أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۹۶۷۵
زمان انتشار: ۱۱:۳۹     ۱۳ آذر ۱۳۹۷
وزارت کشور و کمیسیون ماده ۱۰ احزاب پروانه فعالیت بیش از ۸۰ حزب و تشکل سیاسی و صنفی را به دلیل انطباق نداشتن با قانون جدید احزاب باطل خواهد کرد.
به گزارش پایگاه 598، کمیسیون ماده ۱۰ احزاب به صورت چکیده‌ای اسامی احزابی که تاکنون خود را با قانون جدید احزاب تطبیق داده‌اند را به خانه احزاب ایران ارسال کرده است.

شنیده می‌شود که در جدیدترین اسامی وزارت کشور بیش از ۳۰ حزب را قانونی و واجد شرایط برای دریافت یارانه احزاب تشخیص داده است. بنابراین تاکنون از منظر وزارت کشور تنها ۸۰ حزب جزو تشکل‌های قانونی کشور شناخته می‌شوند.

گفته می‌شود که دیگر احزاب سیاسی و تشکل‌های صنفی که تعداد آنها به بیش از ۸۰ حزب می‌رسد به دلیل عدم انطابق با قانون جدید احزاب پروانه فعالیت آنها باطل خواهد شد.

کارشناسان و منتقدان احزاب سیاسی و صنفی معتقدند  که برخی از احزاب، احزاب کاغذی هستند و هیچ تحرک تشکیلاتی و موثری ندارند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها