امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۴۹۶۸۲
زمان انتشار: ۱۱:۵۶     ۱۳ آذر ۱۳۹۷
استاندار سابق خراسان‌رضوی به‌عنوان رئیس جدید سازمان حج و زیارت منصوب می‌شود.
به گزارش پایگاه 598، بر اساس شنیده‌ها «علیرضا رشیدیان» از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حکم ریاست سازمان حج و زیارت را دریافت می‌کند تا به‌جای حمید محمدی سکاندار جدید این سازمان شود.

علیرضا رشیدیان استاندار پیشین استان خراسان رضوی در دولت یازدهم و دولت دوازدهم در دولت حسن روحانی است.

استاندار سابق خراسان‌رضوی در این مدت توانست علاوه بر مدیریت استان خراسان رضوی، تعامل سازنده‌ای با نماینده ولی فقیه در استان، ائمه جمعه، تولیت آستان قدس رضوی(ع) و نمایندگان استان با سلایق مختلف سیاسی برقرار کند.

این مدیر انقلابی، از ابتدای پیروزی انقلاب، عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد و به‌مدت 60 ماه در جنگ ایران و عراق حضور داشت و به افتخار جانبازی نائل آمد.

رشیدیان که متولد تهران و دارای تحصیلات فوق‌لیسانس علوم سیاسی است، پیش از استانداری خراسان‌رضوی، مسئول نظارت و بازرسی حوزه نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت بود. همچنین در دولت‌های سازندگی و اصلاحات، مدیر‌کل اطلاعات استان خراسان بود و در دولت هشتم مدتی معاون وزیر اطلاعات بوده‌ است.

از دیگر سوابق وی می‌توان به تدریس در دانشگاه، مسئول کمیسیون مقابله با تهدیدات علیه آسایش عمومی، معاونت اجتماعی قوه قضائیه و مشاور دبیر شورای عالی امنیت ملی اشاره کرد.

سازمان حج و زیارت یکی از سازمان‌‌های کلیدی زیرمجموعه وزارت ارشاد است که وظایفی همچون اهتمام برای حفظ عزت، منزلت و حقوق زائران و بهره‌برداری از انتقادات و شکایات آنان، نظارت بر حسن اجرای برنامه‌های زیارتی در کشورهای عربستان سعودی، عراق و سوریه و ایجاد ارتباط با مقامات ذی‌ربط این کشورها و همچنین برنامه‌ریزی برای گسترش و تنوع خدمات بیمه و بهداشت و درمان حجاج و زائران را به‌عهده دارد.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها