أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۹۶۵۴
زمان انتشار: ۱۴:۳۵     ۱۲ آذر ۱۳۹۷
آیت الله ممدوحی در گفتگو با پایگاه ۵۹۸:
عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه این اقدامات دولت هیچ ثمره ای برای کشور نداشت، خاطرنشان کرد: این همه زحمت کشیدند و این همه امتیاز دادند، وقت تلف کردند و چندین سال از عمر دولت هم رفت اما در آخر هیچ نتیجه ای نگرفتند.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، آیت الله حسن ممدوحی در گفتگو با خبرنگار 598 با اشاره به اینکه رویکرد و نگاه دولت از ابتدا به خارج بود، اظهار داشت: تمرکز بر ظرفیت های داخلی همیشه سفارش مقام معظم رهبری بود و پیوسته به دولت تذکر می دادند اما دولت امروز به فرمایشات رهبری رسیده است.

وی ادامه داد: فرمایشات رهبری در آن ابتدای راه درست بود و نمی بایست به کشورهای غربی اعتماد می کردند و این همه امتیاز می دادند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه این اقدامات دولت هیچ ثمره ای برای کشور نداشت، خاطرنشان کرد: این همه زحمت کشیدند و این همه امتیاز دادند، وقت تلف کردند و چندین سال از عمر دولت هم رفت اما در آخر هیچ نتیجه ای نگرفتند.

همچنین در روزهای اخیر عباس عراقچی در انتقاد به کم‌کاری کشورهای اروپایی به اجرای تعهداتشان در برجام گفت: الان 6 ماه است که آمریکا از برجام خارج شده است اما اقدامات اروپا در این مدت به راهکارهای عملیاتی منجر نشده است.

وی همچنین کم‌کاری اروپا در برقراری کانال مالی ایران با اروپا را مورد نقد قرار داد و بیان داشت: اروپا در ثبت
SPV ناتوان است؛ در هرحال چه اروپا بخواهد با ما بازی کند و چه به دلیل فشارهای آمریکا و اسرائیل قادر به اجرای تعهداتش نباشد، در نتیجه فرقی ندارد و ما با شرایطی مواجه هستیم که اروپایی ها یا نخواسته یا نتوانسته اند که ساز و کار مالی را ایجاد کنند.

عراقچی تاکید کرد: البته تکلیف ما مشخص است، چنانچه بقا در برجام منافع ملی ما را تامین نکند، در آن باقی نمی مانیم و این مساله روشن است و با کسی تعارف نداریم.

در مجموع به نظر می رسد هیئت مذاکره کننده در چندماه گذشته و به خصوص بعد از خروج آمریکا از برجام به این نتیجه رسیده‌اند که کشورهای اروپایی بیش از آنکه به تعهداتشان در برجام پایبند باشند، به روابط تجاری خود با آمریکا می‌اندیشند فلذا رفتار اروپا بر محور خواسته آمریکا خواهد چرخید.

* علی شعبانی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها