أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۹۲۱۶
زمان انتشار: ۱۰:۳۴     ۰۳ آذر ۱۳۹۷
روی سخن با شخص خاصی نیست و به‌صورت کلی عزیزانی که کوشیدند تا با لابی با محافل بین‌المللی به‌زور روی صندلی خود بمانند، همه با هم مشمول این سطرهایند. این رفتار شما اثبات آن ادعاهایی نبود که درمورد خدمت به نظام و مردم می‌کردید.
به گزارش پایگاه 598، نوشتن این سطرها اگر بتواند به این منجر شود که بخشی از جامعه طرفداران فوتبال از این نگرانی بزرگ خارج شوند که قرار نیست مورد تعلیق قرار بگیریم، به رسالت خود عمل کرده. نوشتن این سطرها اگر بتواند به این هدف برسد که مدیران بازنشسته را وادار کند به قانون تمکین کنند و محترمانه کنار بکشند، باعث خوشحالی خواهد بود.

نوشتن این سطرها اگر کمک کند تا این بحث یک‌بار برای همیشه جا بیفتد که نباید به افراد صاحب نفوذ و جایگاه اجازه بدهیم قانون را دور بزنند، خدمتی بزرگ‌تر از حد تصور را انجام داده است.
 
2- چندی‌پیش بود که صحبت از برکناری اجباری بازنشستگان از دولت و دوایر دولتی شد. تعدادی از بازنشسته‌ها محترمانه استعفا دادند و حتی دیگر نام‌شان را نیز در یاد نداریم اما آنهایی که نه‌تنها نرفتند بلکه به ترفندی متوسل شدند تا بمانند را هر روز روی جلدهای روزنامه‌ها قرار می‌دهیم!

در بخش‌های دولتی و نظامی نگرانی خاصی نیست و تا آنجاکه امکانش باشد آدم‌های بازنشسته کنار خواهند رفت. با این همه مشکل در ورزش است؛ جایی که آدم‌های بازنشسته با شعار خدمت به مردم و نظام و ورزش، به هر لطایف‌الحیلی به صندلی‌ها تکیه زدند و حالا که موقع بلند شدن است، مستقیم و غیرمستقیم تهدید می‌کنند که نمی‌روند یا اینکه اگر بروند باعث ایجاد تعلیق خواهند شد.

روی سخن با شخص خاصی نیست و به‌صورت کلی عزیزانی که کوشیدند تا با لابی با محافل بین‌المللی به‌زور روی صندلی خود بمانند، همه با هم مشمول این سطرهایند. این رفتار شما اثبات آن ادعاهایی نبود که درمورد خدمت به نظام و مردم می‌کردید.

3- چندی‌پیش در مقاله‌ای خطاب به مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، از او خواستیم که به قانون تمکین کند و سرمشق دیگران باشد و کنار برود. این مهم رخ نداد که هیچ، بعد از چند نشست دیپلماتیک، ‌ای‌اف‌سی با تهدید به تعلیق، تاج را در صندلی فدراسیون فوتبال نگه داشت؛ امری که البته تلخ و یادآور خاطرات روزهایی است که مقامات کشور با فشار خارجی‌ها آورده یا برده می‌شدند! اینجا ایران زمان قاجار نیست که بخواهیم با تهدید چشم‌آبی‌ها فردی را سر کار نگه داریم.

حقیقتا نمی‌شود به دولت یا حاکمیت یا نظام اداری کشور ایرادی گرفت که قصد برکناری مدیران بازنشسته را دارند. در زمان محمد علی‌آبادی، ما شاهد یک تصمیم شخصی و غلط از یک مدیر بودیم که هزینه سنگینی برای ورزش کشور در پی داشت. اینجا اما صادقانه باید گفت که چنین برنامه‌ای در کار نیست. کسی قصد ندارد کسی را برکنار کند تا دوستی و آشنایی را سر کار بگذارد. یک قصه بسیار ساده اداری داریم که برکناری بازنشستگان از سراسر دستگاه‌های کشوری را به‌جدیت دنبال می‌کند.

4- قصه تهدیدهای ‌ای‌اف‌سی به کنار و قصه تهدیدهای مجلس هم به کنار. ترس از‌ ای‌اف‌سی‌ یا فیفا، زاییده تفکر دوستانی است که می‌خواهند به‌زور عزیزان خود را روی صندلی‌ها نگه دارند. دولت دخالتی در امر ورزش نکرده که فیفا بخواهد وارد عمل شود. روسای بازنشسته می‌توانند به‌راحتی آب خوردن با تقدیم استعفای خود به هیات‌رئیسه و تشکیل مجمع، هر بهانه‌ای را از بین ببرند.

حقیقت امر اینکه فیفا رئیس فدراسیون را به رسمیت می‌شناسد و اگر رئیس فدراسیون به‌راحتی اعلام می‌کرد که به دلایلی مانند بازنشستگی، بیماری و خستگی قصد استعفا دارد، کسی مانع او نمی‌شد و کسی هم هیات تحقیق به ایران نمی‌فرستاد. باور نمی‌کنیم که استعفای داوطلبانه یک رئیس فدراسیون سبب این شود که کشوری در خطر تعلیق بیفتد مگر آنکه چسب روی صندلی قوی‌تر از ادعاهای وطن‌دوستی باشد.

5- این سطرها را بخوانید تا ببینید احسان قاضی‌زاده‌هاشمی، نماینده مجلس در این مورد چه سخنانی بر زبان آورده: به گزارش «انتخاب»، احسان قاضی‌زاده هاشمی در برنامه حالا خورشید گفت:‌ ما مداخله در فدراسیون را اصلا قبول نداریم. این قانون (منع به کارگیری بازنشستگان)‌ فقط مختص فدراسیون‌ها نیست بلکه شامل همه مجموعه‌ها می‌شود.

این قانون مداخله‌ای در هیچ اداره‌ای نیست بلکه در مورد اشخاص تصمیم گرفته می‌شود. راهکار ما این است که هم اساسنامه فیفا رعایت شود و هم تغییر و تحولات رخ دهد. راه‌حل این کار برگزاری مجمع فوق‌العاده است. در بند اول شرایط احراز مجمع آمده است که اعضای هیات‌رئیسه نباید خلاف قوانین ایران عمل کنند. اینفانتینو، رئیس فیفا هم در مصاحبه‌اش گفته اگر این تصمیم با رای مجمع انجام بگیرد، قابل اجرا خواهد بود.»

راه ساده‌ای است که می‌شود انجامش داد. البته اگر نیت خدمت و تمکین به قانون باشد. درصورتی که آقای تاج و دیگر مدیران بازنشسته ورزشی و روسای فدراسیون‌ها واقعا هدف‌شان کنار رفتن باشد که اصلا بحثی پیش نمی‌آید. مگر اینکه صحبت از این باشد که بخواهیم با اما و اگر کار را پیش ببریم. تاکید این مطلب بر این است که روزنامه «فرهیختگان» از بودن یا نبودن این آقایان در راس کار سود یا زیانی ندارد. بحث بر سر اجرای قانون در مملکت و همچنین ورود مجلس به این موضوع است.

6- این مطلب الزاما درمورد آقای تاج نیست. قاضی‌زاده در مصاحبه‌ای اعلام کرده صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک خودش بازنشسته و رفتنی است ولی درباره ماندن تاج صحبت می‌کند! بحثی که پیش از این ما نیز در «فرهیختگان» به آن اشاره کردیم و متهم شدیم، با این حال اطلاعات تازه‌ای در این خصوص داریم که به‌زودی رسانه‌ای می‌شود.

حالا اینکه واکنش این عزیزان چیست را باید در آینده نزدیک ببینیم، اما مجلس به‌درستی عزمش را برای اجرا کردن قانون جزم کرده و امیدواریم کسی به خاطر ماندن روی صندلی شیرین قدرت، به قانون پشت نکند. نماینده مجلس ادامه داد:‌ راهکار ما این است که هم اساسنامه فیفا رعایت شود و هم تغییر و تحولات رخ دهد. راه حل این کار برگزاری مجمع فوق‌العاده است.

منبع: فرهیختگان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها