أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۹۲۶۱
زمان انتشار: ۲۱:۰۴     ۰۴ آذر ۱۳۹۷
جلال میرزایی با اشاره به انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی بر افزایش قیمت بنزین به ۱۸۰۰ تومان، گفت: مجموعه دولت در خصوص افزایش قیمت بنزین جلسه ای با مجلس و کمیسیون انرژی برگزار نکرده اند و اعلام نشده که قرار است قیمت بنزین افزایش یابد و یا به چه میزان افزایش یابد.
به گزارش پایگاه 598، علی ابراهیمی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره افزایش بی رویه قیمت شیر پاستوریزه و انواع محصولات لبنی، گفت: دولت سیاست‌های جامعی در قبال کنترل قیمت‌ها، به‌خصوص در حوزه کالاهای اساسی ندارد که همین امر سبب شده نارضایتی‌ها را ایجاد کند.

وی با تأکید بر اینکه دولت باید نظارت بیشتری بر بازار محصولات لبنی داشته باشد، اظهار داشت: وضعیت قیمت‌گذاری در انواع شیر پاستوریزه طی ماه‌های اخیر موجب شده تا برخی خانوارها این کالا را از سبد مصرفی‌شان حذف کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس به یکی از دلایل نابه‌سامانی موجود در بازار شیر پاستوریزه و محصولات لبنی اشاره و تصریح کرد: نوسانات در بازار ارز در افزایش قیمت محصولات لبنی و به‌خصوص شیر پاستوریزه تأثیرگذار بوده، اما در این میان برخی تولیدکنندگان و یا حتی دلالان از وضع موجود سوء‌استفاده کرده و قیمت‌ها را خودسرانه افزایش داده‌اند.

ابراهیمی اضافه کرد: در جلسه‌ای که به طی هفته‌های گذشته  با برخی تولیدکنندگان محصولات لبنی داشتیم، مشخص شد که شرایط تحریم و افزایش  بی‌رویه نرخ ارز بر قیمت و نیز چگونگی واردات مواد اولیه تأثیر داشته که در نهایت به افزایش قمیت در انواع محصولات لبنی منجر شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: جلسات کمیسیون کشاورزی با تولیدکنندگان، دولتی‌ها و نیز واردکنندگان مواد اولیه محصولات لبنی در هفته‌های آتی نیز ادامه می‌یابد، باید دلایل نابه‌سامانی در بازار محصولات لبنی مشخص شود.

دولت برای افزایش قیمت بنزین هنوز تصمیمی نگرفته است

خانه ملت نوشت:
جلال میرزایی با اشاره به انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی بر افزایش قیمت بنزین به ۱۸۰۰ تومان، گفت: مجموعه دولت در خصوص افزایش قیمت بنزین جلسه ای با مجلس و کمیسیون انرژی برگزار نکرده اند و اعلام نشده که قرار است قیمت بنزین افزایش یابد و یا به چه میزان افزایش یابد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مجوز افزایش قیمت سوخت براساس برنامه ششم توسعه به دولت داده شده است، افزود: با توجه به مصرف بی رویه فرآورده های نفتی به ویژه بنزین باید تصمیمی اساسی در این زمینه اتخاذ شود تا مانع مصرف بی رویه و قاچاق سوخت شد.

دولت در حال راه اندازی سامانه استفاده مجدد کارت سوخت است
وی با اشاره به اینکه دولت در حال راه اندازی سامانه استفاده مجدد کارت سوخت است، ادامه داد: صاحبان خودرو از این پس باید از کارت سوخت استفاده کنند تا بتوان بحث قاچاق سوخت از مرزهای مختلف کشور را کنترل کرد.

نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: استفاده مجدد از کارت سوخت این آمادگی را ایجاد می کند تا در صورت لزوم برای سهمیه بندی سوخت اقدام شود.

هنوز موضوع سهمیه بندی سوخت مطرح نشده است
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت باید برای افزایش قیمت حامل های انرژی با مجلس هماهنگی های لازم را داشته تا تصمیم و پاسخگویی از سوی هر دو قوه انجام شود، تصریح کرد: دولت مسائل، مشکلات و دغدغه های خود را در حوزه سوخت با نمایندگان مطرح کرده ، اما درباره سهمیه بندی هنوز موضوعی مطرح نشده است.

هفته گذشته شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده های نفتی در اطلاعیه ای اعلام کرد که از این پس جایگاه های سوخت تنها با کارت سوخت موظف به ارائه بنزین هستند که این خبر در فضای مجازی واکنش هایی همچون افزایش قیمت بنزین تا ۱۸۰۰ تومان را به همراه داشت.
منبع : جهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها