يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۹۵۵۲
زمان انتشار: ۱۵:۰۲     ۱۰ آذر ۱۳۹۷
گزارش مرکز آمار از قیمت خوراکی‌های در آبان ماه امسال نشان می‌دهد رب گوجه فرنگی پیشتاز گرانی نسبت به ماه مشابه پارسال بوده است و ۹ قلم کالا در آبان ماه امسال نسبت به ماه قبل همچنان بالای ۵ درصد افزایش قیمت را ثبت کردند.
به گزارش پایگاه 598، متوسط قیمت اقلام خوراکی مناطق شهری در آبان ۱۳۹۷ از سوی مرکز آمار منتشر شد.

* بیشترین افزایش سالانه

بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل (آبان ۱۳۹۶) مربوط به اقلام «رب گوجه فرنگی» با ۲۴۴,۴ درصد افزایش و پس از آن «موز» با ۱۶۵.۷ درصد افزایش و «سیب درختی زرد» با ۱۰۳.۶ درصد است.

همچنین اقلامی مانند گوشت گوسفند، گوساله و مرغ به ترتیبی 45.5، 55.2 و 49.1 درصد گران شده‌اند.

* کمترین میزان افزایش سالانه 

کمترین میزان افزایش قیمت کالا نسبت به مهر ماه سال ۹۶ به ترتیب مربوط به پیاز، عدس، لوبیاچیتی و برنج ایرانی درجه یک است.

* بیشترین افزایش ماهانه

از ۲۴ قلم کالای منتشر شده ۹ قلم کالا تورم بیش از ۵ درصد را ثبت کرده‌اند.

بر اساس نتایج به دست آمده در آبان ماه ۱۳۹۷، بیشترین افزایش قیمت در ماه جاری نسبت به ماه گذشته، مربوط به اقلام «خیار» با ۳۳.۸درصد افزایش، «شیرپاستوریزه » با ۱۲,۱ درصد افزایش و «موز» با ۷.۵ درصد افزایش بوده است. 

همچنین رب گوجه فرنگی ۷ درصد، پیاز ۷.۵ درصد، پنیر ایرانی پاستوریزه ۶.۸ درصد، تخم‌مرغ ۵.۴ درصد، مرغ ماشینی ۵.۱ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

به عقیده کارشناسان با مهار نشدن قیمت ماهانه کالاها و با توجه به افزایش بیش از ۵ درصدی در برخی اقلام، این موضوع نشان از بالا رفتن تورم در ماه‌های آتی است.

* کمترین افزایش قیمت ماهانه

در این ماه «پرتقال محصول داخل» ۲۷,۰ درصد و «سیب زمینی » ۱۶.۱ درصد نسبت به ماه قبل بیشترین کاهش قیمت داشته است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها