی پاسخ داد: می‌توانم بگویم ما اکنون عراق را در زاویه دیدگاه صحیح قرار دادیم، در شیوه و برنامه وزارتی گفتیم بخشی از نظام تحریم‌ها نیستیم، آمریکا می‌خواهد تحریم‌هایی را علیه کشور و اشخاصی تحمیل کند، این به خودش مربوط است و سیاست خود آمریکاست این (تحریم‌های آمریکا علیه ایران)، تصمیم عراق نیست، حتی این تصمیم (آمریکا)، تصمیمات بین‌المللی (مبتنی بر قطعنامه‌های بین المللی) هم نیست، تحریم‌ها مبتنی بر منشور و قطعنامه‌های سازمان ملل نیست که عراق بخواهد به آن پایبند باشد، ما بخشی از نظام تحریم‌ها نیستیم، ما همچنین بخشی از هیچ تجاوزی علیه هیچ کشوری نیستیم، مثلاً کشورهایی هستند که با غرب یا ایالات متحده آمریکا دشمنی دارند، ما بخشی از سازمان‌های مشخصی به‌منظور هدف قرار منافع کشورها نیستیم، اختلافات فراوان منطقه‌ای و بین المللی قرار دارد، محورهایی وجود دارد، کشوری علیه یک کشور دیگر است، ما در حالت جنگ علیه کشوری نیستیم،‌ همچنان که جزئی نیستیم که هر طرف ثالثی را که در عراق بر اساس قراردادها و توافقات دوجانبه و بر اساس قانون اساسی حضور دارد،‌ هدف قرار دهیم به‌استثنای طرف‌های تروریستی متجاوز به عراق.

ما توانستیم این مسئله را به طرف آمریکایی و تمام طرف‌ها تفهیم کنیم، این‌که ما از حاکمیت عراق دفاع می‌کنیم، ما به هیچ کشوری ضرر نمی‌رسانیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها